GeriGündem Ümit Ünal'ın çingeneleri
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Ümit Ünal'ın çingeneleri

Moda tasarımcısı Ümit Ünal, ağustos ayında CPD Düsseldorf Fuarı'nda yapacağı defilenin basın tanıtımını, fuara katılacak diğer modacılarla birlikte 4 Haziran'da Almanya'da yaptı.Koleksiyonundan seçtiği dört kıyafetle gazetecilerin karşısına çıkan Ünal'ın 2004 yaz koleksiyonu ‘‘Trec Tiganii’’ (Çingeneler Geçidi) Çingenelerin hayatına yeni bir yorum getiriyor.‘‘Birçok tasarımcıya esin kaynağı olan çingenelerle ilgili yeni bir yorum oluşturmak istedim. Aslında tanık olduğum birçok çingene yaşamında, trajedilere buldukları pratik çözümler, kendilerine haslıkları, derinlikleri, dansları ve bir arada olma tutkularının bende yarattığı etki, yeni bir geçidi somutlaştırmaya ve bir moda geçidi hayal etmeye sürükledi beni.’’Ümit Ünal, 2004 yaz koleksiyonu Çingeneler Geçidi'ni bu sözlerle anlatıyor. Koleksiyonunun ilk defilesini 3-4 Ağustos'ta dünyanın en büyük moda fuarlarından Düsseldorf CPD Fuarı'nda yapacak. Koleksiyonun bazı parçaları, aynı fuara katılacak diğer modacılarla birlikte 4 Haziran'da Düsseldorf'ta basına tanıtıldı. Koleksiyon, kökenlerinin Hindistan olduğu ve oradan tüm dünyaya yayıldıkları düşünülen, II. Dünya Savaşı sırasında Avrupa'da büyük bir soykırıma uğrayan, bugün Avrupa'nın bazı ülkelerinde, Kuzey Afrika, İran, Türkiye, ABD'de yaşayan bu benzersiz göçebe kavmin hikayesini anlatıyor.Çingene deyince genellikle insanların aklına allar morlar geliyor. Ümit Ünal'ın koleksiyonu ise onları daha az renkli, daha koyu ve derin, avangard bir yaklaşımla sunuyor. KULLANILMIŞ ÇADIR BEZİ‘‘Çingenelerin karavan ve çadır yaşamları, göçebelikleri, müzik ve dansları, kirli kombinasyonları, kavgaları, şarkıları, biraradalıkları ve enerjileri koleksiyonuma yansıdı. Onların cesur kombinasyonları bana da cesaret verdi’’ diyor Ümit Ünal. Koleksiyonunda beyaz, kirli beyaz, nefti (askeri yeşil), siyah, gri, gri-kahve, bej, sarı-yeşil, gri-mavi, lacivert ve tüm bu renklerin ara tonlamalarını kullanmış. Gömlekten elbiseler yapan, pantolon etekleri tekrar yaratan, ceketten pardösüler tasarlayan Ümit Ünal, kullanılmış çadır bezi kullanarak ürettiği ceket, mont ve pantolonların çok beğenileceğini düşünüyor. Ümit Ünal, çingenelere ait sembol ve grafikleri de sıkça kullanmış. El falı grafik baskılar bluzları süslüyor. Aksesuvar olarak at nalları, motosiklet plakaları, plastik-naylon ayakkabılar ve doğal malzemeler kullanılmış.
False