Türkiye marka olma yolunda

Güncelleme Tarihi:

Türkiye marka olma yolunda
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 15, 2003 00:00

TÃœSÄ°AD, TÄ°M, TOBB ve Reklam Verenler DerneÄŸi'nin arasında bulunduÄŸu 13 sivil toplum kuruluÅŸu, Türkiye markası yaratmak için Türkiye Tanıtım Konseyi'ni kurdu. Konsey, Türkiye'nin dış dünyadaki negatif imajını pozitife çevirmeyi ve dünya ekonomisinden daha fazla pay almasını amaçlıyor.Sivil toplum örgütlerinin giriÅŸimi ile oluÅŸturulan Türkiye Tanıtım Konseyi'nin çalışmaları, Ä°stanbul'da düzenlenen bir basın toplantısı ile tanıtıldı. Türkiye Tanıtım Konseyi'nin yürüttüğü Türkiye Markası Projesi'nin ana planı Kasım ayında BaÅŸbakan Recep Tayyip ErdoÄŸan ve ilgili bakanlıklara sunulacak.    Konsey'in Kurucular Kurulu BaÅŸkanı ve Türkiye Odalar ve Borsalar BirliÄŸi (TOBB) BaÅŸkanı Rifat HisarcıklıoÄŸlu, Türkiye'nin dış dünyadaki imajıyla ilgili sorunların Türkiye'yi hiç tanımama ya da Türkiye ile ilgili kemikleÅŸmiÅŸ önyargılar ÅŸeklinde karşılarına çıktığını kaydetti. OluÅŸturdukları Konsey'in iki önemli hedefinin bulunduÄŸunu anlatan HisarcıklıoÄŸlu, ''Bunların ilki Türkiye'nin saygınlığını artırmaktır. Ä°kincisi ise bununla baÄŸlantılı olarak ve katma deÄŸer yaratarak ülkemizin dünya ekonomisinden daha fazla pay almasını saÄŸlamak olarak ifade edilebilir'' dedi. Projenin amacının Türkiye'nin tanıtımı ile ilgili faaliyetlerin yürütülmesinden çok, ortak bir tanıtım modeli ve yöntemi geliÅŸtirerek,belli bir odaklanma ve strateji etrafında birleÅŸilmesi olduÄŸunu vurgulayan HisarcıklıoÄŸlu, ÅŸunları söyledi: ''Türkiye markası yaratma giriÅŸiminin çok önemli geliÅŸmelere sahneolabilecek bir dönemde ve tam zamanında baÅŸlatıldığı inancını taşıyorum.  Yıllardır dağınık, çok partili koalisyon yapısı içinde yönetilen istikrar arayışındaki ülkemiz, tek parti iktidarında ve yaÅŸanan ekonomik geliÅŸmelerle çok olumlu bir rüzgar yakaladı. Bu iç piyasalarda da dış piyasalarda da böyle oldu. Uyum yasalarıyla birlikte yıllardır arzulanan deÄŸiÅŸim çok önemli bir ivme kazandı. Bu rüzgarın sürekliliÄŸini saÄŸlamak için yaptıklarımızı içeride ve dışarıda aynı söylem ile tekrar tekrar söylememiz, pekiÅŸtirmemiz gerekiyor.'' 500 MÄ°LYON DOLARLIK TANITIM BÃœTÇESÄ°Rifat HisarcıklıoÄŸlu, Türkiye'nin bölgesinde yeni oluÅŸan güç dengeleri içinde öne çıkabilmek için bir kavrayış, dil ve ses birliÄŸine ihtiyacı olduÄŸunu belirtti. Daha önce Türkiye'nin tanıtımı için pek çok proje geliÅŸtirildiÄŸinive bunlar parça parça yürütüldüğü için istenilen hedefe tam olarak ulaÅŸamadığını dile getiren HisarcıklıoÄŸlu, ''Bu defa