Gündem Haberleri

    İstanbul, İzmir, Ankara ve tüm illerin sahur vakitleri... Sahura kaçta kalkılacak?

    Hürriyet Haber
    16.05.2018 - 22:49 | Son Güncelleme:

    Sahura saat kaçta kalkılacak sorusu Ramazan'ın ilk gününü tamamlayan vatandaşlar tarafından merak edilen konular arasında yer almaya başladı. Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından yayımlanan 2018 Ramazan imsakiyesiyle birlikte İstanbul, Ankara, İzmir ve tüm illerin sahur vakitleri belli oldu. İşte, il il sahur ve iftar saatleri.

    Ramazan'ın ilk gününde oruçlarını tutan vatandaşlar şimdi de ikinci gün için sahur vaktini bekliyorlar. Oruçlarını tutmak için sahura kalkacak olan vatandaşlar yaşadıkları şehrin imsak vaktini sorguluyorlar. Diyanet İşleri Başkanlığı'nın yayımladığı 2018 Ramazan imsakiyesiyle birlikte sahur ve iftar saatleri açıklandı. İşte, il il sahur ve iftar saatleri.

    Diyanet İşleri Başkanlığı'nın yayımladığı resmi bilgilere göre;

    İstanbul'da sahurda imsak 03.53, Güneş 05.38, İftar vakti ise 20.23,
    Ankara'da sahurda imsak 03.41, Güneş 05.25, İftar vakti ise 20.05,
    Bursa'da sahurda imsak 03.55, Güneş 05.40, İftar vakti ise 20.21,
    İzmir'de sahurda imsak 04.12, Güneş 05.52, İftar vakti ise 20.24,
    Adana'da sahurda imsak 03.46, Güneş 05.22, İftar vakti ise 19.48 saatlerinde vuku bulacak.

    İL İL SAHUR VE İFTAR SAATLERİ İÇİN TIKLAYINIZ

    Sahurda protein ve liften zengin yiyecekler tüketin

    Ramazan ayında oruç tutanlar için beslenme tarzındaki değişim ve günlük öğün sayısındaki azalma metabolizmanın yavaşlamasına neden oluyor. Sahurda tüketilen fazladan kalorili yiyecek ve içecekler ile sıvı tüketiminin yetersizliği nedeniyle vücut üzerinde olumsuz etkiler ortaya çıkabiliyor. Ramazanı sağlıklı geçirebilmek için özellikle sahurda ağır ve yağlı yiyeceklerin yerine, sağlıklı besinlerin tercih edilmesi gerekiyor. Memorial Kayseri Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Dyt. Nur Tatlıoğlu, Ramazan ayında sağlıklı kalabilmek için beslenme konusunda uyarılarda bulundu.

    İftar ve sahur arasında 2-2,5 litre su için

    Ramazan ayını sağlıklı geçirebilmek için yeterli ve dengeli beslenme önem kazanmaktadır. Aç kalınma süresinin uzunluğu nedeniyle iftar ve sahur arasında 2-2,5 litre su içilmesi gerekmektedir. Vücudun sıvı ihtiyacını artıran çay ve kahve ile gazlı içeceklerin tüketimi minimum düzeye indirilmelidir. Özellikle bu ayda yanlış beslenme alışkanlıkları sonucunda oluşan kan şekeri regülasyonunun bozulması (hipoglisemi-hiperglisemi), hipertansiyon-hipotansiyon, mide ve bağırsak şikayetleri, uyku düzeninin bozulması, bazal metabolizma hızının düşmesi sonucunda ortaya çıkan sağlık sorunlarıyla yüz yüze gelmemek için yeterli ve dengeli beslenme kurallarına uymak gerekir.

    Ramazanda her besin grubunu tüketmeye özen gösterin

    İnsan vücudunun ihtiyacı olan besin gruplarından günlük ne kadar tüketiyorsak Ramazan’da aynı oranda tüketmeliyiz. Sahura kalkmamak, erken yiyip yatmak veya sahura kalkıp su içtikten sonra yatmak, oruç tutarken yapılan en büyük yanlışlar arasındadır. Bu yanlışlar sonucunda, aç kalma süresi uzamakta, metabolizma yavaşlamakta, gün içerisinde halsizlik ve baş ağrısı ortaya çıkmaktadır. Sahurda çok yağlı ve gerektiğinden fazla besin tüketimi artmaktadır. Metabolizma hızı yavaş olduğundan, vücuda alınan fazla besinin yağa dönüşümü de daha fazla olur. Ayrıca içeriğinde aşırı yağ bulunan ağır besinler tüketildiğinde mide rahatsızlıkları görülmektedir.

    Sahura kalkmadan oruç tutmayın

    Sahurda hafif, bol lifli, yağ oranı düşük, protein içeriği yüksek, kan şekerini hızlı yükseltmeyen kompleks karbonhidratlardan oluşan bir öğün hazırlanmalıdır. Sahur öğünü kesinlikle atlanmamalıdır. Tam tahıllı ürünler (tam buğday ekmeği, kepekli ekmek vb.), süt ve süt ürünleri (yoğurt, ayran), yumurta, ceviz, kavrulmamış badem-fındık, kuru meyveler, şekersiz hoşaf veya komposto, taze sebze ve meyve tüketilmelidir

    Son Dakika Haberler
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı