Ralli pilotu olmak isteyenleri Volkan Işık kampa çağırıyor

Güncelleme Tarihi:

Ralli pilotu olmak isteyenleri Volkan Işık kampa çağırıyor
Oluşturulma Tarihi: Şubat 08, 2006 00:00

Türk motorsporları tarihinde önemli bir yer edinen Fiat’ın ana sponsorluğu ve Lassa’nın co-sponsorluğu ile düzenlenen ’Fiat ve Volkan Işık ile Ralliye İlk Adım’ seminerleri, Şubat-Nisan 2006 tarihleri arasında gerçekleştirilecek.

Bu önemli fırsat bizlere sürekli olarak ’nasıl rallici olurum?’ diye soranlar için aslında çok önemli bir cevap. Türk motorsporlarının yetiştirdiği en önemli pilotlar arasında yer alan Volkan Işık ve İstanbul Motorsporları Kulübü’nün ortak çalışması ile start alan seminerlerin öncelikli amacı, motorsporlarını geniş kitlelere yaymak ve yeni sporcular yetişmesine olanak sağlamak.

BU yıl artan talebi karşılamak amacıyla 30’ar kişilik gruplar halinde düzenlenecek ve 10-12 Şubat tarihlerinde start alacak ’Fiat ve Volkan Işık ile Ralliye İlk Adım’ seminerlerinde, 9 haftanın sonunda 270 kişiye eğitim verilmesi planlanıyor. Bu hedef ile start aldıklarını belirten Volkan Işık, "Eğlenceli bir ralli kampı havasının yaşatılacağı eğitimlerde, otomobile ilgi duyan ve motorsporları ruhuna sahip ilgilileri bir araya getirerek, onları, konusunda uzman eğitmen kadro ile doğru yönlendirmeyi amaçlıyoruz" dedi.

ÜÇ GÜNLÜK KAMP
/images/100/0x0/55eaf5cef018fbb8f8a1d468

Katılımcılar cuma akşamı başlayacak olan üç günlük program boyunca teorik ve pratik eğitim alacak. Pratik eğitimler için İzmit Körfez Pisti’nde hazırlanan özel ralli parkurunu ve Fiat Palio yarış otomobillerini kullanacak. Her seminer programının son gününde düzenlenecek ve Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) kurallarının geçerli olacağı Sprint Ralli’de motorsporları meraklıları, kurs boyunca öğrendiklerini anında uygulama fırsatı bulacak.

BAŞARILI ÜÇ KİŞİ YARIŞACAK

"Fiat ve Volkan Işık ile Ralliye İlk Adım" seminerlerine katılan ve başarıyla tamamlayanlara verilecek sertifikaya ek olarak, 9 hafta sonunda gerçekleştirilecek değerlendirmede seçilecek en başarılı 3 kişiye, bir tırmanma yarışında kendini gösterme ve yarışma imkanı da sunulacak.

Şu ana kadar 750 kişinin katıldığı ve 2006 yılı sonunda 1000 kişiye ulaşmayı hedefleyen seminerler, sürücüleri otomobil kullanımı ile ilgili bilgilendirerek, otomobil ve trafik kültürünün gelişmesine de katkıda bulunuyor. Katılımcılar, pilot ve co-pilot eğitimi, ralli çizgisi, direksiyon tutuş, gaz fren kontrolleri, otomobil fizik dinamikleri, ağırlık transferleri ve doğru viraj aksiyonu gibi teknik bilgiler alıyor. Seminerde, Volkan Işık dahil 9 eğitmen ile mekanik, hakem, idare ve organizasyon, güvenlik ve sağlık alanında toplam 46 kişi görev alıyor. Motorsporları ile ilgilenen kişilerin uygun ödeme koşulları ile katılabilecekleri eğitimlere dair detaylı bilgi almak veya kayıt yaptırmak isteyenler, www.imk.org.tr veya 0216 537 14 65 numaralı telefonu arayabilirler.

Renault, Formula 1’de yeni sezonu ’Alonso transferi’ gölgesinde açtı

Renault F1 Team, Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda 2006 sezonunun resmi açılışını Monako’da gerçekleştirdi. 31 Ocak Salı günü, tıpkı geçtiğimiz yıl olduğu gibi sezonu Monako’da açan Renault F1 Team’de, konuşulan en önemli konu şüphesiz 2007 yılından itibaren McLaren Mercedes Takımı adına yarışmaya başlayacak olan Fernando Alonso’nun transferiydi.