baÅŸarmak zorundayız. Kabuk deÄŸiÅŸtiren ve giderek rekabetçiliÄŸi artan bir dünyada var olan eski imajımız ve geçerliliÄŸi kalmamış yöntemlerin iÅŸadamlarımızın ayağına zincir vurmasına artık tahammül edemeyiz'' diye konuÅŸtu. HisarcıklıoÄŸlu, Türkiye'nin tanıtımı için kamunun 200 milyon dolar, özel sektörün 100 milyon dolar olmak üzere, dolaylı tanıtımlarla birlikte yaklaşık 500 milyon dolarlık bir bütçenin harcandığını kaydederek, bu çalışmaların bir bütünlük içinde yapılmasıhalinde baÅŸka kaynaÄŸa gerek olmadığını söyledi. TOSCANI'NIN TÃœRKÄ°YE YORUMUTürkiye Tanıtım Konseyi Ä°cra Kurulu BaÅŸkanı Erkut YücaoÄŸlu da Türkiye'nin yaptığı harcamaların bir kısmının Konsey çalışmalarına tahsis edilmesini istediklerini belirterek, ''Niyetimiz Türkiye'nin tüm tanıtım paralarını biz idare edelim deÄŸil'' diye konuÅŸtu.     10 Ekim Cuma günü dünyanın önemli 5 tanıtım uzmanıyla bir toplantıyaptıklarını dile getiren YücaoÄŸlu, bunlardan birinin, Benetton'un beyinlerinden Olivi Toscani'nin Türkiye'nin imajı için ''Türkiye'nin imajı bir kaostur, karışıklıktır'' dediÄŸini aktardı. YücaoÄŸlu, ''Bu yorumu, önyargılı bulabiliriz, geçiÅŸtirebiliriz, hatta öfkelenebiliriz. Ben üzerinde durup düşünmeye deÄŸer buluyorum'' dedi. Yaptıkları çalışmalarda Türkiye'nin deÄŸerler haritasını araÅŸtırdıklarını ve bunu stratejik plan için kullandıklarını anlatan YücaoÄŸlu, bunun tamamlanmak üzere olduÄŸunu bildirdi.Türkiye'nin tanıtımında harcanan paranın meyvelerinin  toplanamadığını vurgulayan YücaoÄŸlu, ''Hala dünyanın bizi algılamakta bir karmaÅŸa içinde olduÄŸunu görüyoruz. Koordinasyon, süreklilik ve uzlaÅŸtığımız ana temalar üzerinde tanıtımı bir markalaÅŸma sürecine sokmak ana amacımız'' dedi. Türkiye'nin tanıtımında güçlü yönleri öne çıkarmanın ana hedef olduÄŸunu vurgulayan YücaoÄŸlu, Türkiye üzerindeki negatif imajı nötralize edecek deÄŸerleri ortaya çıkarmaya ihtiyaç bulunduÄŸunu söyledi. Kimi yerde kültürün, kimi yerde spordaki baÅŸarıların öne çıktığı, kimi yerde ise ''Ä°slam ve demokrasinin birlikte yaÅŸadığı ülke'' gibi mesajların kullanıldığı bir strateji ile ortaya çıkılacağını belirten YücaoÄŸlu, uygulama modelinin Ankara'da gerçekleÅŸtirilecek toplantılarda kesinleÅŸtikten sonra, muhtemelen 2004'de baÅŸlatılacağınıbildirdi. Türkiye Tanıtım Konseyi'nde TOBB, DEÄ°K, TÃœSÄ°AD, TÃœRSAB, TÄ°M, TV Yayıncıları DerneÄŸi, Türkiye Yatırımcılar DerneÄŸi, Reklamcılar DerneÄŸi, Reklamverenler DerneÄŸi, Halkla Ä°liÅŸkiler DerneÄŸi, Uluslararası Reklamcılık DerneÄŸi ve AraÅŸtırmacılar DerneÄŸi yer alıyor. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!