Türk kahvesi, Starbucks ile OrtadoÄŸu’ya giriyor

Güncelleme Tarihi:

Türk kahvesi, Starbucks ile Ortadoğu’ya giriyor
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 20, 2004 00:00

Starbucks Coffee’nin BaÅŸkan Yardımcısı Troy Alstead, ÅŸirketin Türkiye’ye geliÅŸinin 1. yılında Ä°stanbul’a gelerek Türk pazarına iliÅŸkin görüşlerini ve ileriye dönük yatırım planlarını anlattı.Starbucks’ın, 2001 krizinin ardından yabancı ÅŸirketlerde oluÅŸan şüphelere raÄŸmen Türkiye’de yatırım yaptıklarına dikkat çeken Alstead, büyüme hızından ve iÅŸ hacminden çok memnun olduklarını, bu nedenle de uzun vadeli yatırımlar düşündüklerini ve ‘vur-kaç’ politikası uygulamayacaklarını söyledi. Alstead ayrıca, Starbucks’ın hedefinin uluslararası pazarda yayılma deÄŸil derinleÅŸme olduÄŸunu belirterek bu nedenle Türkiye gibi uzun vadeli yatırımların yapıldığı ülkelerde sürekli pazar araÅŸtırması yapıldığını ve toplumla bütünleÅŸmeyi amaçlayan esnek stratejiler uygulandığını açıkladı. Starbucks’ın Türkiye’deki temsilcisi Shaya ÅŸirketinin Genel Müdürü Işık Keçeci AÅŸur ise Türk kahvesinin Starbucks maÄŸazalarında satıldığını ve toplam satışların yüzde 5’ini oluÅŸturduÄŸunu açıklayarak, projelerinin OrtadoÄŸu’da 7 ülkeye Türk kahvesi ihraç etmek olduÄŸunu ve 110 maÄŸazada Türk kahvesi satılması için çalışmaların sürdüğünü belirtti. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!