GeriGündem Reklam harcamaları TV'den internete kayıyor
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Reklam harcamaları TV'den internete kayıyor

İnternetin reklam pastasındaki payı giderek artıyor. İnternetten reklam yapmaya karar veren dev firmalara son olarak McDonalds da katıldı. McDonalds'ın, TV reklamlarından keseceği milyonlarca doları internetten yayın yapan kuruluşlara aktaracağı belirtildi. McDonalds ABD'de en fazla reklam veren 20 büyük kuruluştan biri.

MÜŞTERİ İNTERNETTE
McDonalds yetkilileri bu yola başvurmalarının gerekçesini açıklarken, "müşterilerinin, TV seyretmekten çok internetle meşgul olduklarını; bunların başında da genç kuşakların geldiğini" ifade etti. McDonalds sözcüsü Bill Whitman, "reklam veren bir kuruluş olarak biz bu müşteri kitlesine ulaşmak mecburiyetindeyiz. Bu da ya internet yoluyla ya da NBA (Amerikan Basketbol Ligi) yoluyla olacak" diye konuştu.

Coca Cola firmasının başkanı Steven Heyer de  bu yılın başlarında,"özellikle elektronik medya dahil, yeni ve yaratıcı reklam alanlarına yöneleceklerini" açıklamıştı. Aynı şekilde "American Airlines" firması da  internette yayınladığı reklamların oranını yüzde 6'dan yüzde 9'a çıkarma kararı aldı.

Sanayi çevreleri, dev şirketlerin reklam bütçelerini nerede kullanacakları konusunda yapacakları ufak bir değişikliğin bile, milyonlarca doların başka alana akmasına yol açtığına dikkat çekiyor. Bu firmaların reklamlarını internete kaydırmalarının, sayı bakımından patlama yapan elektronik medya kuruluşlarının ayakta kalmalarına yardımcı olacağı bildiriliyor.

İnternetin devlerinden Yahoo ve DoubleClick gibi firmalar son gelir bildirgelerinde, tahminlerin üzerinde kazanç beklediklerini açıklamışlardı.

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle