Yaratıcılık Ekol’ü

Güncelleme Tarihi:

Yaratıcılık Ekol’ü
Oluşturulma Tarihi: Ocak 12, 2002 14:50

Ekol Hava ve Deniz Kargo Taşımacılık, 1997'den bu yana şirketlere lojistik destek veriyor. Gülriz Kantek ve Ertan Karabulut tarafından kurulan şirket hava ve deniz taşımacılığı konusunda ithalat ve ihracatçı firmalar arasında mal hareketini gerçekleştiren organizatör bir firma olarak çalışıyor.


Geçtiğimiz yılki cirosu yedi milyon dolar olan şirket, otomotiv yan sanayii, kozmetik-medikal ve teknoloji olmak üzere üç ana sektörde bin 500 firmaya hizmet veriyor. Şirketin Genel Müdürü Gülriz Kantek kısa zamanda elde ettikleri bu başarıyı şirketin kuruluşundan bu yana temel ilke haline getirdikleri 'yaratıcı çözümlere' bağlıyor. 31 kişiden oluşan Ekol çalışanları şirketin kuruluşundan bu yana düzenli olarak eğitim alıyorlar. Eğitimler İstanbul Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof Dr. Muhittin Karabulut danışmanlığında gerçekleşiyor.

Eğitimlerin işleyişinin nasıl olacağı çalışanların ihtiyacına göre belirleniyor. Öncelikle çalışanlardan görev tanımlarını yapmaları, kendilerine devredilen evrak ve projeleri değerlendirmeleri isteniyor. Şirketteki hemen her çalışan kendisinin eksiksiz bir şekilde işleri devrettiğini ancak gelen bilgilerde eksiklikler olduğunu belirtiyor.

Bu durumdan yola çıkılarak ana sorunun iletişimsizlik olduğu anlaşılmış ve 1.5 yıl süreyle yönetim kadrosu da dahil olmak üzere tüm çalışanlar haftada iki gün liderlik, sistem, amaç ve hedefler başlığı altında üç ayrı eğitim almışlar. Eğitimler farklı içeriklerde düzenli aralıklarla devam ediyor.

Şirketin bir diğer önemli faaliyeti müşteri analizi. Son olarak müşterilere yönelik iki ayrı çalışma yapılmış.

İlk olarak cironun yüzde 33'ünü oluşturan firmalar arasında bir anket düzenlenmiş. Ankette, müşterilere 'bir taşımacılık şirketinden ne bekliyorsunuz' sorusu yöneltilmiş.

Şirketin diğer pazar analizi çalışması potansiyel müşterilerine yönelik olarak hazırlanmış. Akademik İletişim işbirliğiyle gerçekleşen çalışmada Boğaziçi Üniversitesi İşletme Fakültesi öğrencilerinden oluşan bir ekip üç bin şirketi telefonla aramış. Bu şirketlerin bin 200'ünden randevu alınmış ve çalışmanın sonucunda 400 şirket Ekol ile çalışmayı kabul etmiş. Görüşmeler sırasında firmalara bir taşımacılık şirketinden neler bekledikleri sorulmuş.

Her iki araştırmanın ardından çıkan sonuçlarla Ekol'ün mevcut durumu arasında karşılaştırma yapılmış. Kantek, karşılaşmanın ardından eksikliklerini belirlediklerini ve kendilerine örnek olarak üç ana şirketi aldıklarını belirtiyor: ‘‘Genç ve dinamik yapısıyla Pamukbank'ı, müşteri ilişkileri ve ön büro işlemleriyle Internetional Hospital'i, uluslararası başarısı nedeniyle Lufthansa'yı örnek alıyoruz‘‘.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!