Fernando Alonso’nun transferi hakkında Renault F1 Team’den açıklamalar yapılırken her şeyin ince elenip, sık dokunduğuna da değinmekte yarar var. Ancak bu halde bile yapılan açıklamalar oldukça kafa karıştırır şekilde oldu. Örneğin ekibin Genel Müdürü Flavio Briatore’nin yaptığı açılış konuşmasında McLaren Mercedes’ten "Şu Alman markası" diye söz etmesi tanıtım toplantısının ne kadar eğlenceli geçeceğinin en önemli ispatıydı.

AGRESİF OLACAKLAR

Şimdilik bunları bir kenara bırakırsak, 2005 sezonunda pilotlar ve markalarda şampiyonluğu elde ederek sezonu büyük başarılarla kapatan Renault F1 Team, 2006 sezonunda da bu unvanlarını korumaya oldukça niyetli görünüyor. Yeni sezon açılışında bu yılı da en iyi sonuçlarla kapatacaklarını belirten Renault F1 Team yetkilileri bunu yapmak için oldukça agresif olacaklarını da söylediler. Bu konu hakkında bir açıklama yapan Renault F1 Team Başkanı Patrick Faure, tek bir hedeflerinin olduğunu, son yarışa kadar şampiyonluk mücadelesindeki ekiplerden biri olmayı çok istediklerini söyledi. Sezona, yönetimimizde, pilot kadromuzda ve teknik ekibimizde hiçbir değişiklik yapmadan, aynı yapıyla başlıyoruz diyen Faure, Renault’da hiçbir şey oluruna bırakılmaz, 2005’teki başarımızı tekrarlamak istiyoruz diyerek de ne kadar iddialı olduklarını açıkça ortaya koydu.

TEK HEDEF ŞAMPİYONLUK

Renault F1 Team, 2006’ya hazırlanırken, teknik kurallarda yapılan önemli değişikliklere kendini adapte etmiş görünüyor. Bilindiği gibi yeni kurallara göre, ekipler, şimdiye kadar kullanılan 3.0 litrelik V10 motorlar yerine artık 2.4 litre V8 motorlar kullanacak. FIA tarafından yürürlüğü koyulan bu kuralın amacı otomobillerin performansını sınırlamak ve maliyetleri azaltmak. Bu kuralın uygulanmaya başlaması ile birlikte otomobilin gücünde 2005’e göre yaklaşık yüzde 20 oranında bir kayıp olacağı belirtiliyor. Bu önemli değişiklik üzerine harekete geçen Renault Takımı da yeni otomobilleri R26’da kullanacakları RS26 motorunu bu kurala uygun bir şekilde geliştirdi.

Yeni motor ile ilgili geliştirme çalışmalarının 2004 yılının Eylül ayında start aldığı Renault’da, RS26 adı verilen yepyeni motorun kurallar çerçevesinde mümkün olanın en iyisini elde etmek üzere tasarlandığı belirtiliyor. Renault F1 Team’de yeni motor ile birlikte R26 şasisi de tasarlandı. Bu proje, Şasi Teknik Müdürü Bob Bell’in yönetiminde baş tasarımcı Tim Densham tarafından yürütüldü. Yeni otomobil, 2005’te şampiyonluğu kazanan R25 modeli bazında agresif bir yaklaşımla geliştirilen bir ürün. Ekip, aerodinamikle ilgili kurallar değişmediği halde, şasinin performansını optimum hale getirmek için tamamen yeni geliştirmelerde yapmış. İlk kez 10 Ocak’ta İspanya’da piste çıkan otomobil o günden itibaren iki pilotun kullanımında 2 bin 700 km yaptı. Performans ve güvenilirlik bakımından ilk verilerin ise son derece umut verici olduğu açıklandı.

Alonso’nun koltuğu kimin

Renault F1 ekibinin 2006’da da Fernando Alonso ve Giancarlo Fisichella ikilisi ile şampiyonluk mücadelesi verecek. Yeni sezonda test ve üçüncü pilot olarak Heikki Kovalainen görev yapacak. 2005’te tarihin en genç şampiyonu olan Alonso bu yıl geçen yılki saldırganlığı ve ustalığıyla tacını korumayı umuyor. İspanyol pilot, bu sene Renault F1 ekibi ile yarışacağı son sezon da olsa, kendini 2006 sezonuna en yüksek konsantrasyonla hazırlıyor. Ancak Alonso’nun transfer olduğu McLaren Mercedes Takımı’ndan "Şu Alman markası" diye söz eden Briatore, 2007 yılında önemli sürprizlerinin olacağını söylerken buna son anda 2006 yılını da eklemesi kimsenin koltuğunun garanti de olmadığı anlamını taşıyordu. Buna göre McLaren Mercedes Takımı adına yarışacak olan Alonso 2006 yılında gidişata göre koltuğunu test pilotu olan Heikki Kovalainen’e kaptırabilir gibi görünüyor. Yeni otomobillerindeki en önemli değişikliğin eski araca göre üzerinde yazan "1" numara olduğunu da belirten Briatore beklenmedik bir şekilde Fisichella’yı bile yedek kadroya alabilir.

