Yoğun talep vagon ekletti

Güncelleme Tarihi:

Yoğun talep vagon ekletti
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 08, 2004 01:26

Pamukova’da 38 kişinin öldüğü hızlandırılmış tren kazasının ardından dün başlayan İstanbul-Ankara arasındaki tren seferlerine büyük bir talep oldu. TCDD, bunun üzerine vagon ekledi. Kaza yerinde raylar ve travesler tam oturmadığından trenler burada 20 kilometreyi aşmadılar.

SAKARYA Pamukova’da meydana gelen tren kazasından sonra durdurulan İstanbul-Ankara yolcu treni seferleri dün yeniden başladı. TCCD, yoğun talep üzerine vagon ekleyerek, yolcu kapasitesini yükseltti.

Kazanın meydana geldiği Haydarpaşa-Ankara demiryolunun 183’üncü kilometresinden trenler, yeni döşenen raylar ve travesler henüz tam yerine oturmamış olduğundan, talimatlar uyarınca 20 kilometre hızla geçtiler. Tam kaza yeriden bir grup meraklı da trenin geçişini izlerken, polis ekibi de güvenlik önlemi aldı.

Pamukova’da meydana gelen tren kazasından sonra Cumhuriyet tarihinde ilk kez 16 gün süreyle kapalı kalan İstanbul-Ankara demiryolu ulaşıma yeniden açıldı.

Dün sabah yapılan ilk sefere, Ankara’dan 183 yolcusuyla saat 08.00’de hareket eden Boğaziçi Ekspresi başladı. Doğu Ekspresi ise Haydarpaşa Garı’ndan 484 yolcusuyla saat 08.35’te Ankara üzerinden Kars’a hareket etti.

2 VAGON EKLENDİ

Treni uğurlayan TCDD 1. Bölge Müdürü Üzeyir Ülker, basın mensuplarına yaptığı açıklamada, trenin normalde 364 yolcu taşıdığını, ancak yoğun talep nedeniyle iki vagon daha ekleyerek yolcu sayısını 484’e çıkardıklarını söyledi. Ülker, Haydarpaşa’dan Anadolu’ya hareket edecek olan bütün ekspreslerin tamamının dolu olduğunu, diğerlerine de yüksek talep gösterildiğini söyledi.

20 KİLOMETRE AŞILMAYACAK

Doğu Ekspresi’nin makinisti İsmail Çetinkaya da, tren seferlerinin yeniden başlamasından dolayı mutlu olduklarını vurgulayarak, kendilerine her gün demiryollarının durumunu bildiren bir rapor verildiğini ve bu rapora göre hareket ettiklerini anlattı. Raporda ‘Nereden hangi hızla geçmeleri gerektiğinin’ de yazılı olduğunu belirten Çetinkaya, kazanın olduğu bölgeden ise çalışmalar bitene kadar 20 kilometre hızla geçeceklerini söyledi.

21 yıldır Demiryolları’nda çalıştığını belirten Başkent Ekspresi’nin Tren Şefi Ertuğrul Polat, yolculuk öncesi ve yolculuk sırasında birinci yetkilinin kendisi olduğunu ve tüm kontrolleri bizzat kendisinin yaptığını söyledi. Tren kalkmadan önce seyirle ilgili evrakları aldığını, nerede ne kadar hız yapılacağını makinistlere bildirdiğini belirten Polat, ‘Hareket öncesi trenin elektronik aksamının yanı sıra fren tecrübesini yaptık. Vagonları tek tek kontrol ettim. Bu kazadan öncede böyleydi şimdi de böyle. Çalıştığım için söylemiyorum, şu anda en güvenli seyahat aracı hala trenlerdir. Başkent Ekspresi yerine göre 70 ile 120 kilometre hızlı seyredebiliyor’ diye konuştu.

Trenden ‘güvenli’ diye vazgeçmiyorlar

KAZANIN ardından Haydarpaşa Garı’ndan saat 10.00’da hareket eden Başkent Ekspresi’ndeydik. Seyahat eden yolcuların rahatlığı dikkat çekiciydi. Kimi geniş koltuklarda hemen uykuya dalarken, kimileri de gazetelerini okuyup, restoranda yemeklerini yiyordu. Ancak Pamukova’ya gelindiğinde herkes pür dikkat kesildi. Cam kenarlarına yaklaşan yolcular birbirlerine kazanın olduğu yeri gösterip ‘Yazık oldu onlara. Allah bilir neler yaşadılar’ diye ölenleri andılar.

ABD’li Hukuk Fukuk öğrencisi Richard Edwards ile nişanı için Eskişehir’deki ailesinin yanına giden sistem mühendisi Çağdaş Güran, normal trenlerin en güvenli ulaşım aracı olduğunu söyledi.

Anadolu Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksekokulu son sınıf öğrencisi Serkan Toka, ‘Türkiye’de ulaşım için en güvenli araç bence hala trenlerdir. Canın sıkılırsa kalkıp geziyorsun, zaman geçiyor’ dedi.

Ayakkabı yan sanayi üretimi yapan 39 yaşındaki Handan Erban ‘Dünyanın her yerinde hızlı tren kazaları oluyor. Ama bu altyapının yenilenmesine engel değil. Raylar, hızlı trenin gitmesine elverişli hale getirilmeli. Genellikle çocuklarıma da treni kullanmalarını tavsiye ediyorum’ diye konuştu.

İstanbul’da oturan kızının yanına ailesiyle birlikte gelen 52 yaşındaki Havva Cantürk ise yolculuk boyunca elindeki Kuran’ı okudu. Cantürk, ‘İnsanan başına bir kaza gelecekse bu her yerde ve her zaman olabilir’ dedi.

Eskişehir’de Endüstri Mühendisi olarak çalışan 29 yaşındaki Tolga Şentürk, şöyle konuştu: ‘Hzlandırılmış trenleri güvenli bulmuyorum ve onlara asla binmem. Bunun dışında kalanlar ise benim için hem çok ucuz hem de çok konforlu.’

16 gün sonra 20 kilometre hızla

HAYDARPAŞA-Ankara demiryolunun 183’üncü kilometresi, Mekece mevkii... Hızlandırılmış tren işte tam bu noktada kaza geçirdi ve 38 cana mezar oldu. Dün sabah tam bu yerden geçen trenler eskisinin tam aksine 20 kilometre hızla gittiler. Kaza bölgesinde bir grup meraklı trenin geçişini izlerken, bir polis ekibi güvenlik önlemi aldı. Trendeki yolcular, biraz tedirgin olmakla birlikte, kaza yerinden geçerken, kendilerini izleyenlere el salladılar.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!