Knorr'dan dünyaya Türk köftesi harcı

Güncelleme Tarihi:

Knorrdan dünyaya Türk köftesi harcı
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 12, 2002 00:00

Dünyanın önde gelen gıda ÅŸirketlerinden Knorr, Türkiye'de ürettiÄŸi Türk köftesi harcını tüm dünyada satmaya hazırlanıyor. Türkiye'den dünyaya ihraç edilme ÅŸansı en yüksek ürünün bugün için Türkiye için geliÅŸtirilen köfte harcı olduÄŸunu belirten Unilever Yönetim Kurulu Ãœyesi ve Gıda Kategorisi Direktörü Hakan Behlil, ‘‘Yeniden keÅŸfederek 6 ay önce pazara sunduÄŸumuz Knorr Köfte Harcı, beklentilerimizin 40 misli bir satış oranı yakaladı. Bu baÅŸarıyı baÅŸta 2 milyon vatandaşımızın yaÅŸadığı Almanya'da olmak üzere tüm dünyada yakalayabileceÄŸimizi tahmin ediyoruz ve bu ürünü o pazarlara sunmanın yollarını arıyoruz’’ diye konuÅŸtu.GeçtiÄŸimiz hafta Türkiye'yi ziyaret eden Unilever Global Gıda Kategorisi BaÅŸkanı'nın da köfte harcını deneyerek çok beÄŸendiÄŸini kaydeden Knorr Pazarlama Müdürü Zeynep Yalım Uzun ise ‘‘Kendisi köfte harcı ile çok ilgilendi. Türk mutfağının vazgeçilmez unsuru olna köftenin tarifini de kendisine verdik ve bir de çay bardağı hediye ettik. Çünkü köfte harcı ile köfte yapmanın ölçüsü çay bardağı. BaÅŸkanımız, Türk kültürünü bu ÅŸekilde tanımaktan çok etkilendi’’ diye konuÅŸtu.1978'den bu yana Türk tüketicisi ile buluÅŸan Knorr'un geleneksel olarak çorba ve bulyon olarak bilindiÄŸini hatırlatan Hakan Behlil, bundan sonraki hedeflerinin ürün çeÅŸitliliÄŸini artırarak insan yaÅŸamını kolaylaÅŸtıracak ve deÄŸer katacak ürünler sunmak olduÄŸunu kaydetti. Knorr'un ÅŸu anda 50'ye yakın ürün çeÅŸidi olduÄŸunu kaydeden Behlil, ‘‘Knorr, ayda 2-3, senede de yaklaşık 25 yeni ürün çıkartıyor. Knorr markasını taşıyan tüm ürünlerimizin herkes tarafından ulaşılabilir ve ödediÄŸi paranın karşılığını ederi olmasını diliyoruz. Tüketicimizin Knorr markasına duyduÄŸu güveni daha da ileri boyutlara taşıyacağız’’ dedi.Unilever'in Knorr'u 24 milyar dolar ödeyerek 2000 yılında satın almasının ardından, Unilever ekibi olarak Knorr'dan ürün geliÅŸtirme ile ilgili çok ÅŸey öğrendiklerini belirten Behlil, sözlerini şöyle sürdürdü:‘‘Unilever ailesine katılmasının ardından Knorr'un merkezine yaptığımız ziyarette gördük ki, personelin yüzde 80'i ahçı, yüzde 20'si diÄŸer alanlarda görevli. Knorr ürünlerini en iyi ÅŸekilde geliÅŸtirmek ve tüketicimizi en iyi ÅŸekilde anlayabilmek için biz de iÅŸin mutfağına girmeye baÅŸladık.’’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!