ORTA SINIFIN SEKSÜALÄ°TESÄ°NDE YÜKSELEN DEÄžER: SADO-MAZOŞİZM San Francisco'nun tenha mahallelerinden birindeyiz. Çevresi aÄŸaçlık tepelerce çevrili bu yerde

Güncelleme Tarihi:

ORTA SINIFIN SEKSÜALİTESİNDE YÜKSELEN DEĞER: SADO-MAZOŞİZM San Francisconun tenha mahallelerinden birindeyiz. Çevresi ağaçlık tepelerce çevrili bu yerde
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 24, 2000 00:00

ORTA SINIFIN SEKSÃœALÄ°TESÄ°NDE YÃœKSELEN DEÄžER: SADO-MAZOŞİZM San Francisco'nun tenha mahallelerinden birindeyiz. Çevresi aÄŸaçlık tepelerce çevrili bu yerde eski ama sevimli bir pansiyon yer alıyor. B&B olarak sınıflanan (Bed and Breakfast) bu pansiyona ülkenin dört tarafından insanlar geliyor. Konuklar, pansiyon sahibi Elizabeth'in döşediÄŸi birbirinden farklı stillerdeki odalar arasında seçim yapma ÅŸansına sahipler. "Differences" adını taşıyan bu pansiyonda kalanlar binanın tüm güzelliklerinden serbestçe faydalanabiliyorlar. Bu güzelliklerden biri de bodrumdaki koca mahzen... Odaların dantela ile örtülü köşelerine tutturulmuÅŸ metal kancalar ve gerçek antika sado-mazo araç-gereç... Öte yandan konuklar kendi yemeklerini kendileri yapmak durumunda. Zira burada B&B 'bed and bondage' anlamına geliyor. Elizabeth onlara sadece oda ve Sado-mazo tarzı eÄŸlenme olanağı veriyor. DiÄŸer tüm dönek altkültürler gibi S/M (sado-mazoÅŸizm) de giderek yükselen bir eÄŸilim gösteriyor. Bu kısmen ekonomik bir fenomen. Cuma geceleri kırbaçlanmak eskiden olduÄŸu kadar ucuz deÄŸil artık. Sayısız sex shop peydahlandı geçtiÄŸimiz bir kaç yıl içinde..., Sıradan bir "play party" fiyatı kiÅŸi başına 30 dolardan baÅŸlıyor. Bu ücret seks için deÄŸil 'mekan ücreti' olarak alınıyor. Bazı klüplerde kıyafet zorunluluÄŸu bile var. istedikleri gibi deri ya da latex elbiseler giymemiÅŸseniz kapıdan içeri dahi giremiyorsunuz. Bu yükseliÅŸ kenar mahallelerde yaÅŸanan ve yuppie tayfasının tüm depo, ambar ve fakirlere ait evleri ellerine geçirerek zenginleÅŸmesi tarzında bir yükseliÅŸ deÄŸil. S/M'nin eski nesil ve daha az varlıklı sevdalılarının yerini-yurdunu, hangi dünyanın insanı olduklarını tespit etmek de pek kolay iÅŸ deÄŸil. Ama kurucularının kim olduÄŸuna bakıldığında karşımıza Marquis de Sade ve Leopold von Sacher-Masoch gibi iki safkan aristokrat ismin çıkıverdiÄŸini görüyoruz. GeçtiÄŸimiz yirmi-otuz yıl içerisinde S/M kendini baÄŸlarından koparmayı baÅŸardı. San Francisco'daki 'Mr. S' gibi tüy ve deri üzerine çalışan özel dükkanların açıkça ortaya koyduÄŸu üzere S/M, 21. yüzyılın ana trendlerinden biri olma yolunda hızla ilerlemekte. Mr. S, sadece, acıyı erotize eden sado-mazoÅŸist insanlar için mal satan bir dükkan. Dükkanı oÄŸlu ile iÅŸleten Richard Hunter bakın neler söylüyor: "Daha kaliteli mal satarak iÅŸimde en iyisi olmak istiyorum. Artık insanlar sadece deri manyağı bir sürü gibi dolaÅŸmıyorlar ortada. Bir çoÄŸu banliyölerde yaÅŸayan alt-orta sınıfa ait insanlar. Reklamlarımızı dergilerde veya TV'de görüp bize geliyorlar." S/M'deki bu trend, orta sınıf gelirine sahip olmayanlar için engelleyici bir ortam yaratabilir. Bu kesimin en ateÅŸli savunucu ve uygulayıcılarının, erotik kitaplar yazan terapist Pat Califa gibi, işçi sınıfından geldiÄŸini göz önüne alırsak durumun ironik rengi sanırız daha iyi anlaşılacaktır. Her ne kadar bir S/M tarzı korsenin fiyatı 200 Dolara vurmuÅŸken sado-mazo eÄŸilimlere sahip insanlar arasında yıllık geliri beÅŸ haneli rakamlarla ifade edilebilecek fazla kimse olmadığını bilmek insanı ÅŸaşırtıyor. Neredeyse tüm kazandıklarını S/M oyunlarına harcayan bir kalabalık yaşıyor Amerika'da. Pekiyi S/M cemiyetinin en göz önündeki üyeleri neden acılı seks oyunlarını 'yüksek kaliteli', 'birinci sınıf' veya püriten aÄŸzı ile ifade etme gayretine girerek 'temiz' gibi ifadelerle tanımlamaya çalışıyor?.. 2000'de S/M fenomenini anlamak için 60'lı yıllara, Cinsel Devrim'in bebek patlamasına yol açtığı o hareketli günlere geri dönmek gerekiyor. Cinsel Devrim'in takipçileri o tarihlerde burjuvanın uyguladığı cinsel baskılara, ikiyüzlülüğe ve kendini inkar etmeye baÅŸkaldırmışlardı. 60'ların isyanı aslında 1760'larda, kendileri de burjuva kesimine özgü namus budalalığından ikiyüzlüğünden ve rasyonalizminden nefret eden de Sade gibi aristokrat ÅŸahsiyetlerin isyanı ile derin benzerlikler taşıyor. Aydınlanma Çağı zamparaları ile bebek patlaması döneminin kültür karşıtları aynı yöntemi kullanarak yani 'seksüel hedonizm' ve 'sosyal denemeler' ile burjuva sınıfına kafa tuttular. S/M bir tür 'sosyal kuram' olarak ortaya çıktı. 18. ve 19. YY'lardaki anti-rasyonalist ve anti-burjuva eÄŸilimlerin yanısıra 60'lı yıllarda yaÅŸanan anarÅŸist politikaların bir ürünü biçiminde niteleyebileceÄŸimiz S/M'nin odak noktası gücün ve seksin yeniden tanımlanmasıdır. S/M'cilerden Bayan J. olarak adını gizleyen bir kadın bakın neler söylüyor: "Sado-mazoÅŸitler" güç ile oynamayı ve bu oyunda kendilerini serbestçe ifade edebilmeyi öğrenirler. Bu rahatlık, devlet için oldukça tehlikeli bir düşman olabilir, çünkü sado-mazolar diÄŸerleri gibi nereye sürülürse oraya giden itaatkar bir koyun sürüsü deÄŸildir." Annalee Newitz'in Salon Dergisi'nde yayınlanan yazısından çeviren: Levent Göktem Levent Göktem - 24 Ocak 2000, Pazartesi Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!