GeriGündem Müzik sektöründe konuşulacak dosya
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Müzik sektöründe konuşulacak dosya

Müzik sektöründe konuşulacak dosya
refid:21747907 ilişkili resim dosyası

"Müzik şirketleri ile müzik kanalları ve radyo istasyonları arasında yapılan özel anlaşmalar sektöre zarar veriyor mu?"

Ahmet Erten’in editörlüğünü yaptığı Hayat Müzik Platformu’nda müzik dünyasını yakından ilgilendiren bir dosya yayınlandı. Müzik şirketleri ile müzik kanalları ve radyo istasyonları arasında yapılan özel (exclusive ) anlaşmaların sektörü nasıl etkilediği değerlendirildi.

Bu dosya kapsamında görüşlerini açıklayan DMC Yapım ve Pazarlama Müdürü Özden Bora "Çalışmalar radyo ya da müzik televizyonlarının kurumsal iletişim ve reklam pazarlama bölümleriyle birlikte yürütülmeli. Ancak bizde 'hadi bir şey yapalım' mantığıyla ilerliyor. Kurumsallık üzerinden değil kişiler üzerinden yürütülen bir sistem hakim. Bu sistemi de kurumsallık yerine  duygusallık yönetmeye devam ettiği sürece bu karmakarışık durum devam eder" şeklinde konuşurken PowerTürk Müzik Direktörü Emre Karakurt Powerturk’te "exclusive" şarkı ya da klip için özel bir isteğimiz olmuyor, çünkü hem bugünkü internet dünyasında artık "exclusive" teriminden bahsetmek mümkün değil, hem de gelen sarkılların %99’u zaten genellikle eşit zamanlarda kanallara dağıtılıyor. Biz sadece Powerturk olarak sektöre eşit mesafede ve adil duruşumuzu korumak istiyoruz" dedi.

Ünlü müzik yazarı Tolga Akyıldız ise konu ile ilgili görüşlerini "Ben bugüne kadar konu üzerine yazdığım tüm yazılarda bu tarz exclusive anlaşmaların sektöre uzun vadede zarar vereceğinin altını çizdim. Bu durum; gerek müzik televizyonları gerekse radyolar açısından; ana malzemeleri "şarkı" ve "video" olduğu için kabul edilemeyecek bir fırsat eşitsizliği yaratmaktadır. Kaldı ki; bazı "büyük" müzik televizyonları ve radyoların zaten yeni ve isimsiz sanatçılara yer vermediğini düşünecek olursak, hala parasını verenin düdüğü çaldığı bir müzik televizyonculuğundan söz edebiliyorsak, ortada bir de adı promosyon stratejisi olan ve bazı kanallara ihtimas geçen bir pazarlama politikası varsa tek bir sonuca varabiliriz: Kimse sektörün geleceğini falan düşünmüyor, sanatçı kimsenin umrunda değil. Sadece müzik şirketi, radyo ve müzik televizyonu var ve onlar da cebini nasıl daha çok dolduracağını düşünüyor." cümleleri ile ifade etti.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle