‘Pen’lerde sorunlar bitmek bilmiyor

Güncelleme Tarihi:

‘Pen’lerde sorunlar bitmek bilmiyor
Oluşturulma Tarihi: Eylül 28, 1998 00:00

Son yıllarda PVC kapı ve pencere sektörü oldukça gelişti. Sektördeki pazar payının yüksek olması birçok firmayı da bu alana yatırım yapmaya yöneltti. Ancak bu arada sektörde yetişmiş eleman olmaması, hem tüketicinin hem de üreticinin sorun yaşamasına yol açıyor. Tüketici sipariş verdiği kapı ve pencerenin hatalı yapılması durumunda karşısında muhatap bulamıyor. Çünkü, ana firmalar genellikle bayilerinin sorumluluğunu üstlenmiyor. Sadece bayiye verdikleri PVC malzemesinden kaynaklanan sorunların kendilerini ilgilendirdiği görüşünü savunuyor. Okuyucularımızdan Erdal Dağlılar, evinin kapı ve pencerelerini Fıratpen bayisi Termopen'e yaptırdı. Ancak kapılardan bazılarının kilit sistemi çalışmazken, balkon kapısı da açılmıyordu. Termopen'e hatalı kapıların düzeltilmesi için başvurdu, ne var ki, bayi tarafından sürekli oyalandı. Balkona pencereden girip çıkmaktan bıkan Dağlılar bu kez sorununu ana firma Fıratpen'e iletti. Ancak sonuç alamadı.Erdal Dağlılar'ın şikayetiyle ilgili olarak Fıratpen'le görüştük. Dağlılar'ın sorununu gideren Fıratpen yetkilileri, müşterilerinin herhangi bir hatadan dolayı kendilerinin sorumlu tutulmasından yakındı. Yetkililer, ‘‘ Pvc kapı ve pencerelerde 33 değişik malzeme kullanılıyor. Biz bu malzemelerden sadece ana madde PVC'yi veriyoruz. Dolayısıyla sadece malzememizden sorumluyuz. Eğer bu malzemeden dolayı bir sorun çıkarsa bu bizimle ilgilidir, bunu yapmakla yükümlüyüz. Ancak, yanlış alınan ölçüden tutun da buharlaşan camlara kadar her türlü soruna tüketici bizim çözüm bulmamızı istiyor’’ diye yakındılar. Ancak, Tüketici Yasası, ana firmaları bayilerin uygulamalarından da sorumlu tutuyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!