Konforu seven ailelere

Güncelleme Tarihi:

Konforu seven ailelere
Oluşturulma Tarihi: Nisan 14, 2004 00:47

Baştan aşağı yenilenen Renault Megane Scenic, 4.2 metrelik uzunluğu ile kalabalık ailelere bile yetecek kadar iç hacim ve bagaj hacmi sunuyor. 430 litrelik bagaj hacmi, arka koltukların pozisponlarına göre 480 litreye kadar çıkabiliyor. Testini yaptığımız Renault Megane Scenic 2.0 16V Privilage'ın fiyatı 61 milyar 150 milyon lira.

Yenilenen Renault Megane Scenic, eskisine göre çok daha fazla ‘‘Renault’’ içeriyor. Teknolojik ve teknik gelişimlerin rahatça gözlemlenebildiği yeni Scenic'in 2 litre motorlu ve otomatik vitesli versiyonu, bu haftaki test konuğumuz.

Yeni Renault Megane Scenic, Megane ailesiyle birçok ortak yönü bulunuyor. Scenic, tasarımıyla, sınıfındaki sıradan görünümlü bir çok araçtan farklı olduğunu ortaya koyuyor. Ön görünümünden Megane ailesinin bir mensubu olduğu belli olan Megane Scenic'in, diğer Megane'lardan tek farkı, farlarının şekli... Daha iri tasarımlı farlara sahip olan Megane Scenic, bunun dışında geniş bir koruma bandını barındıran ön tamponu, Renault'nun yeni yüzünü yansıtan ön ızgara ve amblemi ile tam bir Megane. Tampondaki geniş hava girişi, ön görünümdeki agresif havayı bütünlerken, daha kısa kaputu ve geniş ön camı, bu Megane'ın bir Megane Scenic olduğunu ele veriyor. Yan camların ve kapıların büyük oluşu dikkat çekerken, farklı tasarımlı arka kelebek camları ve C sütunu, yeni Renault Megane Scenic'in marjinal bir görüntüye kavuşmasını sağlıyor. 16 inçlik 5 kollu sportif jantlar da görünümü güzelleştiriyorlar. Yeni Renault Megane Scenic, 4 metre 26 cm'ye yakın uzunluğuyla kalabalık ailelere bile yetecek kadar iç hacim ve bagaj hacmi sunuyor. 430 litrelik bagaj hacmi, arka koltukların pozisyonlarına göre 480 litreye çıkabiliyor. Arka kısımda tıpkı farlar gibi iri ve marjinal bir tasarıma sahip stop lambaları görülüyor. Bagaj kapağının geniş olması, yüklemeler için avantaj sağlıyor. Yeni Renault Megane Scenic'in genişliği, dikiz aynalarıyla beraber 2 metreyi geçiyor. Tavandaki büyük boyutlu sun-roof, yeni Renault Megane Scenic'e adeta bir cabriolet havası veriyor. Büyük sun-roof açıldığında güneş aracın içini dolduruyor. Yeni Renault Megane Scenic'in boş ağırlığı ise 1410 kg.

İç mekanda Renault'nun yeni nesil dizayn anlayışını görmek mümkün. Farklı kokpit tasarımına alışmak zaman alsa da, pratik kullanım özellikleri göz önüne alındığında, iç mekan için bu segmentteki bir otomobile son derece uygun olduğu söylenebilir. Çok sayıdaki eşya gözleri, deri koltuklar ve geniş iç mekan, yolcuların rahat etmesini sağlıyor. Ancak gösterge paneli için aynı rahatlıktan söz etmek mümkün değil. Birbirine karışmış ve içiçe girmiş lambalar ve harflerden oluşan gösterge panelinde sadece hız göstergesi anlaşılabiliyor. Özellikle devir göstergesi çok küçük ve etrafındaki bir çok uyarı lambası ile karıştırılabiliyor. Aynı şekilde çok sayıdaki uyarı lambaları da kolay farkedilemiyor. Göbeği ve kolları çok iri olan direksiyon ise direksiyon kolonundaki teyp ve cruise control'ün kumanda elemanlarını perdeliyor.

2 litre hacmindeki motoruyla yeni Renault Megane Scenic, cüssesinden beklenmeyecek kadar performanslı. 16 sübaplı motor, tüm Renault motorları gibi devirli kullanıma uygun. 136 beygir gücü ve 191 Nm'lik yüksek torkuyla, Megane Scenic'i kolayca hızlandırabilen motorun yakıt tüketimi biraz fazla. Ancak bunda test aracımızın otomatik şanzımanlı olmasının payı da var. 4 ileri vitesli otomatik şanzıman motorun gücünü verimli olarak aktarmada zorlanıyor. 205/55 R 16 ebatlarındaki lastiklerle hızlı virajlarda son derece kararlı bir yol tutuş karakterine sahip olan yeni Renault Megane Scenic, sert virajlarda gaza fazla basıldığında kafadan kayma eğilimine girebiliyor. Süspansiyon sistemi hem çok konforlu, hem de performanslı kullanımda sorun çıkarmıyor. Aynı şekilde fren sistemi de son derece güçlü. Renault Megane Scenic kısa mesafede ve ABS'ye gerek kalmadan durabiliyor.

Teknik veriler

Silindir sayısı 4
Silindir hacmi 1998 cc
Maksimum güç 136 bg/ 5800 d/d
Maksimum tork 191 Nm/ 3750 d/d
Şanzıman 4 ileri otomatik
Boş ağırlık 1410 kg
Bagaj hacmi 430 litre
Yakıt tüketimi şehir içi 11.9 lt/ 100 km
Hızlanma 0-100 km 10.9 sn
Maksimum hız 190 km/s
Lastik ebadı 205/55 R16


Scenic'in 7 koltuklu abisi

Megane II'nin ürün gamı, 18 ay içinde lanse edilen ve sonuncusu Grand Scenic olan 7 karoser ile artık tamamlandı. Scenic II modelinin 7 kişilik versiyonu olan Grand Scenic'in Avrupa pazarına sunulmasıyla Renault, 7 karoserli programındaki yenilikleri tamamlayarak, Avrupa'da kompakt monospace sınıfı araçlarda iki seçeneği birden müşterisinin beğenisine sunan ilk otomobil üreticisi olacak.

Megane II programının daha başında tasarlanan Grand Scenic, dingil mesafesinin ve arka bölüm hacminin artırılmasıyla daha fazla yük taşıma olanağı sunuyor. Scenic II'de uygulanan yenilikleri ve yaratıcı ekipmanları bünyesinde barındıran Grand Scenic'te, farklı olarak fazladan 2 kişilik koltuk özelliği bulunuyor.

1.5 dCİ ve 2.0 16V turbo motor seçenekleri bulunan Grand Scenic'in, benzinli ve dizel modelleri mevcut. 4.49 metre boyu ile Grand Scenic, Scenic II'ye göre 23 santimetre daha uzun. Aracın dengesi, dingil mesafesinin 5 santimetre artırılması ve arkaya 18 santimetre bir bölüm eklenmesiyle korunurken, bu yeni modelde Scenic II'nin çizgilerinin üzerine modern ve dışa vurumcu bir tarz geliştirildi.

Üçüncü sırada yer alan 2 ek koltuk, kolaylıkla açılıyor veya kapatılarak bütünüyle zemine gömülüyor. Grand Scenic'in iç mekanı, 1.40 metrekarelik alanlı ön cam ve 1.61 metrekarelik alanlı panoramik açılır tavan barındırıyor.

Grand Scenic, 6 hava yastığı ve 7 oturma yerine de yerleştirilmiş üç noktalı emniyet kemerleriyle ideal bir koruma sunuyor. Scenic II gibi Fransa'da Douai Fabrikası'nda üretilen Grand Scenic'in, satış fiyatı henüz belirlenmedi. Grand Scenic, Kasım ayında Türkiye'de satışa sunulacak.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!