Unilever'den 5.3 milyar euro kar

Güncelleme Tarihi:

Unileverden 5.3 milyar euro kar
Oluşturulma Tarihi: Şubat 10, 2006 13:20

Omo, Lipton, Dove, Knorr gibi markaların üreticisi Unilever, 2005 yılında dünyada cirosunu 39.6 milyar Euro’ya, karını da yüzde 25 büyüterek 5.3 milyar Euro’ya çıkardı.

Unilever’den yapılan açıklamada, satışların yüzde 3.1’lik artış kaydettiği 2005 yılında şirketin pazar paylarında istikrarın korunduğu ve 500 milyon Euro’luk reklam ve pazarlama faaliyetleri başta olmak üzere yatırımlarını artırdığı bildirildi.

Unilever, Türkiye’nin de içinde bulunduğu Asya ve Afrika bölgesinde lider konumda olan markalarının satışlarını, tüketici beklentileri doğrultusunda yüzde 9 oranında artırdı. Unilever Türkiye ise geçen yıl YTL bazında yüzde 20, dolar bazında ise yüzde 27 büyüttüğü cirosunu 1 milyar dolara çıkardı.

Unilever Başkanı Patrick Cescau, yatırımlarının özellikle büyüme üzerine odaklandığını belirterek, kişisel bakım kategorisinin gelişen ve gelişmekte olan pazarlarda hızlı bir büyüme kaydettiğini bildirdi. Cescau, bu yıl Unilever’in lider markalarına yatırıma devam edeceklerini, 2005’te yüzde 13.4 ulaşan karlılık oranını daha da artırmayı hedeflediklerini ifade etti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!