Gündem Haberleri

    Gürcanlı: "AB, bir standartlar birliğidir"

    Mustafa ERCAN/MERSİN, (DHA)
    31.01.2012 - 13:15 | Son Güncelleme:

    DİPLOMASİ Muhabirleri Derneği Başkanı Zeynep Gürcanlı, Avrupa Birliği’nin (AB) iyi anlaşılmadığı gibi anlatılamadığını söyledi. Gürcanlı, "AB, bir standartlar birliğidir" dedi.

    AB Bakanlığı tarafından yürütülen İngiltere Büyükelçiliği tarafından desteklenen ’Türk Yerel Medyası AB Yolunda’ konulu ’Türk Yerel Medyası AB Yolunda Projesi’nin Mersin’de düzenlenen 10. Bilgilendirme Toplantısı’na devam edildi. Toplantı kapsamında düzenlenen ve AB Bakanlığı Siyasi İşler Başkanı Ege Erkoçak’ın yönettiği panele Diploması Muhabirleri Derneği Başkanı Zeynep Gürcanlı, Ekonomi Muhabirleri Derneği Genel Sekreteri Turgay Türker, Today’s Zaman Ankara Temsilcisi Abdullah Bozkurt, Avrupa Parlamentosu eski Milletvekili Ozan Ceyhun’un yanı sıra Adana, Hatay, Karaman, Niğde ve Osmaniye’de gelen gazeteciler katıldı.

    Ege Erkoçak, yerel medyanın Avrupa ve ABD’de çok önemli bir mecra olduğunu belirterek AB sürecinde yerel medyanın büyük bir önem arz ettiğini söyledi./images/100/0x0/55eb1afcf018fbb8f8ab6769 Erkoçak, yerel medyanın haberlerinin AB yolunda yol gösterici olabileceği gibi sorunların çözümünde de önemli rol oynayacağını vurguladı.

    Diploması Muhabirleri Derneği Başkanı Zeynep Gürcanlı ise bürokratların AB’yi tam anlayamadıkları gibi, vatandaşa da tam anlatılmadığını ifade etti. Gürcanlı, "AB’yi, bizi eleştirirken düşman, bize kucak açarken dost olarak gördük. Böyle bir AB yok. Her ülkeye yöneticilerinin Türkiye’ye farklı bakışı var. Örneği Fransız Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy, Almanya Başbakanı Angela Merkel, farklı düşünür. Yani tek bir AB yok. AB bir standartlar birliğidir. Türkiye’nin üye olmak istediği budur" diye konuştu. Gürcanlı, AB ülkelerinde güçlü bir yerel medyanın olduğunu ancak Türkiye’de durumun böyle olmadığını da sözlerine ekledi.

    Ekonomi Muhabirleri Derneği Genel Sekreteri Turgay Türker da Türkiye’deki yerel medyanın içinde bulunduğu soruna değindi. Türker, yerel medyada çok sayıda yayın organı olmasına rağmen etkili ve marka değeri olan yayın organlarının olmadığını anlattı.

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı