Krizle keyifler kaçtı, lüks oto satışı düştü

Güncelleme Tarihi:

Krizle keyifler kaçtı, lüks oto satışı düştü
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 30, 2008 00:00

Amerika’daki mortgage krizine bağlı uluslararası piyasalarda yaşanan dalgalanma, fiyatları 200-250 bin Euro’dan başlayıp 600 bin Euro’ya kadar çıkan süper lüks otomobillerin satışlarını vurdu.

ABD başta olmak üzere İngiltere, Almanya gibi gelişmiş ülkelerde süper lüks oto talebinde yaşanan azalma, Türkiye’ye de sıçradı. Özellikle uluslararası yatırımcıların Türkiye operasyonlarını yöneten tepe yöneticilerin ve patronların keyfinin kaçması ilk 4 ayda süper lüks otomobil satışlarını yüzde 30 düşürdü.

Sadece 49 araç satıldı

Bünyesinde Lamborghini, Bentley ve Bugatti gibi süper lüks oto markalarını bulunduran Doğuş Otomotiv’in CEO’su Ali Bilaloğlu, Türkiye’de daha önce meydana gelen ekonomik krizlerde ve dalgalanmalarda süper lüks otomobil satışlarının etkilenmediğini belirterek, "Ancak bu yıl işler ilk kez tersine döndü" dedi. Bu yıl yaşananların farklı olduğunu kaydeden Bilaloğlu, "Global piyasalar ABD’deki mortgage krizi nedeniyle zor durumda. Türkiye ekonomisinin global dalgadan nasıl etkileneceğini tam olarak bilinmiyor. Ancak bu dalgalanmaya içerde bir de AKP’nin kapatılma davası eklenince, insanların keyfi kaçtı. Tüm bu gelişmeler 200-250 bin Euro ve üzerindeki fiyata sahip süper lüks araçları etkiledi. Otomobil satışları ilk 4 ayda geçtiğimiz yıla göre artarken, süper lüks otomobil satışları ise ilk 4 ayda yüzde 30 oranında düştü. Geçtiğimiz yıl aynı dönemde 70 araç satılmışken, bu sayı bu yılın ilk 4 ayında 49’a indi" diye konuştu.

Yabancı yatırımcı ürktü

Bilaloğlu, bugüne kadar hiç bir olumsuzluktan etkilenmeyen, en büyük ekonomik krizlerde bile otomotiv pazarı dibe vurmuşken, satışları artan süper lüks otomobil satışlarının düşme sebebini ise şöyle açıkladı: "Belirsizlik nedeniyle tüm dünya tetikte. Yabancı yatırımcı Türkiye’de ürktü. Aynı şey ABD başta olmak üzere İngiltere, Almanya gibi ülkelerde de geçerli. Süper lükslerde kan kaybı var. Bizde ise uluslararası yatırımcıların Türkiye operasyonlarını yöneten tepe yöneticilerin, patronların keyfi kaçtı. Öyle gidip de 250-300 bin Euro’luk otomobiller almak istemiyorlar. Çünkü süper lüksler keyifle kullanılacak, dolaşılacak araçlar. Keyifler kaçınca, satışlar da düştü." Süper lükslerin aksine premium yani lüks segmentte satışların iyi gittiğini söyleyen Ali Bilaloğlu, "4 ayda satışlar yüzde 40 artış gösterdi. Tabii bu yükselişte birçok yeni modelin pazara sunulması etkili oldu" dedi.

Bayramlar çok uzun

Ali Bilaloğlu, yılın ikinci yarısı için Doğuş Otomotiv’in bütçesini ve hedeflerini revize ettiklerini belirterek, toplam otomotiv satışlarının geçen yıla göre düşeceğini öngördüklerini söyledi. Bilaloğlu şöyle devam etti: "Mayıs ayı toplam binek+hafif ticari araç satışları 40 binli adetler seviyesinde gerçekleşecektir. Bu Nisan’a göre düşüş anlamına geliyor. Haziran ve Temmuz’da da mevsimsel olarak satışlar yavaşlayacak. 2008’de Kurban ve Şeker Bayramları çok uzun. Orada da bir satış kaybı olacaktır. Toplam otomotiv pazarı yüzde 10 daralacaktır. Aynı şekilde Doğuş Otomotiv’in satışları yüzde 10 düşecektir."

Audi, 1.2 milyon Euro’ya en iyi elemanı seçecek

ALMAN Audi’nin 2005 yılından bu yana satış sonrası hizmetler alanında görev alan personelinin teknolojiyi yakından takip etmesini sağlamak amacıyla global çapta düzenlediği ’Audi Twin Cup Yarışması’nın dördüncüsü, 35 ülkeden 360 servis personelinin katılımıyla 5-6 Haziran tarihlerinde İstanbul’da düzenlenecek. Satış sonrası hizmetler alanında birincilik için 60 takımın mücadele edeceği yarışma organizasyonunda ülkemizi ise Doğuş Otomotiv-Audi yetkilisi satıcısı Şenyıldız Otomotiv temsil edecek. Doğuş Otomotiv-Audi Genel Müdürü Gino Bottaro, " Organizasyonun 1.2 milyon Euro’yu bulan bütçesi aynı zamanda hem ülke tanıtımı hem de turizme katkı açısından da büyük önem taşıyor" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!