TÜKETİCİ YASASI

Güncelleme Tarihi:

TÜKETİCİ YASASI
Oluşturulma Tarihi: Aralık 28, 1998 00:00

HAKLARINIZI BİLİYOR MUSUNUZ?23 Şubat 1995 tarihinde TBMM'de kabul edilen 4077 sayılı "Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun" ekonominin gereklerine ve kamu yararına uygun olarak tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ilgili, ekonomik çıkarlarını koruyucu, zararlarını tazmin edici, aydınlatıcı ve eğitici önlemler almaya çevresel tehlikelerden korumaya yönelik girişimleri düzenliyor. İki yılı aşkın bir süredir uygulamada olan bu yasanın tüketicilere sağladığı bazı haklar şöyle:AYIPLI MAL* Aldığınız mal hatalı çıktığı zaman 15 gün içinde değiştirilmesini, paranın geri verilmesini, ücretsiz tamir edilmesini, ayıbın neden olduğu değer kaybının malın bedelinden indirilmesini isteyebilirsiniz.* Eger ayıp, gizli ve tüketici de bunu sonradan fark ediyorsa, o zaman 15 gün sınırı, 2 yıla çıkıyor.* Ancak, üzerinde " Özürlü" yazısı bulunan ve ayıplı oldugu bilinerek satın alınan mallar için bu durum geçerli olmuyor. ETİKET* Tüketicilere sunulan mal ve hizmetlerin ambalajları üzerinde ve kapıya asılan tarifelerde "Menşei, Cins ve Fiyat" bilgilerinin konulması şart. Bu nedenle, etiketi ve tarifesi olmayan satıcıları mutlaka uyarın ve uyarıya uymayanları da belediyelere şikayet edin.GARANTİ BELGESİ
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!