GeriGündem Ulaştırma Bakanlığı'nın Hürriyet'in sorularına verdiği yanıtlar
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Ulaştırma Bakanlığı'nın Hürriyet'in sorularına verdiği yanıtlar

MAVİ MARMARA isimli 600 yolcu kapasiteli gemi, Türk Uluslararası Gemi

Sicilinde (TUGS)istanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı adına kayıtlı

iken, 27.04.2010 tarihinde İnsan Hak ve Hürriyetleri ve İnsani Yardım

Vakfına satılmış olup, aynı tarihte yine söz konusu vakıf adına TUGS'a kayıt

edilmiştir.

 

Geminin T.C sicilinde bulunduğu dönemde tüm sertifikalarının geçerlilik

süresi30 Aralık 2009 tarihinde dolmuş olup Geminin 5 yıllık genel bakım ve

kuru havuz bakım ve denetimleri yapılmadığı için sefer yapamaz duruma gelmiş

kabul edildiğinden denize elverişliliği sonlandırılmıştır. Aynı gerekçeyle

geminin klası Türk Loydutarafından 5 Ocak 2010 da askıya alınmıştır.

 

Geminin yeni donatanı İHH,Denizcilik Müsteşarlığı istanbul Bölge

Müdürlüğüne yapmış olduğu sözlü başvuru ile, geminin tekrar uzak yol seferi

yapabilmek üzere yola ve denize elverişli hale getirilebilmesi için

yapılması gereken bakım ve onarımların ön tespitini talep etmiştir.

 

Denizcilik Müsteşarlığı GSK uzmanlarınca yapılan ön sörveyde ihtiyaç duyulan

bakım ve denetimler tespit edilerek kendilerine bildirilmiştir. Keza, Türk

Loydu da geminin klasının tekrar başlatılabilmesi için yapılması gereken

bakım ve onarımları bildirmiştir.İHH bu bakım ve onarımların zaman alacağı

ve muhtemelen yüksek mali külfeti nedeniyle bayrak değiştirme arayışına

girmiştir.

 

Geminin milli mevzuatımız çerçevesinde mevcut durumu ve sertifikaları ile

Türk Bayrağı altında uluslararası sefere çıkma imkânı olmadığından,Vakıf

yetkililerince, geminin mevcut durumu itibari ile uluslar arası sefere

çıkabilecek şekilde sertifikalandırabilecek yabancı ( denizcilik

literatüründe Elverişli Bayrak denilen )bir bayrak devleti arayışı

neticesinde gemi sertifikalarını Comoros'tan 21.05.2010 tarihinde almış ve

gemiye Comoros bayrağı çekmiştir.Donatan ayrıca Türk Loydu klasından da

çıkmışve gemi Yunan kuruluşu olan "Phoenix Register of Shipping adlı

klas kuruluşu tarafından yeniden klaslanarak gerekli belgeleri almıştır.

 

Bazı ülkelerin mevzuatı aynı anda çift sicil kaydına müsaade etmektedir.

Gemi donatanınca, Türk sicilinden terkin talebinde bulunulmadan Comoros

siciline kayıt yapılmıştır. Şu ana kadar gemi donatanı tarafından geminin

Türk Sicilinden terkin talebinde bulunulmadığından gemi halen aynı zamanda

Türk Sicilinde de kayıtlı bulunmaktadır.

 

Ülkemizinde taraf olduğu Uluslararası denizcilik teşkilatının SOLAS (Safety

of Life At Sea ) kuralları gereği bir geminin denize elverişliliği ve sefer

yapabilmesi için sahip olması gereken kriterler ve sertifikalar geminin

bayrağını taşıdığı Bayrak Devleti otoritelerince belirlenmekte ve

verilmektedir. Diğer ülkeler bayrak devletinin düzenlediği sertifikaları

kabul etmek ve tanımak durumundadır.

 

istanbul ÇIKIŞI

 

Satışı ve bayrak değişikliğini müteakip donatan, geminin yeni Bayrak

Devletinin düzenlemiş olduğu belge ve sertifikalarla, bulunduğu istanbul

limanından 42 transit yolcu ve 29 Türk vatandaşı mürettebatıyla Comoros

Bayraklı olarak antalya limanına hareket için Liman Çıkış Belgesi talep

etmiştir. Gemiye Comoros Bayrağı ve D6FU2 Çağrı İşaretiyle aynı gün

(22.05.2010) istanbul Liman Başkanlığınca Liman Çıkış Belgesi verilmiştir.

Çıkış öncesi geminin tüm sertifikaları incelenmiş olup bir eksiklik

görülmemesi üzerinegidişine müsaade edilmiştir.

 

antalya ÇIKIŞI

 

Gemi antalya limanına 25.05 2010 tarihinde varmış olup antalya'dan katılan

504 yolcu ile birlikte toplam 546 yolcu ve 29 personel ileantalya Liman

Başkanlığından almış olduğu 28.05.2010 tarihli Liman Çıkış Belgesi ile

28.05.2010 saat 00 35'te antalya'dan beyanında olduğu gibi Lübnan'ahareket

etmiştir.Daha sonra kıbrıs'ta CHALLENGER 1 isimli yattan katılan 14 yolcu

Yorumları Göster
Yorumları Gizle