Taksim KabataÅŸ tüneli 2005'te bitecek

Güncelleme Tarihi:

Taksim Kabataş tüneli 2005te bitecek
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 07, 2004 00:00

Taksim tarafında 200 metrelik tünelin açıldığı Taksim-KabataÅŸ Finüküler Sistem Projesi'nde, KabataÅŸ tarafında zemin problemiyle karşılaşılması nedeniyle bir gecikme yaÅŸanıyor. Bu nedenle Taksim KabataÅŸ tüneli kazısı önümüzdeki yıl tamamlanabilecek.Avrupa Çimento BirliÄŸi, Yol Kongreleri Daimi Uluslararası BirliÄŸi ve Türkiye Çimento Müstahsilleri BirliÄŸi'nin düzenlediÄŸi ''9. Uluslararası Beton Yollar Sempozyumu''nun son gününde katılımcılara, Taksim-KabataÅŸ Finüküler Sistem Projesi tanıtıldı.   ÇoÄŸunluÄŸunu yabancıların oluÅŸturduÄŸu katılımcılar, KabataÅŸ'taki inÅŸaat alanında incelemelerde bulundu. Åžantiye binasında katılımcılara bilgi veren Proje Müdürü Namık Erdirik, projenin 640 metrelik bir güzergahı kapsadığını belirterek, ''Bu, halatlarla birbirini çeken ve yatay asansör diyebileceÄŸimiz bir proje'' diye konuÅŸtu.  Taksim tarafında 200 metrelik tünelin açıldığını bildiren Erdirik, KabataÅŸ tarafında ise karşılaÅŸtıkları zemin problemi nedeniyle tünele girmenin bir süre geciktiÄŸini ifade ederek, şöyle devam etti: "51 metrelik istasyon tüneline Ekim ayında baÅŸlandı, yıl sonunda bitti. Burası Ä°stanbul'un en büyük kesitli istasyon tünelidir. Bir hafta sonra KabataÅŸ'dan gireceÄŸiz. Ortalarda bir yerde buluÅŸacağız. Bina ile tünel arasında bir zemin iyileÅŸtirme çalışması yapıldı. Önümüzdeki hafta KabataÅŸ'dan tünel kazısına baÅŸlayacağız. Seneye bu vakitler biz çalışmamızı bitirmiÅŸ olacağız.'' "DEPREM ANINDA EN SAÄžLIKLI YAPILAR TÃœNELLERDÄ°R"     Projenin 2003 fiyatının 42 trilyon lira olduÄŸunu bildiren Erdirik, deprem anında Ä°stanbul'da sığınılabilecek en saÄŸlıklı yapıların tüneller olduÄŸunu söyledi. Proje tanıtımının ardından katılımcılara Taksim tarafından kazılmış 200 metrelik tünel gezdirildi.  Taksim-KabataÅŸ Finüküler Sistemi inÅŸaatı, daha önce iÅŸletmeye açılmış olan Ä°stanbul Metrosu Taksim-4. Levent hattının Taksim istasyonu ile önemli bir deniz aktarma merkezi olan KabataÅŸ'daki deniz iskelesi ve tramvay ulaşımı arasında baÄŸlantıyı saÄŸlayacak.       MARMARAY PROJESÄ° TANITILDIBu arada, sempozyum katılımcılarına, Avrupa ile Anadolu yakasındaki demiryolu hatlarını Ä°stanbul BoÄŸazı'nın altından geçen bir demiryolu tüneli ile birbirine baÄŸlayan Marmaray Projesi hakkında da Swissotel'de bilgi verildi.     UlaÅŸtırma sektörünün en büyük projeleri arasında yeralan Ä°stanbul demiryolu tüp geçiÅŸi ve Gebze-HaydarpaÅŸa, Sirkeci-Halkalı banliyö hattı projesi (Marmaray) ile ilgili sunum Proje Müdürü Steen Lykke tarafından gerçekleÅŸtirildi.  Alınan bilgiye göre, Marmaray projesi iki ana bölümden oluÅŸuyor. Ä°lk bölüm, Ä°stanbul BoÄŸazı geçiÅŸi için batırma tüp tünel ve 4 yeraltı istasyonunu içine alan 13.5 kilometrelik hattın tasarı ve inÅŸaatı, diÄŸer bölüm ise sinyalizasyon, iletiÅŸim, iÅŸletme ve bakım tesisleri ve iÅŸletme araçları dahil olmak üzere banliyö sistemi projesinin iyileÅŸtirilmesini kapsıyor. Derin istasyonlar ve elektro mekanik sistemler dahil BoÄŸaz geçiÅŸini içeren kısım Japon Uluslararası Ä°ÅŸbirliÄŸi Bankası JBIC tarafından, banliyö sistemi projesi ise baÅŸka kaynaklar aracılığıyla finanse edilecek. Ä°stanbul BoÄŸazı altındaki batırma tüp tünel iki ayrı tüp içerecek ve deniz yatağına minimum 2 metrelik bir kaya koruması ile tamamen gömülecek. Normal koÅŸullar altında her tüpte tek yönlü trafik olacak ve iki tren arasındaki süre mesai saatlerinde 120 saniyeye kadar düşebilecek. Ä°yileÅŸtirilmiÅŸ banliyö sistemi projesi, Avrupa yakasındaki Halkalı'dan Asya yakasındaki Gebze'ye kadar bir bölümü kapsayacak. UzunluÄŸu yaklaşık 76 kilometre olacak ve projede 41 adet iyileÅŸtirilmiÅŸ veya yeni istasyon bulunacak. BoÄŸaz demiryolu tüp tünel geçiÅŸi Yedikule'de yeraltına girecek, Yenikapı ve Sirkeci istasyonlarını, Ä°stanbul BoÄŸazı'nı ve Ãœsküdar istasyonunu geçerek, SöğütlüçeÅŸme'de yeryüzüne çıkacak. Tünelin en derin noktası su yüzeyi seviyesinden yaklaşık 55 metre aÅŸağıda olacak.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!