GeriGündem Uçakta twitter’la şikâyet dönemi
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Uçakta twitter’la şikâyet dönemi

Uçakta twitter’la şikâyet dönemi
refid:13565940 ilişkili resim dosyası

Eskiden yolcu şikâyetleri, havayolu şirketi ile müşteri arasında kalırdı.

Tolga ÖZBEK

Memnuniyetsizlik elektronik posta, şikâyet formu veya telefonla havayollarına doğrudan bildirilirdi. Kullanımı hızla artan Twitter, Facebook, Youtube gibi sosyal paylaşım ağlarıyla birlikte şikâyetler herkesin görebileceği internet sitelerinde
dolaşmaya başladı
Haksızlığa uğradığını düşünen, aldığı hizmetten memnun kalmayan artık kaleme değil klavyeye sarılıyor. Twitter gibi sadece 140 karakterle sınırlı alanda yer alan “X Havayolları’ndan nefret ediyorum” gibi bir cümle, aynı anda milyonlarca kişi tarafından görülebiliyor. Uçakta kargoya verdiği gitarını hasarlı teslim alan bir müzisyenin hazırladığı klip ise Youtube’da izlenme rekorları kırıyor.

EN ÇOK ŞİKÂYET RÖTARDA

Sosyal paylaşım sitelerinde en çok şikâyet rötarlardan geliyor. Bunu koltuk ve ikramdan memnuniyetsizlik, havalimanında check-in ve bilet satış personeliyle yaşanan sorunlar izliyor. Olumlu yorumların oranı toplamda yüzde 5 civarında.
Havayolu şirketleri sosyal paylaşım sitelerini, forumları takip edebilmek için yolcu ilişkileri bölümlerinde özel birimler kuruyor. Şikâyetler hızla bulunup yolcu memnuniyetinin artırılması için hemen özür mektupları gönderiliyor.
Sosyal paylaşım siteleri sadece şikâyetler için değil, aynı zamanda havayollarının promosyonlarını ilan ettiği, yarışmalar yaptığı bir mecra. Bunu en etkin kullanan şirket Jet Blue Havayolları. Twitter sitesinin 1.6 milyon üyesi var. Ancak bazı Avrupalı ve Uzakdoğulu şirketler henüz sosyal paylaşım sitelerine mesafeli duruyor. Bu konudaki en büyük şikâyet, hakarete varan karalayıcı yorumlar.

TÜRKİYE’DE HENÜZ YENİ

Türkiye’deki havayolu şirketleri sosyal paylaşım siteleriyle son bir yıldır ilgileniyor. Ağırlıklı olarak promosyonlar, hizmetler tanıtılıyor.
İlk kurulan site geçen yıl başında açılan Pegasus’unki oldu. Türkçe “Uçur beni Pegasus” 3083, İngilizce “Fly me Pegasus” ise 507 takipçiye sahip.
Türk Hava Yolları ise geçen yıl reklam ihalesini Twitter üzerinden yaptı. İlgi gören çalışmadan sonra kurulan sayfa 3474 kişi tarafından takip ediliyor. THY’nin alt markası Anadolu Jet’in takipçi sayısı ise 252. Twitter sayfalarını yeni oluşturan Onur Air, SunExpress ve Atlasjet ise şu anlık sadece kendi internet sitelerine yönlendirme yapıyor. Sunexpress’in 95, Onur Air’in 65 ve Atlasjet’in ise 2 takipçisi var.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle