GeriGündem Sahipleri kadar antika
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Sahipleri kadar antika

ORİJİNAL AMERİKAN

Muğla-Fethiye Karayolu üzerinde, Ortaca'ya varmadan 1 km önce, yolun solunda bir otomobil galerisi var. Ama buradaki 45 otomobil, öyle sıradan antika değil. Bunlar çok ünlü. Ünlerini ise eski sahiplerinden alıyorlar. İstanbul'da yıllarca galericilik ve kaportacılık yaptıktan sonra antika otomobillere merak saran Mahmut Çiriş'in elinde Zeki Müren'den, Filiz Akın'a, Hulusi Kentmen'den Osman Kibar'a kadar bir çok ünlüye ait araba var.

ZEKİ MÜREN

Antika araba müzesi görünümündeki galerinin en gözde otomobili Zeki Müren'in 1953 model spor Pontiac'ı. Müren'in yıllarca kullandığı Pontiac, şu sıralar toplanmayı bekliyor. Yürümez durumdaki aracın bu hali bile 2.5 milyar lira ediyor. Yürür hale geldikten sonraki fiyatı ise 5 milyar lira.

Hulusi kentmen

Hulusi Kentmen'in 1956 model Ford'u da alıcı bekleyenler arasında. Çiriş, ‘‘Burası bir Darülaceze, ama biz burada tam tersi üstüne para veriyoruz. Araçların ciğerlerini düzeltip gerekli ameliyatı yapabilmemiz için para lazım. ’’ diyor.

FİKRET HAKAN

Fikret Hakan'ın Hanımın Çiftliği adlı dizide kullandığı 1964 model Ford Galaksi'si de elden geçmek için sırada bekleyenlerden. Otomobillerin fiyatları 2 ile 2.5 milyar lira arasında değişiyor, yenilenince ise 5 milyar liraya satılıyor. Çiriş, elden geçirilecek otomobiller arasında Özcan Deniz ile Zeynep'in kliplerinde, bir zamanlar da Süleyman Demirel'in Adana'da kullandığı 1955 model Chevrolet'nin bulunduğunu söylüyor.

OSMAN KİBAR

İzmir'in ünlü belediye başkanlarından Osman Kibar'ın 1957 model Chevrolet'si bitmemiş halde 750 milyon liraya alıcı beklerken yürür hale gelmesinin bedeli ise 2 milyar lira. Ayrıca TRT ve Anadolu Ajansı'nın ilk kullandığı 1948 model Dodge bitmemiş 1, bitmiş 3 milyar liradan satışa sunuluyor. Üzerinde hala İstanbul'un ilk plakası duran 1947 model Chevrolet de 3 milyar liraya satılık.

FİLİZ AKIN

Bir zamanlar Filiz Akın'ın kullandığı 1960 model Pontiac, bugün Ortaca'daki galeride ihtişamından eser kalmamış bir durumda, eski günlerinin hatırına kendisini alacak yeni bir sahip bekliyor.

Ünlü otomobiller pazarı

İstanbul'da yıllarca galericilik ve kaportacılık yaptıktan sonra antika otomobillere merak saran Adıyamanlı Mahmut Çiriş'in sergilediği eski Amerikan otomobilleri çok ünlü. Bu otomobillerin ünü ya eski sahiplerinden, ya da kullanıldıkları filmler veya kliplerden geliyor.

Ortaca Karayolu üzerindeki antika araba müzesi görünümündeki galerinin üstü kapalı bölümünde sergilenen 1940'lı yılların otomobillerini bir çok ünlü kullanmış: Zeki Müren, Filiz Akın, Hulusi Kentmen, Osman Kibar.

Ünlülere ait otomobillerin yanı sıra galerinin en diplerinde bir Formula aracı göze çarpıyor. Galeriye yeni getirilen bu aracın tamamı yerli yapım. Çeşitli araçlardan toplama olarak yapılan aracın üzerinde daha önce Alfa motoru bulunuyormuş. İstenilen motor takılabilecek durumdaki yarış otomobilinin fiyatı ise şu andaki haliyle 500 milyon, bitmişi 3 milyar lira. Bu araç İzmir'de bir çok yarışlara katılıp derecelere girmiş. Aracın dört tekerleği ve diskleri Mercedes marka.

BÜTÜN PARÇALAR ORJİNAL

Antika meraklısı bir çok kişiye otomobil sattığını belirten Çiriş, ‘‘Mesela şu anda dünyada bir tane olan 1957 model Chevrolet Che Zoom marka aracın aynısından yapıyoruz. Adana'da öyle bir ustam var ki eline verin resmini, gerisine karışmayın. Milimi milimine aynen yapıyor. Bu 57'nin aynısını 4 kapı bir başka 1957 model Chevrolet'yi bozarak yapıyoruz. Parçaların hepsi Amerika'dan getirtiliyor. Araçlarda kullandığımız bütün parçalar orijinal. Bu araç için şu ana kadar 2 milyar lira harcadık. Bitmesi için 3 milyar lira daha gerekli. Bittiğinde değer biçilemez’’ diyor.

TAMİRCİLİKTEN ANTİKACILIĞA

Elinden 500'e yakın antika Amerikan arabasının geçtiğini belirten Mahmut Çiriş, tamirciliğe çok küçük yaşta Adıyaman'da başlamış. Daha sonra İstanbul'a yerleşmişler. Babası otobüs şoförü olunca, kendisi tamirciliğe devam etmiş. 1969 yılından 1983'e kadar İstanbul'da Fikirtepe, Kadıköy, Bostancı ve Tarlabaşı gibi semtlerde tamircilik, otomobil galericiliği, şoförlük, dolmuşçuluk yapıp hayatını kazanmış. Bir ara karakollarda bulunan eski jeepleri tamir etmiş. Daha sonra biraz para kazanınca eski araba alıp toplayıp satmaya başlamış.

Bakmış ki bu işte o zamanlar para var ‘‘devam’’ etmiş. Zaman olmuş, kendi deyimiyle İstanbul'un sorunlarına yenik düşüp kendisine yaşayacak başka yerler aramaya başlamış. Ortaca'da kafa dinlemeyi planlarken, galeri açma fikri doğmuş. Önce genişçe bir alan kiralamış. 1988 yılında yatırımına başladığı arabaları önce Adana'daki atölyede elle tutulur hale getirip burada pazarlamaya başlamış. İş tutunca da bütün varını yoğunu bu işe yatırıp bugüne getirmiş.

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle