GeriGündem Yunanistan'a kaptırılan pay Nemrut Limanı'yla alınacak
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Yunanistan'a kaptırılan pay Nemrut Limanı'yla alınacak

Dip derinliği yeterli olmadığı için Yunanistan'ın Pire Limanı'na giden gemilerden, Türkiye'nin yıllık 5-6 milyar dolar zarar ettiğini savunan Aliağa Belediye Başkanı Tansu Kaya, yapılacak 2. etap Nemrut Limanı'yla birlikte bu zararın ortadan kalkacağını belirtti.

Kaya, AA muhabirine yaptığı açıklamada, batı sahillerinde tek aktarma limanı olan İzmir Alsancak Limanı'nın dip derinliğinin yetersiz olduğunu, ancak 9-12 metre drafta sahip gemilerin buraya girebildiğini söyledi.

Bu nedenle Alsancak Limanı'na daha az tonajlı gemilerin yanaştığını, büyük tonajlı 100-200 bin ton konteyner taşıyan gemilerin ise Yunanistan'ın Pire Limanı'na gittiğini belirten Kaya, “Pire Limanı'nın yükleme boşaltma kapasitesinin yüzde 30'una yakınını Türkiye'nin yükleri oluşturuyor. Onun için bu limanların önemli stratejik özellikleri vardır. Bize ait katma değerin orada kalmaması açısından büyük önemi var. Burada yapılacak gerek Nemrut Limanları, gerekse Çandarlı Limanı denilen Kuzey Ege Limanı yapıldığında artık bu yüklerimiz Pire Limanı'na gitmeyecek” diye konuştu.

NEMRUT BÖLGESİNE 6 YENİ İSKELE KURULACAK

Nemrut Limanları bölgesinde şu anda 5 tane mevcut iskelenin faal durumda çalıştığını, Nemrut 2. etap liman çalışmalarındaysa 6 yeni iskelenin planlandığını kaydeden Kaya, bu bölgenin geri sahasında ağaç olmamakla birlikte buranın zamanında orman alanı diye nitelendirildiğini, dolgu alanıyla kazanılacak alanların olduğunu, bu sayede ciddi anlamda geri saha oluşturulabileceğini anlattı.

İskelelerden bir tanesinin konteyner yükleme boşaltmaya yönelik olacağını, buranın Alsancak Limanı'nın kapasitesine yakın bir yükleme boşaltma yapılabileceğine dikkati çeken Kaya, alana ring hatlı demir yolunun döşeneceğini ve rayların bütün iskelelere ulaşacağını ifade etti.

Kaya, şöyle konuştu:
“Biz göreve geldiğimizde Nemrut Limanı'nın 2. etabıyla ilgili 9 yıldır yürüyen bir çalışma vardı. Şu anda 14 yıllık bir çalışma oldu. Bugüne kadar hala inşaatına başlanmış bir iskele yok. Yerel ve genel yönetimin bugüne kadar yapmamış olduğu adımlardan kaynaklanmış. Biz şu anda bütüncül plan yapıyoruz. Buna göre yapılacak iskelelerin hepsini koordine ediyoruz. Bu iskelelerin sahiplendirilmesi noktasında firmalara verilip inşaatın başlamasını getirecek bir çalışma bu.
Bu bölgede 6 tane iskele planlanıyor. Bu iskeleler 5'de olabilir 4'de. Daha önceden yapılan imar planlarının üzerine firma ismi yazılmış. Bu yapılamaz. Yapılacak prosedür geri sahada orman varsa gerekli izni alırsınız, dolgu varsa Milli Emlak'tan, Maliye Bakanlığı'ndan dolgu kiralarsınız. Bayındırlık Bakanlığı projeyi yapar ihaleye çıkar, siz orayı alırsınız ondan sonra yer sizin olur. İnşaatına başlar çalışmanızı yaparsınız. Bu çalışmaların hiçbiri yapılmamış. Bizim yaptığımız plan bu çalışmaların tamamlanmasına yönelik bir çalışma. İnşallah bu yılın Haziran ayında buradaki çalışma nihayete eriyor artık inşaatla ilgili çalışmalar kısa sürede çalışmaya başlayacak.”

Aliağa'da şu anda yapılan yükleme boşaltmanın Türkiye'deki yükleme boşaltmanın yüzde 25'ine denk geldiğini dile getiren Kaya, iskelelerin tamamlanmasıyla birlikte bu oranın yüzde 50'ye çıkacağını sözlerine ekledi.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle