Güncelleme Tarihi:
Şûra'yı takip eden Hürriyet eğitim muhabiri Gamze Kolcu'nun izlenimleri şöyle:
İlk, orta ve liselerdeki ana ders olan matematik, Türkçe, fen ve teknoloji derslerinin niteliği ve işleyiş şekli neredeyse hiç konuşulmadı. Temel dersler hiç gündeme gelmedi. Bir ara matematik ile geometrinin ayrı okutulması ve dil ve anlatım dersinin Türk dili ve edebiyatı dersi ile birleştirilmesi dile getirildi. Bunlar dışında PISA, TIMMS gibi uluslararası değerlendirmelerdeki bu alandaki başarısızlıklarımız hiç gündeme gelmedi.
Komisyonların ve Genel Kurul’un ilk kez 19. Milli Eğitim Şûrası’nda basına kapatılması zorlukları da beraberinde getirdi. Bilgi almak ve haber yazmak notasında ciddi sorunlar yaşayan gazeteciler, komisyon aralarında en doğru bilgiye ulaşabilmek için adeta savaş verdi.
Komisyon aralarında haber kaynaklarına ulaşan gazeteciler, aldığı bilgileri yetkili isimlerden doğrulatabilmek için de zaman zaman zorluklar yaşadı. Bazı sendikaların Twitter’dan yaptığı anlık bilgi paylaşımı gazetecilerin işini kolaylaştırmış gibi görünse de küçük fısıltılar olmaktan da öteye gidemedi.
19. Milli Eğitim Şûrası’nda eğitim sorunlarının tartışıldığı salonlarda en dikkat çeken detaylardan birisi de erkeklerin çoğunlukta olmasıydı.
Öğrenci ve veliler ilk kez oy kullandı.
Genel hatlarıyla eğitim sendikalarının öneri ve tavsiye savaşına dönen komisyon toplantılarında, zaman zaman sesler de yükseldi. Bu arada basın odası ile komisyon odaları birbirine yakın olduğu için sesler yükseldiğinde hemen duyuldu. Bu sesleri duyan basın mensupları da kapılara koşarak, hangi komisyonda tartışma yaşandığını, tartışmanın hangi konuda olduğunu öğrenmeye çalıştı. Basın mensupları aynı zamanda komisyon aralarında da tartışılan konuların detaylarını öğrenmeye ve bu bilgileri yetkililerden doğrulatmaya çalıştı.