Zevk mabedinde yasak aÅŸk

Güncelleme Tarihi:

Zevk mabedinde yasak aÅŸk
Oluşturulma Tarihi: Kasım 17, 2001 00:00

Dünya sineması ölçeÄŸinde önemli ödüller almış iki seçkin filmin (Tabutta RövaÅŸata ve GüneÅŸe Yolculuk) yapımcısı olan Ä°FR; 2001/2001 sinema sezonunu, yine çok iddialı bir filmle karşılıyor: ÅžellaleSemir Aslanyürek'in senaryosunu yazıp yönettiÄŸi, yapımcılığını Ezel Akay'ın, görüntü yönetmenliÄŸini Hayk Kirakosyan'ın üstlendiÄŸi filmde Hülya KoçyiÄŸit, Tuncel Kurtiz, Aykut Oray, Ali Sürmeli, Ege Aydan, Nirgül YeÅŸilçay ve Fikret KuÅŸkan rol alırken Hamdi Alkan, Pelin Batu ve Donatella Piatti de misafir oyuncu olarak katılıyorlar. Semir Aslanyürek'in gerçek olay ve kiÅŸilerden yola çıkarak yazdığı Antakya Üçlemesi'nin ilk filmi olarak gerçekleÅŸtirilen Åžellale, Antakya yöresinin zengin tarihine, coÄŸrafyasına, oradaki insanların traji-komik öykülerine, mitolojiden de beslenen masalsı bir gerçekçilikle bakmayı amaçlıyor. Ä°ki yıllık maceralı bir yapım sürecinin ardından sinemaseverlerle buluÅŸan Åžellale, Cemal'in resim eÄŸitimini bitirdikten sonra memleketine dönmesi ve çocukluk yıllarını anımsamasıyla baÅŸlıyor. Cemal'in babası ile amcası arasında farklı partilere mensup olmaktan kaynaklanan sürekli bir çekiÅŸme vardır. Ä°ki kardeÅŸ birbirinin yüzünü bile görmek istemez ve evlerinin bulunduÄŸu ortak avluyu yüksekçe bir duvarla ikiye ayırırlar. Yine de bu duvar iki kardeÅŸin birbirine sataÅŸmalarını ve duvara merdiven dayayıp birbirlerini hırpalamalarını engellemez. Ancak, Åžellale'nin öyküsü, sadece bu iki aile ve onların çevresindekilerle sınırlı kalmıyor. Filmin atardamarlarından birini oluÅŸturan Antakya/Harbiye'deki ünlü ÅŸelalenin de, yöre halkının yaÅŸamında nasıl önemli bir rol oynadığı, sinemanın büyülü diliyle anlatılıyor. Bu doÄŸrultuda yönetmen Semir Aslanyürek, Åžellale'de Türkiye'nin yakın tarihinin bir kesitini ve bir bölgedeki insanların bu tarihten nasıl etkilendiÄŸini filmleÅŸtirerek, Türkiye'nin bugününe ve genel olarak da insan doÄŸasına sevecen bir ışık tutmayı amaçlıyor. Åžellale ile yöresel bir hikayeden herkesin kendinden birÅŸeyler bulabileceÄŸi evrensel bir hikaye yaratarak, uluslararası platformda, Postacı, Hayat Güzeldir, Akdeniz gibi kasaba filmlerinin estirdiÄŸi sıcak Akdenizlilik rüzgarını yakalıyor ve Antakya'nın mistik atmosferi ile o yöredekilerin renkli kiÅŸiliklerini perdeye yansıtıyor. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!