Sabiha Gökçen yüzünün akıyla

Güncelleme Tarihi:

Sabiha Gökçen yüzünün akıyla
Oluşturulma Tarihi: Ocak 08, 2002 02:02

İstanbul'un Pendik Kurtköy'deki ikinci uluslararası havaalanı Sabiha Gökçen, kar sınavdan başarıyla çıktı. Atatürk Havalimanı yağışlı günler boyunca sık sık trafiğe kapanırken, atıl kaldığı öne sürülen Sabiha Gökçen Ulusalararası Havaalanı, hava trafiğini 1 dakika bile aksatmadı.

Atatürk Havalimanı'na inemeyen bazı uçaklar, Sabiha Gökçen Havaalanı'na iniş yaptı. 8 Ocak 2001 tarihinde trafiğe açılan Sabiha Gökçen Havaalanı'nı işleten HEAŞ'ın (Havaalanı İşletme ve Havacılık Endüstrileri AŞ.) Medya ve Halkla İlişkiler Danışmanı Rauf Gerz, kara karşı 4 büyük iş makinesi ve kiraladıkları dozerlerle sürekli çalıştıklarını söyledi.

Gerz, ‘‘Pist, taksi yolu ve en az 30 uçağın park edebileceği apronumuz, havacılık terimlerine göre ‘iyi, iyi, iyi' denilen kategoride hazır. Havalanları için bu gibi durumlarda meydanın açık kalması önce hizmet, sonra da prestijdir’’ dedi. THY uçaklarının Sabiha Gökçen Uluslararası Havaalanı yerine başka şehirlere yönledirilmesine, kendileriyle birlikte çalışan THY personelinin bile şaşırdığını belirten Gerz, şunları anlattı:

BİZE GELSİNLER

‘‘Mesela pazar günü THY'nin İstanbul'a inmesi gereken Bangkok seferi İzmir'e yönlendirildi. Sabiha Gökçen Uluslararası Havaalanı hazır beklerken, bunun nedenini anlayamadık. Bizim havaalanımızda görev yapan THY yetkilileri, kar nedeniyle mağdur olmayan yolcularının, sadece Sabiha Gökçen'e inen 3 THY uçağında yer alan yolcular olduğunu söylüyorlar. Biz bu yolcuların hepsini, kendi personelimizi evlerine göndermeyerek, isteklerine göre, otellere yerleştirdik, Atatürk Havalimanı'na ya da gidecekleri yerlere ulaştırdık. Bir THY pilotu bile sohbetimiz esnasında ‘Yazık günah değil mi? Burada fıstık gibi meydan var. Bu dispeçin (THY'nin uçuş planlaması yapan birimi) büyük gafı' diyerek, durumu eleştirdi. Atatürk Havalimanı'na inemeyen uçakların başka şehirlere yönlendirilmesi düşündürücüdür. Bunun nedeni, o anda uçakta bulunan pilotlar, havayolu şirketi ve DHMİ yetkililerinde saklıdır.’’

THY: Pilotun tercihi

THY'nin Basın ve Halkla İlişkiler Baskanı Faik Akın kendileri için, uçağın güvenle yere inmesinin önemli olduğunu belirterek, şunları söyledi: ‘‘Uçaklarımızın Atatürk Havalimanı'na inemeyip başka havaalanlarına yönelmesi, öncelikle o uçağın pilotunun inisiyatifindedir. örneğin, önceki gün Atatürk Havalimanı'na gelen Orly, Frankfurt ve Viyana seferlerini yapan uçaklarımız, Sabiha Gökçen'i tercih ederken, Dubai-Bangkok uçuşunu gerçekleştiren uçağımız ise pilotun tercihi sonucu İzmir'e gitti. Bu uçaklarımız, daha sonra tekrar Atatürk Havalimanı'na geldiler. çünkü, uçakta bulunan diğer kentlerimize gidecek transit yolcular için işlem, sadece Atatürk Havalimanı'nda yapılıyor.’’

21 uçak başka limana

DHMİ (Devlet Hava Meydanları İşletmesi) yetkilileri, 3 günde 680 uçağın Atatürk Havalimanı'na iniş kalkış yaptığını söylediler. 21 uçağın başka limanlara gönderildiğini belirten yetkililer, ‘‘Bunların 6'sı Sabiha Gökçen'e, 7'si Antalya'ya, 2'si Adana'ya, 1'i İzmir, 5'i de Ankara'ya gitti. Bu durum, Atatürk Havalimanı'nda işlerin aksadığını göstermez’’ dediler.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!