GeriGündem Sarıyer-Çayırbaşı Karayolu Tüneli 2011'da açılacak
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    1
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Sarıyer-Çayırbaşı Karayolu Tüneli 2011'da açılacak

Gidiş-geliş toplam uzunluğu 4 bin 50 metre olan, kazı ve betonlama çalışmaları tamamlanan Sarıyer-Çayırbaşı karayolu tünelinin, Nisan 2011'de açılması planlanıyor.

İstanbul Büyükşehir Belediyesinden yapılan açıklamaya göre, Sarıyer-Çayırbaşı tüneli, toplam 193 milyon liraya mal oldu.Gidiş-geliş toplam uzunluğu 4 bin 50 metre olan çift yönlü tünelin kazı ve zemin betonlama çalışmaları tamamlandı.

Kemer (tavan) betonlama imalatları devam eden tünelin yüzde 80'i tamamlandı. Son aşamada tünelin elektro mekanik işleri yapılacak.Tüpler arasında, tehlike anında güvenlik amaçlı yaya ve araç trafiğini aktarmak amacıyla her 250 metrede bir olmak üzere toplam 7 bağlantı tüneli yapıldı.

Acil bir müdahale yapılması gerektiğinde kısa sürede müdahale edilebilmesi için (ambulans, itfaiye aracı giriş-çıkışı vs.) acil kullanıma açık tünele direkt ulaşılan 1 yaklaşım tüneli inşa edildi.

Tünel, en son teknolojiyle donatılmış elektro mekanik sistemler (yangın, güvenlik, aydınlatma, haberleşme ve havalandırma kontrol sistemleri vs.) ile inşa edilecek.

Tünelin her iki çıkış noktasında yol ve kavşak inşaatları bulunuyor.Tünelin şeritleri 2 normal ve 1 emniyet şeridi şeklinde yapıldı. Yol genişliği 9,50 metre, tünel yüksekliği 7,33 metre ve tünel iç yarıçapı 6 metre olarak inşa edildi. Sarıyer-Çayırbaşı karayolu tünelinin Nisan 2011'de tamamlanması planlanıyor.

ÇALIŞMALAR DEVAM EDİYOR

İstanbul'da bugüne kadar 800 metre yaklaşım ve bağlantı tünelleriyle toplam 8 bin 797 metre tünel inşa edildi. Bunlar toplam 325 milyon liraya mal oldu.
İnşaatı devam eden toplam 4 bin 50 metre karayolu tüneli için de 158 milyon lira harcanacak.

Uzunluğu 3 bin 247 metre olan Kağıhane-Piyalepaşa tüneli 14 Mart 2009'da açıldı. Tünelden açıldığı günden bu yana yaklaşık 14 milyon araç geçti. Tüneli günlük ortalama 38 bin araç kullanıyor.

Uzunluğu 4 bin 750 metre olan Dolmabahçe-Bomonti tünelinden, açıldığı 14 Haziran 2010'dan bu yana 882 bin araç geçiş yaptı. Tünelden günlük ortalama 17 bin araç geçiyor.

Bomonti-Dolmabahçe karayolu tüneli, kavşak ve bağlantı yolları dahil toplam 248 milyon 700 bin liraya, Kağıthane-Piyalepaşa karayolu tüneli ise kavşak ve bağlantı yolları dahil 192 milyon 200 bin liraya mal oldu.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle