Keyfi kesinti yapmıyoruz

Güncelleme Tarihi:

Keyfi kesinti yapmıyoruz
Oluşturulma Tarihi: Kasım 11, 1999 00:00

Haberin Devamı

İSKİ Genel Müdürü Veysel Eroğlu zaman zaman yapılan su kesintilerinin su eksikliğinden değil, bir arıza ya da bir projeden kaynaklandığını söylüyor.

İSKİ Genel Müdürü Veysel Eroğlu'nun verdiği bilgiye göre barajlardaki su seviyesi en yüksek düzeyde. Eroğlu, İSKİ'nin 2010 yılı hedefini bile aştığını iddia ediyor: ‘‘İstanbul'un 2010 yılına kadar su rezervi var. Biz bununla da yetinmiyoruz ve 2020 yılının planlarını yapıyoruz.’’

Peki, su konusunda bu kadar iddialı olan İSKİ neden sürekli eleştiriliyor? Zaman zaman bir haftayı bulan bıktırıcı su kesintilerinin nedeni ne? Veysel Eroğlu'na bu soruları yöneltiyoruz. Kurumun hatalarını anlatmasını istiyoruz.

Genel Müdür, ‘‘En büyük hatamız kendimizi kamuoyuna anlatamamamız’’ diyor. ‘‘Az elemanla çok iş yapmaya çalışıyoruz. İstanbul her gün büyüyor. İSKİ'nin hizmet alanları her geçen gün artıyor. Yaptıklarımızı anlatmakta yetersiz kalıyoruz.’’

Eroğlu, kuruma yöneltilen eleştirilerin haksız olduğunu savunuyor:

Elektrikten etkileniyoruz

‘‘Beş yılda susuzluktan kırılan bir kentin su sorununu çözdük. İşçisine, memuruna maaş ödeyemeyen, borç batağındaki bir kurumu düze çıkarttık. İSKİ eleştirilebilir. Ancak yapılanları gözardı etmemek lazım.’’

İstanbul halkını çileden çıkartan uzun su kesintilerini hatırlatıyoruz Eroğlu'na: ‘‘En son, 48 saat su kesintisi olacak dediniz, dört gün sürdü. Hatta bazı ilçelerde sular altı gün boyunca akmadı. İstanbul halkının buna itiraz hakkı yok mu?’’

Şöyle cevap veriyor: ‘‘Halkın elbette itiraz hakkı var. Ancak kesintilerin nedeni bilinmeli ve itiraz ona göre yapılmalı. Kesintiler su sıkıntısı olduğu için yapılmıyor. Herşeyden önce halkın bunu bilmesini istiyoruz. Kesintinin olduğu gün ya bir proje hayata geçiyor ya da büyük bir arıza onarılıyor. Sular bazen de rutin bakımlar için kesiliyor. Yani keyfi bir uygulama yok.’’

Eroğlu, su kesintilerinin bazen İSKİ'nin iradesi dışında da geliştiğini söylüyor: ‘‘Bölgesel elektrik kesintilerinden İSKİ çok etkileniyor. Sorun bize malediliyor. Elmalı'da TEK trafo bakımı yapıyor. Elektirik kesilince sular da kesiliyor. Vatandaş suyu İSKİ'nin gereksiz yere kestiğini sanıyor.’’

Eroğlu, İstanbul'un yarısının bir hafta boyunca susuz kaldığı son kesintiyle ilgili de şunları söylüyor:

‘‘O kesinti sırasında 30 yıllık bir rüyayı gerçekleştirdik. Terkos'tan Kağıthane'ye uzanan 41.5 kilometrelik dev bir isale hattını Kağıthane Arıtma Tesisleri'ne bağladık. Bunları yaparken istenmeyen arızalarla karşılaşabiliyoruz. Levent Bomonti hattında deplase işlemi yapmak gerekti. Su verince boru ek yerinden patladı. Arızanın giderilmesi zaman aldı. Kesintinin uzamasının nedeni bu.’’

‘‘Basın aracılığıyla kesintinin nedeni vatandaşa açıklanamaz mıydı?’’ sorusuna da şu cevabı veriyor: ‘‘O sırada deprem bölgesindeydik. Buradaki arkadaşlarımız olayı basına ve kamuoyuna iyi anlatamadılar. Biz de eleştirilerin muhatabı olduk.’’

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!