Navigo’yla Fransa’da birinciyiz ’Milli Tank’ için kolları sıvadık

Güncelleme Tarihi:

Navigo’yla Fransa’da birinciyiz ’Milli Tank’ için kolları sıvadık
Oluşturulma Tarihi: Ekim 22, 2007 00:00

Türkiye'nin ’Milli Tank Projesi’ni geliştirme görevi alan Koç Grubu’na bağlı Otokar’ın Genel Müdürü Serdar Görgüç, "7-9 metrelik midibüsle yeniden döndüğümüz otobüs pazarında iyi gidiyoruz. 7 metrelik Navigo’yla Fransa pazarında kısa sürede birinci olduk" dedi.

KOÇ Grubu’na bağlı Otokar Otobüs Karoseri Sanayi A.Ş. Genel Müdürü Serdar Görgüç, Türkiye’de "Sultan" adıyla satışa sundukları, yurt dışına Navigo markasıyla ihraç ettikleri 7 metrelik midibüsle Fransa pazarında 1-1.5 yılda yüzde 30 pay alarak birinci sıraya yükseldiklerini söyledi. Görgüç, Fransa’ya bugüne kadar toplam 100 Navigo satıp, 10 milyon Euro’luk ihracat geliri elde ettiklerini belirtti. Görgüç, "Milli İmkanlarla Modern Tank Üretimi" (MİM-TÜ) projesi için seçilmekten gurur duyduklarını vurgulayarak, "Yıl sonuna kadar detaylar tamamlanır, sözleşmeyi imzalarız" diye konuştu.

İLK OTOBÜSÇÜ BİZİZ: Belçika’da düzenlenen Busworld Fuarı’nda ürünlerini sergileyen Otokar’ın Genel Müdürü Serdar Görgüç, Türkiye’nin ilk otobüs üreticisi olduklarını hatırlatarak, şunları söyledi: "Biz otobüs işini bırakmıştık. 2004 yılında sadece 7-9 metrelik küçük otobüs (midibüs) üretimine girdik. Türkiye pazarına ilk Sultan’ı çıkardık. Bunu ihracat pazarlarımız için Navigo adıyla sunmaya başladık. Navigo’yla Fransa pazarına girdik. Hemen yüzde 30’luk pay alıp, birinci sıraya yükseldik. Sonra İtalya’ya yöneldik. Orada da iyi gidiyor. Şimdi de İsviçre ve Almanya pazarı için çalışıyoruz."

70 KİŞİ ALIYOR: 12 metrelik belediye otobüslerine oturarak ve ayakta toplam 100 kişinin binebildiğini hatırlatan Serdar Görgüç, şunları dile getirdi. "Bizim yeni üretmeye başladığımız 9 metrelik belediye otobüsü modeli 70 kişi alacak. Türkiye’de henüz bu boyutta otobüs kullanımı yaygın değil. Ancak, Avrupa’da giderek yayılıyor. Özellikle Avrupa’daki bazı kentlerin tarihi bölgelerine büyük otobüslerin girmesi mümkün olmuyor. Bu durumda bizim 9 metrelik otobüs ideal araç haline geliyor."

TÜRKİYE’DE DOLMUŞ BİTMEZ: Midibüs kullanımının Avrupa ülkelerinde giderek yaygınlaştığını kaydeden Görgüç, bir soru üzerine şöyle konuştu: "Özellikle İstanbul gibi büyük kentlerde metro hatlarının yaygınlaşmasıyla minibüs-dolmuş trafiğinin kalkabileceği yönünde beklenti oluşuyor. Ancak, çapraz ulaşım gereği unutuluyor. Minibüs-dolmuş trafiğinin ortadan kalkması pek mümkün değil. Çünkü bu bir ihtiyaç."

ÜLKEMİZİN PRESTİJİ: Serdar Görgüç, kısaca "Milli Tank Projesi" diye nitelenen projenin hem Türkiye’nin, hem de Otokar’ın prestiji olduğunu belirterek, şu bilgileri verdi. "Böyle bir projede ana görevi aldığımız için çok mutlu ve gururluyuz. 2012 sonuna kadar seri üretim yapılacak noktaya gelinebilir. İlk işimiz 4 farklı prototipi yürür halde testlere sunmak. Test noktasına 2010’da gelinir. Milli Tank’ın 250 adet üretilmesi planlanıyor."

300 milyon doların yarısı askeri araç

OTOKAR Genel Müdürnü Serdar Görgüç, şirketin yıllık cirosunun 300 milyon dolar olduğunu belirterek, "Bunun 100 milyon dolarlık bölümünü ihracat oluşturuyor. Ciromuzun içinde askeri araçlarla ticari araçların payı yarı yarıyadır. Türkiye midibüs pazarında Isızu birinci, biz ikinci durumdayız" dedi.

1 Ocak 2009’da belediye otobüsü asansörlü olacak

BELÇİKA’daki Busworld Fuarı’nda 9 metrelik belediye otobüslerini tanıtan Otokar’ın Genel Müdürü Serdar Görgüç, "Basamaklı ve basamaksız iki ayrı modelimiz var. Avrupa ülkelerindeki belediye otobüslerinde ’engelli asansörü’ zorunlu. Türkiye’de de zorunlu olacak" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!