Nişantaşı'nda bir İngiliz

Güncelleme Tarihi:

Nişantaşında bir İngiliz
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 14, 2000 00:00

Haberin Devamı

Kadınsılığı simgeleyen yarım asırlık ünlü Laura Ashley markası, giysileri ve ev tekstili ürünleriyle eylülde İstanbul'a geliyor. İlk mağaza Nişantaşı'nda, ikincisi Bağdat Caddesi'nde açılacak.

İngiltere'nin ünlü giyim ve ev tekstili markası Laura Ashley, eylülün ilk haftasında Nişantaşı'na geliyor.

Laura Ashley'nin ilk mağazası Nişantaşı'nda Calvin Klein'a ait mağazanın yerinde açılıyor. 700 metrekarelik 4 kattan oluşan mağazanın iki katında ev tekstili, iki katında çocuk ve kadın giysileri satılacak.

Laura Ashley'nin Türkiye'deki temsilciliğini Demsa AŞ üstlendi. Demsa, Nişantaşı'ndaki mağazadan bir hafta sonra Suadiye Bağdat Caddesi'nde ikinci mağazayı açacak. Bunları Adana ve İzmir Carrefour'da birer mağaza izleyecek. Mağazalar en az 350 metrekare olacak.

Küçük zarif çiçekler

Yarım yüzyıllık bu marka kadın çocuk giyimi ve ev tekstili ile bütün dünyaya yayıldı.

Laura Ashley, pastel renklerde, çiçeklerin ağır bastığı zarif desenleri, dantel gibi aksesuarların kullanımı ile kendine özgü klasikleşmiş bir marka. Moda çevrelerinde bu markanın, sadeliği, İngiliz gelenekselliğini ve en çok da kadınsılığı simgelediği düşünülüyor.

Malezyalılar aldı

Laura Ashley'nin ev tekstili ürünlerini bir süre Homestore Türkiye'ye ithal etti. Döşemelik kumaşlar Homestore'un Akmerkez'deki mağazasında satıldı. Daha sonra Homestore'un Laura Ashley ile ilişkisi kesildi.

Bu arada Laura Ashley'nin kendisi de bir sarsıntı geçirdi. 1997'de basında bu moda prensliğinin sıkıntıya düştüğü yolunda haberler çokça yer aldı. Ancak daha sonra Malezyalı bir grup Laura Ashley'nin yüzde 40 hissesini satın aldı. Marka bundan sonra toparlandı ve yeniden yapılandı.

Türkiye'de de Demsa AŞ markanın temsilciliğini üstlendi. Laura Ashley'nin bugün dünyada 500 mağazası bulunuyor. Her yıl 6 milyon metre giysi ve mobilya kumaşı üretiyor.

Uygun fiyatlar

Laura Ashley Türkiye'nin Operasyon Müdürü Zeynep Çokrağan, yenilenen markanın eski özelliklerini taşıdığını, ancak modada güncelliği izlediğini, sadeliğin ön planda tutulduğunu belirtiyor.

Mağazada fiyatlar İngiltere'dekiyle aynı olacak. Uygun fiyatlarla Türkiye piyasasına gireceklerini söyleyen Zeynep Çokrağan, bu açıdan Zara ve Mango gibi firmalarla rekabet edecek düzeyde olduklarını söylüyor.

Kadın koleksiyonunda çanta, şapka, eşarp, atkı gibi aksesuarlar, kaşmir, angora, ipek şifon, tafta, tüvit ve kadife gibi kumaşlar var. Folklorik ögeler öne çıkıyor. Kız çocuk koleksiyonunda ise boncuklu ve çiçekli organza, kadife elbiseler ön planda. Hırka, spor pantolon ve etekler de var.

Ev tekstili ürünleri üç ana temanın etrafında toplanıyor: Mavi tema; toz pembe, açık lavanta, krem ve gri renkler, saten ve boncukların öne çıktığı Chateau Chic; patlıcan moru, mürdüm, kiremit gibi renklerle rustik tema. Mağazada duvar kağıdı, yatak takımı, bardak, lamba, mobilya da satılacak. Perde dikimi, duvar kağıdı kaplama gibi hizmetler verilecek.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!