Alonso: Renault benim ailem ama geleceğimi düşünmeliyim

Aralarında Alonso’nun da bulunduğu müşterilere sahip bir menajerlik şirketinin sahibi de olan (FB Management) Briatore, durum böyle olsa bile bu transferden haberinin olmadığını da söyledi. Alonso’ya sportif ölçüden kızgın olmadığını da belirten Briatore yapılanın yanlış olduğunu düşündüğünü de sözlerine ekledi. Toplantı sırasında oldukça neşeli olduğu gözlenen Briatore bakalım 2006 yılında ne gibi sürprizler yapacak. Tüm bu olayların başkahramanı Alonso, "Renault benim ailem, burada olmaktan dolayı çok mutluyum. Ancak geleceğimi düşünmek için McLaren Mercedes Takımı’na gitmek zorundaydım" diyerek bu transferin ardında önemli bir sır perdesi olduğunu açıkça belli etti.

Rossi, testlere tam gaz devam ediyor

Motosiklet yarışlarında elde ettiği şampiyonlukların ardından adını Formula 1 camiasında Ferrari ile birlikte oldukça sık bir şekilde duymaya başladığımız Valentino Rossi testlere devam ediyor. Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda Ferrari ile yarışacağı hakkında çıkan dedikodular sürekli olarak her iki taraf tarafından da yalanlansa bile Rossi bu şampiyonada da tozu dumana katacak gibi görünüyor. 2005 yılına gelene kadar Formula 1’de tam bir egemenlik süren Ferrari Takımı ile testlere devam eden Rossi sergilediği performansla da Formula 1 geleceği hakkında çok olumlu sinyaller veriyor. Geçtiğimiz günlerde Formula 1’i bırakabileceği yönünde açıklamalar yapan Schumacher ile birlikte antrenmanlara çıkan Rossi yaptığı zamanlarla herkesin ilgisini çekti. Kariyerinde yedi dünya şampiyonluğu bulunan Schumacher de Valentino Rossi’nin Formula 1’de yarışması durumunda rakiplerinin korkulu rüyası olacağını söyledi. Takımın renklerindeki kırmızı tulumla testlere çıkan İtalyan Rossi, İtalyan markanın günümüzde en önemli favorisi.

TOSFED özerk oldu

Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu 2004 Mart ayında, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü’ne ilk başvuruyu yapan federasyonlardan biri olarak 1.5 yıl aradan sonra 27 Ocak 2006 itibariyle özerk oldu. Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu’nun Mart 2004 tarihinde yaptığı özerklik başvurusu sonuçlandı. Özerklik kararı 4 Şubat 2006 tarihli resmi gazetede yayınlanarak yürürlüğe girdi.

TOSFED Başkanı Mümtaz Tahincioğlu, kararı büyük bir memnuniyetle karşıladığını belirterek, "Bizim için gecikmiş bir onaydı. Üçüncü dönemdir başkanlığını yürüttüğüm TOSFED’in yapı itibariyle zaten özerk bir statüde çalışmalarını yürüttüğü kamuoyu tarafından bilinmektedir. 2005 sezonunda 9’u uluslararası olmak üzere toplam 138 organizasyona imza attık. Dünya Ralli Şampiyonası’ndan Formula 1’e kadar pek çok ülkenin hayal bile etmediği organizasyonları ülkemize kazandırdık. Bunu yaparken Türkiye’nin tanıtım, ekonomi ve prestijine de rakamlarla ifade edilemeyecek katkılar sağladık. Bu sporu ülkemizde zirveye taşıdığımıza inanıyoruz. Özerklik onayı bizim şu ana kadar sürdürdüğümüz çalışmalarda herhangi bir değişiklik yapmayacaktır. Ancak bilindiği gibi bir seçim süreci söz konusu olacaktır. Bu dönemde de bugüne kadar elde ettiğimiz somut başarıların ve çalışmaların sonucu belirleyeceğine inanıyoruz. Kararın hayırlı olmasını diliyorum" şeklinde konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!