Trafikte herkes için eÅŸitlik

Güncelleme Tarihi:

Trafikte herkes için eşitlik
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 28, 2004 00:00

Trafik kazaları sadece Türkiye'nin deÄŸil, tüm dünyanın sorunu. Trafik kazalarının faturası hem manevi hem de maddi olarak çok yüksek.Her yıl ortalama 1.2 milyon kiÅŸinin öldüğü ve 50 milyon kiÅŸinin yaralandığı trafik kazalarının ekonomik maliyeti yılda 518 milyar doları buluyor. Oto YaÅŸam'ın haber sayfalarında bu konuyla ilgili ayrıntılı araÅŸtırmamızı okuyabilirsiniz. Ancak bu araÅŸtırmanın en ilginç tarafı, ölümlü trafik kazalarının geliÅŸmekte olan ülkelerde artması. Bozuk yollar, kötü iÅŸaretlendirmeler, otomobillerin gerekli güvenlik donanımlarının olmaması ve sürücülerin trafik kurallarına uymaması gibi nedenler, geliÅŸmekte olan ülkelerdeki kaza oranlarını artıyor.Türkiye de trafik sorunuyla başı dertte olan ülkelerden birisi... Trafik sorunu çözmek için yapılması gereken çok ÅŸey var. Bugüne kadar birçok yöntem uygulandı ancak çözüme yaklaşılamadı. Bence yapılması gereken ilk ÅŸey; trafikte herkesin eÅŸit olmasını saÄŸlamak... Türkiye'de trafikte ‘‘kim ne suç iÅŸlerse cezalandırılacağını, herkesin trafikte eÅŸit’’ olduÄŸu mesajını vermek lazım. EÄŸer bu gerçekleÅŸir ve bakan, milletvekili, belediye baÅŸkanı, sanatçı, iÅŸadamı, polis, kim ne kariyere sahip olursa olsun, suç iÅŸlediÄŸinde cezalandırılırsa, trafik sorunuyla ilgili önemli bir mesafe alınacağına inanıyorum. Gerekli olmadığı sürece kimse emniyet ÅŸeridini kullanmazsa, bundan cesaret alıp baÅŸka sürücüler de ‘‘onlar nasıl olsa kullanıyor, benim de tanıdıklarım var’’ deme cesaretini gösteremeyecek. Emniyet ÅŸeridinden gidenleri, pusuya yatıp ceza kesmekle önlemek mümkün deÄŸil. Bu konuyu düşünmekte fayda var.Sözde ‘Trafik Yılı’Bu yıl sözde ‘‘Trafik Yılı’’... Sözde trafik yılı çünkü, ortada elle tutulur bir çalışma yok. Sadece afiÅŸlerde, sürücülere trafikle ilgili uyarılar yapılıyor. Yapılan farklı bir ÅŸey varsa, lütfen bilgilendirin...Otomotiv canlandı ortalık galeri dolduOtomotivcilerin uzun süreden beri ilk defa yüzü gülüyor. Ãœretimde, satışlarda ve ihracatta yeni rekorlar kırılıyor. Sektörde yaÅŸanan bu hareketlilik, baÅŸka sektörleri de dolaylı olarak etkiliyor. Bankalar, sigortacılar, taşıt kredisi veren kuruluÅŸlar, oto yıkamacılar, kaportacılar, oto tamirciler, ikinci el otomobil satışı yapan galericiler, otomotivdeki canlanmadan olumlu etkilenenlerin başında geliyor. Bu canlanma, otomotive olan ilgiyi de artıyor. Herkes otomotivle ilgili iÅŸ yapıp, bu canlanmadan nasibini almaya çalışıyor. Öncelikle otomotiv firmalarına yeni bayiilik için yapılan baÅŸvurular artmış. Bu baÅŸvuruların çoÄŸu otomotiv dışında çalışanlardan geliyormuÅŸ. Dikkati çeken ikinci bir konu da ikinci el oto iÅŸi yapan galerilerin sayısındaki artış. Her köşe başında yeni bir galeri açıldığı görülüyor. Hatta oto yıkaması yapanlar bile dükkanlarının bir bölümünü ayırıp, ikinci el otomobil satışı yapıyorlar.Otomotiv sektörünün canlanmasından en olumlu etkilenen Maliye olsa gerek. Satışlardaki artış öncelikle Maliye'nin kasasını dolduruyor. Ne diyelim, herkes kazanıyor...Honda’dan ‘Jazz’ yapmaya devam Bir gün geçmiyor otomotiv sektöründe yeni yatırım açıklanmasın... Yeni model yatırımlarına son olarak Honda Türkiye de eklendi. Türkiye'de Åžekerpınar tesislerinde Honda Civic modelini üreten Honda, ÅŸimdi de Jazz'ın Sedan modelini üretmek için çalışmalara baÅŸlamış. Ekonomist Dergisi'nin uzman otomotiv yazarı Halil OkÅŸit'in haberine göre, Honda Jazz'ın Sedan modelini öncelikle iç pazar için üretecekmiÅŸ. 10 milyon dolarlık yatırımla üretim kapasitesini 50 bin adede çıkarmayı planlayan Honda Türkiye, üretime 2005 yılının Eylül ayında baÅŸlayacakmış. Bir baÅŸka güzel haber de A segmentinde yer alacak yeni bir modelin üretimi için Türkiye ile Ä°ngiltere arasında bir yarış baÅŸlamış olması. Avrupa pazarları için geliÅŸtirilen yeni modelin üretimi 2006 yılında baÅŸlayacakmış. Umarım finishi Türkiye görür...Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!