"Nilüfer Pazvantoğlu" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Nilüfer Pazvantoğlu" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Nilüfer Pazvantoğlu

Günlük su tüketimini artırmanın yolu

Çoğumuz işyerinde yoğun iş temposu yüzünden su içmeyi unutuyoruz.

Halbuki gün içinde yeterli miktarda su tüketmek sağlık için çok önemli. Uzmanlar yaz-kış demeden durmadan su tüketiminin vücut için önemini vurguluyor. Peki gün içerisinde su tüketimini olması gereken miktara çıkartmak için ne yapılabilir?

Siz de su içmeyi unutanlardansanız o zaman suyun yaşamsal önemine yeniden dikkatinizi çekmek istiyoruz. Aşağıdaki 10 maddeyi okuduktan sonra eminiz su içmeye yeniden başlayacaksınız.

n 1- Her sabah işyerinize geldiğinizde su için, bu davranışı alışkanlık haline getirin.

n 2- Masanızın üzerinde her zaman temiz ve tercihen cam bir şişede su bulundurun.

n 3- Çay ve kahve çok tüketiyor, içmeden uzun süre duramıyorsanız ve yeteri kadar su da tüketmiyorsanız buna da artık bir dur demenin zamanı gelmiş demektir. Çay ve kahve diüretik içeceklerdir. Yani vücuttan su atımına sebep olurlar. Vücudun su kaybetmesini önlemek için de kaybedilen su miktarını yerine koymak gerekir. Çay ya da kahve kupanıza su koyup tüketin. Bunu sırayla yapabilirsiniz. Bir defasında çay, diğerinde su koymak gibi. Böylece çay ve kahve tüketiminiz otomatikman yarıya inecek ve su tüketiminiz de artacaktır.

n 4- Su içmeniz gerektiğini hatırlatan minik post-it káğıtlar size yardımcı olacaktır. "Su içmeyi unutma" şeklinde notlar aldığınız post-it kağıtları monitörünüzün üzerine, arabanızın camına yapıştırabilir, cüzdanınızın içine vb. yerlere koyabilirsiniz.

n 5- Her akşam işyerinizden ayrılırken su içmeyi alışkanlık haline getirin.

n 6- Her sabah kalktığınızda ilk işiniz su içmek olsun.

n 7- Her gece yatmadan önce mutlaka bir bardak su için.

n 8- Çantanızda minik bir şişe su bulunması, acil bir durumda (toplu taşıma aracı ile trafikte uzun süre kalma gibi durumda, vs.) oldukça faydalı olacaktır.

n 9- Arabanızda her ihtimale karşı en az 1 şişe içme suyu bulundurun.

n 10- İş yerinde sigara molası yerine su molası verin.

Kuaförden çıkmış gibi Kákülünüzü nasıl kesersiniz

Saç modeliniz hálá beğendiğinz gibi, forma giriyor. Ama káküller bir süredir gözünüzün içine girmeye başladı. İşte, kuaföre gitmenize gerek kalmadan kákülünüze tek başınıza yapabileceğiniz küçük düzeltmelere dair ipuçları...

Uzmanlardan ipuçları

- Kákülünüzü düzeltmek için basit bir makas yeterli. Ama evde daha önce kullanılmış olan makaslardan uzak durun, körelmiş olabilir ve kesime zarar verebilir.

- Saçlarınızda doğal dalga varsa kesim sırasında kákülleri düzleştirmeyin. Yoksa istemediğiniz kadar kısaltabilirsiniz. - Eğer kákülünüzü saçlarınız nemli iken kısaltmak istiyorsanız, kuruduğunda ne kadar kısalacağını tahmin etmelisiniz. Çünkü saç kuruduğundan daha kısa bir görünüm kazanır.

Adım 1:

Mükemmel zamanlama

Kákül en iyi saçlarınız kuru iken düzeltilebilir. Bunun için ideal zaman ise banyoya girmeden önceki andır. Tabii, saçların dağınık ve herhangi bir saç ürünü kullanılmamış olması önemli. Kesimden önce kákülleri saçın diğer uzun bölümlerinden ayırın, saçlarınızı öncesinde tarayın ve doğal görünümü için elinizle hafifçe karıştırın.

Adım 2:

Mükemmel uzama

Düz bir kákülde, uzunluğunu kaşlarınızın altından hesaplayın. Kákülleri kısaltırken saçların düştüğü yönü ve dalgasını göz önünde bulundurun. Düz kákülleri kısaltırken ortadan başlayarak iki yana doğru kesin. Asimetriklerde ise en kısa bölümden başlayın.

Adım 3:

Mükemmel kesim

Sonrasında kákül krizi yaşamamak için dikkatli olmalısınız. En iyisi kákülleri hedeflediğinizden birkaç milimetre uzun bırakmak. İlk seferde fazla kesmek yerine birkaç gün sonra ikinci bir düzeltme yapabilirsiniz. Kesim sırasında saçlarınızı işaret ve orta parmaklarınızın arasında düz bir şekilde tutun ve alnınıza yapıştırmayın. Makasla aşağıdan hafif açılarla uçlardan kesebilirsiniz.

Gün içinde ne kadar su tüketmeli

Ortalama 1,5- 2,5 lt arasındaki su tüketimi normaldir. Genellikle su ihtiyacımız gün içerisinde besinlerden sağladığımız enerjiye göre değişkenlik gösterir. Aldığımız kalori miktarı kadar su tüketmemiz gerekiyor. (1500 kal. enerji içeren bir diyet alıyorsanız; su gereksiniminiz de ortalama 1,5 lt. olmalıdır) ama tabii bu miktar yaz aylarında artış gösterir.

Mevsimin en dikkat

çekici makyaj detayları

Ünlü tasarımcıların podyumlarda dünyaya dikte ettiği makyaj tiplerinin ve renklerinin de bir trendi olduğunu artık biliyoruz. Bu kış da kadınlar kırmızı dudaklar, dikkat çekici kaşlar ve duman gözlerle mükemmelleştiriyorlar.

Kırmızı dudaklar

Makyajın bu en klasik hali bu kış da ihtişamı ve kadınsılığı vurgulamaya devam ediyor. Üstelik birçok defilede gözümüze çarpan kırmızı dudaklar minimalistten ultra feminene kadar her kadına yakışıyor. 40’lı yılların aktristlerinden ilham alan bu makyajda dikkat edilmesi gereken önemli noktalardan biri göz makyajını fazla vurgulamamak.

Dikkat çekici kaşlar

Uzun süredir geçerliğini koruyan "önemli olan kaşların özenle alınmış olması" anlaşıyı bir süredir geri plana atılmış durumda. Kalın ve siyah kaşlar yeniden sahnede. Hafif pembe allıkla renklendirilmiş solgun kış yüzleri de neredeyse sadece kaşlarla belirginleşiyor. Eğer kaşlarınız bu modaya yeterince uygun değilse o zaman tek yapmanız gereken göz kaleminizden yardım almak ve onları biraz daha belirgin hale getirmek.

Duman gözler

Mat ve parlak, açık ve koyu, gri ve gümüş arasındaki oyun gözlerde sıra dışı bir oyuna başlıyor. Gri-siyah ve beyaz kombinasyonu şimdilerde makyaj artistlerinin de gözdesi. Dumanlı gölgeler gözün kah dış bölümünü kah iç bölümünü vurguluyor.
X