Gündem Haberleri

    Piyasaları canlandıran kampanya saunada doğdu

    Hürriyet Haber
    26.11.2001 - 00:00 | Son Güncelleme:

    ÅžiÅŸli Belediye BaÅŸkanı Mustafa Sarıgül'ün önderliÄŸinde baÅŸlayan ve tüm Türkiye'ye yayılarak esnafa nefes aldıran ‘indirim günleri’ fikri saunada doÄŸmuÅŸ. Sarıgül, kampanya için slogan bulmak üzere, ekibini ÅžiÅŸli'deki bir saunaya kapattığını söyledi. ÅžiÅŸli Belediye BaÅŸkanı Mustafa Sarıgül, ‘İster bir simit, ister otomobil’ sloganıyla baÅŸlatılan ve Türkiye çapında büyük yankı uyandıran ‘indirim günleri’ fikrinin saunada ortaya çıktığını belirtti. Bir günlük indirimle önce ÅžiÅŸli genelinde baÅŸlayan, ardından tüm Türkiye'ye yayılan ‘indirim günleri’nin yaratıcısı Sarıgül, kampanyanın doÄŸuÅŸunu ve geliÅŸimini anlattı.11 Eylül'de gerçekleÅŸen terörist saldırılarından sonra NiÅŸantaşı'nda dolaÅŸmaya çıktığında esnafın mutsuzluÄŸunu gördüğünü belirten Sarıgül, ‘‘Esnaf gözyaÅŸlarını tutamayarak hiç siftah yapamadan maÄŸazalarını kapattığını söylüyordu. BirçoÄŸu parasızlıktan tezgahtarlarını iÅŸten çıkarmak zorunda kalmıştı. Sebebi ise insanların sokaÄŸa çıkıp, alışveriÅŸ yapmamasıydı’’dedi. 14 KİŞİLİK EKİP‘‘Bunun üzerine 14 kiÅŸilik araÅŸtırma geliÅŸtirme grubumla bu konuyu nasıl çözebileceÄŸimizi konuÅŸmaya baÅŸladık’’ diyen Sarıgül, ‘‘Sonuçta bu esnafın mutsuzluÄŸu bize de yansıyor. Bizim bölgemizde olduÄŸu için para kazanamayan esnaf devlete vergi ödeyemezse, devlet de bize bütçe ayıramaz. Öyle bir ÅŸey yapmalıydık ki herkez kazanabilsin’’dedi.Sarıgül, 25 gün boyunca bu konu üzerine toplantı yaptıklarını kaydederek ÅŸunları söyledi: ‘‘Belediye içinde birçok arkadaşım böyle bir kampanyayı yapmamam gerektiÄŸini söylüyordu. Çünkü onlara göre bu olay fiyaskoyla sonuçlanırsa kamuoyunda zor duruma düşebilirdim. Ancak siyaset adamının risk alması lazım. Risk almıyorsak siyasetçi olamayız.’’TERLETEN KAMPANYA Kampanya fikrinin doÄŸmasıyla slogan bulmak için arayışa geçtiklerini ifade eden Sarıgül, ‘‘Ekibimi slogan bulması için saunaya kapattım. 150 farklı sloganı alt alta yazdırdm. Bu sloganları önce 50'ye daha sonra 15 ve en son olarak da 5'e düşürdük. Ve en sonunda herkese hitap edebileceÄŸine inandığımız ‘ister bir simit, ister bir otomobil' kampanyanın sloganı seçtik’’ diye konuÅŸtu. Sloganın belirlenmesinin ardından uygulayacak firmaların kimler olacağını belirlemeye baÅŸladıklarını söyleyen Sarıgül, ‘‘Kampanyanın ÅŸeklini belirlemek için Mudo, Yargıcı, Vakko, Polo ve Kiğılı gibi büyük firmaların sahiplerini çağırdım. Bu kiÅŸiler yanıma gelip bana gizli olarak bu kampanyanın kendileri için ekonomik bir kayıp olacağını belirttiler. Bu ÅŸekilde bir kampanyayla kárdan zarar edeceklerini ancak Türkiye'nin geleceÄŸi için bunu yapabileceklerini belirttiler’’ dedi. ÅžiÅŸli’de düzenlenen bir günlük indirim kampanyasının 11.00'de baÅŸladığını hatırlatan Sarıgül, bu kampanya için 25 telefon ve telsizli ekipten oluÅŸan uzay istasyonu kurduklarını söyledi. Bu istasyonla kampanyanın gidiÅŸatını ve rakamları öğrendiklerini kaydeden Sarıgül, ‘‘Kampanyanının çok hızlı gittiÄŸini ve baÅŸarıya ulaÅŸtığımızı gördük. Trilyonluk alışveriÅŸ yapılmıştı’’diye konuÅŸtu. Türkiye'nin bir çok ÅŸehrinden kampanyanın detaylarını öğrenmek için telefonlar geldiÄŸini kaydeden Sarıgül, ‘‘ŞiÅŸli'den sonra bu kampanyayı devam ettirecek en önemli yer Akmerkez'di. Çünkü Akmerkez'de böyle bir indirim günü düzenlenirse tüketicilere çok olumlu bin mesaj verilmiÅŸ olurdu. Bunun üzerine Cem Boyner ve Ali Dinçkök'le konuÅŸtum ve bu konuyu açtım. Ardından Carousel Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Yüksel Mermer'le konuÅŸtum ve hepsi olumlu yaklaşıp fikri kabul ettiler. Artık yavaÅŸ yavaÅŸ bu olay yurt geneline taÅŸmaya baÅŸlamıştı’’ dedi.Bay Vitali ‘hayır’ deseydi kampanya yatardıİster bir simit, ister otomobil kampanyasını baÅŸlatırken önlerindeki en büyük sorunun Vakko'yu ikna etmek olduÄŸunu belirten Mustafa Sarıgül, ‘‘Bütün firmalar bana ‘EÄŸer Bay Vitali'ye kabul ettirirseniz biz varız' deyince ortada sıkıştım kaldım. Ben de Vitali'yi basın toplantısında öyle bir övdüm ki yüzde 40'lık indirimi kabul etmek zorunda kaldı’’ dedi.Ancak asıl sorunun Bay Vitali’nin Cem Hakko'yla konuÅŸtuktan sonra ortaya çıktığını belirten Sarıgül, ‘‘Bay Vitali kampanyayı kabul etmiÅŸti ancak yanımdan ayrılıp arabasına bindiÄŸinde oÄŸluyla konuÅŸmuÅŸ ve beni arayıp Cem'in buna karşı çıktığını söyledi. İçimden ‘Eyvah kampanya güme gidiyor' diye düşündüm. Bunun üzerine ben de Cem'i arayarak iki süren bir konuÅŸma sonrasında ikna ettim’’ dedi.Türkiye’yi sarsacağızİndirim kampanyalarının devam etmeyeceÄŸini belirten Mustafa Sarıgül, ‘‘EÄŸer kampanlar devam ederse ilk günlerin bir anlamı kalmaz. O yüzden zaman içinde farklı kampanyalar düzenlenmeli’’ dedi. Bir iki ay sonra inanılmaz bir kampanya düzenleyeceklerini belirten Sarıgül, ‘‘Bu kampanya Türkiye'yi yerinden sarsacak’’ dedi. Kampanya hakkında ipucu vermekten kaçınan Mustafa Sarıgül, bu konuda çalışmaların hızla devam ettiÄŸini kaydetti.Â
    Etiketler: gündem
    Son Dakika Haberler

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı