Samsun'da yat ve balıkçı gemisi imalatı

Güncelleme Tarihi:

Samsunda yat ve balıkçı gemisi imalatı
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 17, 2007 14:51

Samsun'da kurulan Gazal Yatçılık firması, Amerika'dan ve Avrupa'dan getirdiği patentli projeleri teknolojik malzemelerle buluşturarak, ticari ve amatör balıkçı tekneleri ile özel yat imal ediyor.

Haberin Devamı

Gazal Yatçılık firması yetkilisi Burhan Uyan, Amerika'dan ve Avrupa'dan getirdikleri projeleri, teknolojik malzemeler ile buluşturarak “NORTHWOOD” markasıyla ahşap-epoksi sistemle “CE Belgeli” özel ve ticari yatlar ile, “NORTHFISHER” markasıyla çelik gövdeli ticari ve amatör balıkçı gemisi imal ettiklerini söyledi.

A.A muhabirine yaptığı açıklamada, Dereköy Balıkçı Barınağında bulunan tersanede, lisans anlaşması yaptıkları yabancı tasarımcılardan temin ettikleri yelkenli ve motorlu yat projelerini kullandıklarını anlatan Uyan, şu bilgileri verdi:

“Ahşap teknelerimizi, uzay gemilerinde ve uçaklarda kullanılan çift komponentli özel bir madde olan epoksi yapıştırıcı sistemle imal ediyoruz. Ayrıca, elyaf dokuma ile kaplıyoruz ve çıta kaplama yönteminin yanı sıra uluslararası sertifikalı su kontrplağı paneller de üretimde değerlendiriliyor.”

Haberin Devamı

KALİTE VE DAYANIKLILIK

Ahşap yapının, epoksiye (yapıştırıcı) doyurulduğu için teknelerin kullanım ömürleri içinde su ile temas etmediğini de ifade eden Uyan, “Bu nedenle çürümüyor, mantarlaşmıyor. Bu yöntemde kalafat da kullanılmadığı için her yıl yapılması gereken kalafat yoklaması, kaplama değiştirilmesi de söz konusu değil” dedi.

Artık bilinen ahşap teknelerin yerini uzay teknolojisine sahip ahşap teknelerin aldığını belirten Uyan, şöyle konuştu:

“Bu yöntemle imal edilmiş tekneler fiber teknelerden çok daha üstün özelliklere sahip hale gelmektedir. Bu teknelerin imalatı çok özen ve teknik bilgi gerektirdiğinden, ancak bilinçli müşteriler tarafından tercih edilmektedir. Epoksi teknelerin ilk maliyeti klasik ahşap teknelerden yüksek olmasına rağmen, kullanım ömrü içinde yıllık zehirli boya ve vernik uygulaması dışında hiç bir bakım masrafı olmamasından ötürü toplamda çok daha ekonomiktir. Lisanslı orijinal proje ve gemi inşa mühendisliği eşliğinde 'CE Belgeli' üretimimiz sayesinde teknelerimizin ikinci el değerleri de çok yüksek olmaktadır.”

OKYANUSTA KILIÇ BALIĞI AVI

Halen 15 metrelik çelik gövdeli bir açık deniz balıkçı gemisini kızağa koyduklarını anlatan Uyan, “Kısa bir süre sonra Amerika'dan getirilen çok özel bir proje ile Atlantik Okyanusu'nda kılıç balığı avında kullanılan yüksek hızlı, spor tarzda ve Karadeniz'e çok uygun 12 metrelik çelik gövdeli bir motoryatın imalatına başlayacağız. Ayrıca, balık avı sezonunda denize indireceğimiz 15 metrelik klasik yığma ahşap inşa metodu ile yapılan büyük balıkçı teknemiz ile aynı yöntemle imal edilen çeşitli boylarda kamaralı balıkçı teknelerimizin imalatı devam ediyor.”

TEKNOLOJİ

Haberin Devamı

Uyan, tersanenin son teknolojik sistemle imalat yapabilmesi için yatırımları sürdürdüklerini de söyledi.
2008 yılında açık deniz balıkçı gemisi imalatını Karadeniz'de ilk defa olarak bilgisayar ortamında tasarlayıp, çelik levhaları bilgisayarlı sistemlerle kestirerek yapacaklarını kaydeden Uyan, “Sıfır hata, minimum fire ve olağanüstü mühendislik ve üretim kalitesine erişeceğiz. Mevcut makine parkımızın kapasitesini yüzde 100 artırmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Şu anda kullandığımız gemi saclarının laboratuvar analizlerini bile yaptırıyoruz” diye konuştu.

Uyan, hem denize gönül vermiş hem de ekmeğini denizden çıkaran herkesle, uluslararası literatüre dayalı bilgilerini paylaşmaya hazır olduklarını ve denize ilişkin hayalleri olanları tersanelerine davet ettiklerini de sözlerine ekledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!