‘Trafik, kazanca dönüşüyor’

Güncelleme Tarihi:

‘Trafik, kazanca dönüşüyor’
Oluşturulma Tarihi: Haziran 15, 1999 00:00

Haberin Devamı

Compaq Türkiye'deki en büyük bilgisayar şirketlerinden biri. Notebook ve server pazarında yüzde 30'un üzerindeki pazar payıyla birinci, PC pazarında ise ikinci durumda. Şirket internet çözümleriyle de elektronik iş dünyasına hızlı bir giriş yaptı. 1999'un başında ünlü arama motoru AltaVista'yı aldı.

Ardından internet listesine Shopping.com ve Zip2'yi de kattı. Compaq Genel Müdürü Mehmet Nalbantoğlu bu şirketlerin AltaVista arama motoruna gelen trafiği 'alışveriş kazancına' dönüştürdüğünü söylüyor. AltaVista'nın Compaq'a sağladığı avantajlarını şöyle anlatıyor:

‘‘Birincisi compaq.com sitesi için ek gelir ve trafik üretiliyor. Çünkü bu iki site birbiriyle bütün halinde çalışıyor. İkincisi Compaq bünyesinde bir bölüm, internet geliştirme çalışmalarına odaklı faaliyet gösteriyor. Böylece elde edilen bilgiler, firmaya internet avantajı sağlamak amacıyla dahili olarak paylaşılabiliyor.‘‘

Compaq'ın internette ticaret çözümlerinden biri de ActiveAnswers sitesi. Bu online kaynak, müşterilere, basitleştirilmiş rehberler, teknik bilgi, elektronik servisler ve araçlar sunuyor.

Nalbantoğlu, e-ticaret konusunda Microsoft, SAP, i2, Oracle ve Siebel ile stratejik ortaklık kurduklarını belirtiyor. Bundaki amaç ise, e-ticaret yöntemiyle organizasyonun verimliliğini ve kárlılığını artırmak için tedarik zincirinde kusursuz bütünleşme sağlayabilmek.

Nalbantoğlu, Compaq sistemlerinin günümüzün önde gelen 8 internet giriş sitesinden 6'sında kullanıldığını söylüyor. En çok ziyaret edilen 5 siteden 4'ünün Compaq platformunda çalıştığını belirtiyor.

Geleceğin iş modelinin internet olduğunu vurgulayan Nalbantoğlu, Compaq'ın 'kesintisiz elektronik iş modeli' adı verilen bir sistem geliştirdiğini kaydediyor. Sistem elektronik ticaret altyapısı ve çözümleri olmak üzere iki unsurdan oluşuyor.

Nalbantoğlu, e-ticarette başarının sırrının yüksek hacimli işlemleri destekleyecek açık standartlara dayalı bir 'mimari' geliştirmekte yattığını söylüyor.

Compaq.com’da neler var?

Bu web sitesi Compaq'ın bilgi iletimi ve e-ticaret alanlarındaki global etkinliğini güçlendirmek amacıyla kurulmuş. E-ticaret altyapısını tedarik zinciri yönetimine uyarlamak üzere yapılandırılmış. Sitede müşterilerin kolayca yönlendirilebilmeleri ve aradıkları her bilgiyi bulmaları hedefleniyor. Bir başka amaç ise Dell gibi 'internetten satış yapan şirketler' karşısında avantaj sağlamak. 1998'in sonlarında duyurulan Müşteri Seçimi Modeli'nin bir parçası olarak geleneksel kanal yapısının dışına çıkılıyor, iş modeli ve bilgi yapıları genişletiliyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!