Yeni Discovery, abisi Range Rover'a benzemiÅŸ

Güncelleme Tarihi:

Yeni Discovery, abisi Range Rovera benzemiÅŸ
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 14, 2004 00:00

Land Rover Discovery tamamen yenilendi. Dış tasarımında abisi Range Rover'ın izleri bulunan Discovery 3, Türkiye'de 2004'ün ikinci yarısında satışa sunulacak. Land Rover Discovery 3, 7 kiÅŸilik, ferah ve ayrıntılarla zenginleÅŸtirilmiÅŸ iç mekanı ve teknolojisiyle dikkat çekiyor.Discovery 3, Range Stormer konsept otomobilinde tanıtılmış olan Land Rover patentli Terrain Response (DeÄŸiÅŸken Zemin Kontrolü) gibi yeni teknolojiler sunuyor. Bu özellik, sürüş rahatlığını ve konforu birleÅŸtirirken, çekiÅŸi de en üst seviyeye çıkarıyor. Sürücünün tek yapması gereken, orta konsol üzerindeki rotatif düğmeyi çevirerek beÅŸ zemin ayarından, yani, genel sürüş programı, kaygan zemin koÅŸulları (çim, çakıl ve kar) ve üç özel off-road modu (çamur-dere yatağı, kum ve kaya tırmanışı) arasından birini seçmek. Böylece Terrain Response aracın sürüş yüksekliÄŸi, motor torku, eÄŸim iniÅŸ kontrolü, elektronik çekiÅŸ kontrolü ve vites ayarları gibi geliÅŸmiÅŸ elektronik kontrollerini ve çekiÅŸ desteklerini otomatik olarak belirliyor. DiÄŸer bir yenilik de; iyi bir off-road performansı, konfor, rafine özelilikler gibi bir monoblok gövdeden beklenebilecek tüm nitelikleri bir arada sunan Integrated Body-frame yapısı. Ayrıca Discovery 3, sürücünün önündeki yolu aydınlatmak amacıyla hedefe göre yön deÄŸiÅŸtiren adaptif farlara da sahip.BaÅŸlıca önceliklerinden biri dinamik yol performansı olan Discovery 3, Jaguar'ın baÅŸarılı V8 benzinli motorunun özel geliÅŸtirilmiÅŸ 4.4 litrelik bir versiyonunu kullanıyor. Land Rover için yapılan deÄŸiÅŸiklikler arasında, orijinaline oranla arttırılmış motor hacmi, alt devirlerde daha yüksek tork, daha fazla toz ve su dayanıklılığı, aracın yollar kadar nehirleri de aÅŸabilmesi için geliÅŸtirilmiÅŸ nefes alma kabiliyeti ve ekstrem off-road koÅŸullarda motorun dik açılarda çalışabilmesi gibi özellikler göze çarpıyor.Land Rover'ın 2.7 litrelik ve deÄŸiÅŸken turbo-ÅŸarj özelliÄŸine sahip V6 turbo-dizelinin ise, Türkiye'de ve Avrupa'da en çok satılan motor olacağı tahmin ediliyor. Üçüncü motor seçeneÄŸi ise, Land Rover için daha da geliÅŸtirilmiÅŸ, dünyanın en çok satılan SUV motorunun bir versiyonu olan 4.0 litrelik V6 benzinli motor. Sürekli dört çeker özelliÄŸine sahip üç motor da standart olarak altı-ileri otomatik ‘‘akıllı’’ vites ile sunuluyor. Turbo dizel motor ise otomatik vitesin yanında ayrıca standart olarak altı-ileri manuel vitesle de alınabiliyor. Havalı amortisörlerin kullanıldığı bağımsız süspansiyon mekanizması, araca inip binmeyi kolaylaÅŸtırmak ve yüksek off-road performansı için görüş mesafesini arttırmak amacıyla, yüksekliÄŸi ayarlanabilir özelliÄŸi taşıyor.Stadyum tipi arka koltuklarDiscovery 3'ün yetenekleriyle baÄŸlantılı olarak tasarlandığını ve görülen her ayrıntının bir nedeni olduÄŸunu belirten tasarım yöneticisi Geoff Upex, ‘‘ÖnceliÄŸimiz, daha fazla baÅŸ mesafesi ve üstün konfor saÄŸlayarak, sürücü ve yolculara muhteÅŸem bir iç mekan sunmaktı. Daha ferah bir ortam ve daha güzel bir manzara için, camları geniÅŸ tuttuk’’ diye konuÅŸtu. Ayrıca Discovery 3'ün bir Land Rover olduÄŸu açıkça görüldüğüne iÅŸaret eden Upex, ‘‘Mutlak önceliklerden biri, kimsenin bu aracı tanımakta zorlanmamasıydı. Tümüyle modern, cesur ve farklı görünmeliydi’’ dedi.Land Rover tasarımının ayrıntıları arasında, (baÅŸ mesafesini arttırmaya yönelik) arkaya doÄŸru açılan tavan, (bagaj kapısının alt parçası kapandığında yükleme yüksekliÄŸini azaltmaya, açıldığında ise ‘‘içeri uzanma’’ mesafesini kısaltmaya yönelik) asimetrik arka kapı, (tüm gereken bu olduÄŸu için) gövdenin sadece saÄŸ tarafında bulunan havalandırma giriÅŸi ve geniÅŸ camlı alanlar gibi dikey ve yatay alanları saymak mümkün. Sürücü Land Rover'ın geleneksel hakim sürüş pozisyonunda iken, arkadaki yolcuların tümü de stadyum tipi-ön koltuklara oranla yükseltilmiÅŸ-koltuk düzeni sayesinde daha açık bir görüş alanına sahip oluyorlar. Ä°steÄŸe baÄŸlı alınan üçüncü koltuk sırası ise yetiÅŸkinlerin yüzde 95'ine uygun ölçülerde.Ä°kinci ve üçüncü sıra koltuklara ortadaki kapıdan girilirken, kapıların büyüklüğü, giriÅŸ çıkışı kolaylaÅŸtırıyor. Ä°kinci ve üçüncü sıra koltuklar yatırılarak tamamen düz bir bagaj tabanı elde edilirken yük kapasitesi arttırılarak bir çok yönlülük saÄŸlanıyor. ÖrneÄŸin, beÅŸ daÄŸ bisikleti kolayca yerleÅŸtirilebiliyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!