Var gücümüzle Türkiye’ye odaklandık

Güncelleme Tarihi:

Var gücümüzle Türkiye’ye odaklandık
Oluşturulma Tarihi: Eylül 20, 2007 00:00

2008 yılında Avrupa’da 1.7 milyon plazma TV satmayı hedeflediklerini söyleyen Panasonic Avrupa Pazarlama Grup Direktörü Makoto Nishikawa, "Türkiye pazarına inanıyoruz ve tüm gücümüzle bu pazara konsantre olduk. Önümüzdeki yıl Türkiye’de 30 bin plazma TV satmayı hedefliyoruz" dedi.

PANASONIC Avrupa Pazarlama Grup Direktörü Makoto Nishikawa, Türkiye pazarından ümitli olduklarını belirterek, "Türkiye’deki trendlerde Avrupa’nın biraz gerisinden de olsa değişiyor. Gelişmekte olan bu pazara konsantre oluyoruz. Önümüzdeki yıl 30 bin adetlik plazma TV satışı yapmayı hedefliyoruz" dedi. Tekofaks Panasonic’in önümüzdeki ay başlayacak CeBIT Bilişim’de tanıtacağı ürünleri ile ilgili toplantıda konuşan Makoto Nishikawa, Panasonic ve Tekofaks’ın yıllar önce faks makinesi ile başlayan iş ortaklığının, bütün sistem ve tüketici ürünlerinin satışı olarak genişlediğini söyledi. Nishikawa, Türkiye’nin, Tekofaks ile yürütülen güçlü işbirliği ve tüketici elektroniği ürünleri sayesinde cirolarının arttığını, bu artışın dijital ürünlere odaklanmaları sayesinde gerçekleştiğini belirtti.

1.7 MİLYON ADET PLAZMA SATARIZ: Makoto Nishikawa, Panasonic olarak 2008 yılına odaklandıklarını ve önümüzdeki yıl önemli hedefleri bulunduğunu açıklayarak, şöyle konuştu: "2008 hedefleri arasında son dönemlerde de arzu edilen bir ürün bulunuyor. Özellikle Avrupa pazarında 1.7 milyon adetlik plazma televizyon satış hedefimiz var. Bu yıl 1.3 milyon adetlik satış gerçekleştirdik. Bu noktada Türkiye önemli bir yerde bulunuyor. Bizde tüm konsantremizi bu ülke üzerinde yoğunlaştırmaya başladık. Satış rakamlarımız hızla artıyor. Türkiye’de de 2008 Panasonic hedefleri arasında 30 bin adetlik plazma TV satışı bekliyoruz."

280 MİLYAR YEN YATIRIM: Piyasanın artan büyük düz ekran TV talebini karşılamak için, Japonya Amagasaki’de 5’inci plazma TV tesisini kurmak için 280 milyar yen yatırım yapmaya karar verdiklerini açıklayan Nishikawa, "Bu yeni tesisin üretim kapasitesi, ayda bir milyon adedi aşacak. Bu rakam, bugünkü mevcut fabrikalarımızdaki toplam üretim kapasitemizden daha fazla" dedi.

PLAZMA TV’DE PAYIMIZ YÜZDE 50: Avrupa’da 1.5 milyon insanın Panasonic plazma TV’leri kullandığını vurgulayan Nishikawa, "Bu yıl pazar payımız plazma TV’lerde yüzde 50’ye, hem plazma hem de LCD pazarında 37 inç ve üstü büyük düz ekranlarda ise yüzde 20’ye ulaştı" dedi.

200 MİLYON ADEDE ÇIKACAK: Makoto Nishikawa, küresel TV pazarı eğilimi hakkında da bilgi vererek, dünya genelinde televizyonda yeni eğilimin düz ekranlara doğru kaydığını belirtti. Nishikawa, 2010 yılında TV talebinin çok yüksek olacağını tahmin ettiklerini anlatarak, "Avrupa Kupası, 2008’deki Pekin Olimpiyatları ve 2010 Dünya Kupası gibi büyük organizasyonlardan sonra bu eğilimin artacağını tahmin ediyoruz. 2010’da ise toplam TV talebi 200 milyon adede ve düz ekran TV oranının yüzde 65’e ulaşması bekleniyor" dedi.

Dijital fotoğraf makinesi satışı 90 milyonu bulacak

PANASONIC Avrupa Pazarlama Grup Direktörü Makoto Nishikawa, 2007 yılında global dijital fotoğraf makineleri pazar talebinin 90 milyon adedin üzerine çıkacağını söyledi. Nishikawa, Panasonic Lumix fotoğraf makinelerinin her yıl iki kat büyüyerek 2006 yılında 7 milyondan fazla adede ulaştığını ve bu yıl 10 milyon adedi hedeflediklerini kaydetti. Nishikawa, "En stratejik pazarlardan bir olarak gördüğümüz Türkiye pazarımızı, uzun yıllar güvenilir partnerimiz olan Tekofaks ile birlikte daha da ileriye taşımayı hedefliyoruz" diye konuştu. Dijital fotoğraf makinelerinde de 2001 yılından beri hızlı bir büyüme kaydettiklerini vurgulayan Nishikawa konuşmasını şöyle sürdürdü: "Dijital fotoğraf makinelerinde Avrupa pazarında payımız yüzde 10’a ulaşmış durumda. Genişleyen ürün gamımızla birlikte bu alanda Avrupa’daki payımızı yüzde 15’e çıkarmayı hedefliyoruz."

Dijitale laf söyleyen 5 yıl sonra yaşayan dinazor olur

GEÇTİĞİMİZ günlerde Okan Bayülgen’in, dijital fotoğraf makinesi kullanan ve photoshop uygulayan fotoğrafçılara "terzi" diye hitap edip "Gay dijital salgından şikayetçiyim" demesine dünyaca ünlü Kübalı fotoğrafçı Luis Castaneda’dan, "Dijital fotoğrafa karşı çıkan kesim 5 yıl içinde yaşayan dinozorlara dönüşecek" yorumu geldi. Castaneda, "İnsanlar kendilerini değiştiremez ise belli bir zaman sonra her şeyin gerisinde kalacaklar" dedi. Tekofaks Panasonic’in CeBIT’de sergileyeceği yeni dijital fotoğraf makinelerinin tanıtımı için Türkiye’ye gelen Kübalı fotoğrafçı Castaneda, Bayülgen’in verdiği tepkiyi normal bir insanın reaksiyonu olarak değerlendirerek, "Sistem değişiyor. Bunlar yeni bir şeye olan tepkinin sözleridir. Ben bunlara en fazla 5 yıl veriyorum. Bu süre sonunda kendini yenilemeyenler yaşayan dinazorlar haline gelecekler ve kısa bir süre sonrada zamanın gerisinde kalacaklar" diye konuştu. Castaneda, dijital makinelerde eskiye göre bazı dezavantajlarında bulunduğunu belirterek, "Ben en çok yeni makinelerde hızı arıyorum. Eskileri kadar seri değiller. Ancak bunu avantaja çeviren bir görüntüye sahipler" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!