Reklamlar TV'den internete kayıyor

Güncelleme Tarihi:

Reklamlar TVden internete kayıyor
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 22, 2003 00:00

Ä°nternetin reklam pastasındaki payı artıyor. Web'de reklam yapmaya karar veren firmalara McDonalds da katıldı. Åžirket milyonlarca doları internete aktaracak. McDonalds ABD'de en fazla reklam veren 20 büyük kuruluÅŸtan biri.MÜŞTERÄ° Ä°NTERNETTEMcDonalds yetkilileri bu yola baÅŸvurmalarının gerekçesini açıklarken, "müşterilerinin, TV seyretmekten çok internetle meÅŸgul olduklarını; bunların başında da genç kuÅŸakların geldiÄŸini" ifade etti. McDonalds sözcüsü Bill Whitman, "reklam veren bir kuruluÅŸ olarak biz bu müşteri kitlesine ulaÅŸmak mecburiyetindeyiz. Bu da ya internet yoluyla ya da NBA (Amerikan Basketbol Ligi) yoluyla olacak" diye konuÅŸtu.  Coca Cola firmasının baÅŸkanı Steven Heyer de  bu yılın baÅŸlarında,"özellikle elektronik medya dahil, yeni ve yaratıcı reklam alanlarına yöneleceklerini" açıklamıştı. Aynı ÅŸekilde "American Airlines" firması da  internette yayınladığı reklamların oranını yüzde 6'dan yüzde 9'a çıkarma kararı aldı.  Sanayi çevreleri, dev ÅŸirketlerin reklam bütçelerini nerede kullanacakları konusunda yapacakları ufak bir deÄŸiÅŸikliÄŸin bile, milyonlarca doların baÅŸka alana akmasına yol açtığına dikkat çekiyor. Bu firmaların reklamlarını internete kaydırmalarının, sayı bakımından patlama yapan elektronik medya kuruluÅŸlarının ayakta kalmalarına yardımcı olacağı bildiriliyor.  Ä°nternetin devlerinden Yahoo ve DoubleClick gibi firmalar son gelir bildirgelerinde, tahminlerin üzerinde kazanç beklediklerini açıklamışlardı. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!