Kargoda düzenlenen sözleşmeye dikkat

Güncelleme Tarihi:

Kargoda düzenlenen sözleşmeye dikkat
Oluşturulma Tarihi: Mart 02, 1998 00:00

Haberin Devamı

Eğer kargoyla birşey gönderecekseniz sözleşmeyi çok dikkatli okumak zorundasınız. Kargo şirketleri imzalattıkları sözleşmelerle müşterinin elini kolunu bağlıyorlar. Sözleşmelerine taşıyacakları gönderinin gecikmesi ya da kaybolması durumunda sorumluluk kaybetmeyeceklerine dair maddeler ekliyorlar. Bu sözleşmeleri dikkatlice okumayan müşteri de gönderdiği paketin başına birşey geldiğinde zararını tazmin edemiyor.

Okuyucularımızdan Aslı Akat, Fransa'daki müşterisine içerisinde numuneler bulunan bir koliyi DHL ile göndermiş. DHL'den kolinin iki gün içinde Fransa'da olacağı söylenmiş. Ancak müşterinin eline zamanında ulaşmamış. Akat, hemen DHL'yi arayarak kolinin akıbetini öğrenmek istemiş. Yapılan araştırmada, koliyi teslim alan DHL görevlisinin varış merkezini yanlışlıkla ‘‘Hel’’ yazdığı ve bu nedenle paketin Helsinki'ye gittiği belirlenmiş. Paket hemen Helsinki'den Fransa'ya gönderilmiş. Ancak bu arada müşteri koli zamanında gelmediği için numuneleri almaktan vazgeçmiş. Akat DHL'den kaynaklanan bu sorun nedeniyle uğradığı zararın tazminini talep etmiş. Ancak sadece bir dahaki göndereceği koliyi ücretsiz taşıyacakları söylenmiş. Konuyla ilgili olarak görüştük. DHL Türkiye Ticari İlişkiler koordinatörü Koray Özbay gönderinin hasara uğraması veya kaybı halinde sorumluluklarının en fazla 100 dolar ile sınırlı olduğunu belirterek şunları söyledi: ‘‘Müşterilerimizin doldurduğu konşimento bizimle yapılan bir sözleşme sayılır. Bunu imzalayan müşteri, bu maddeleri kabul etmiştir. Bu maddelere göre herhangi bir gönderinin varış yerine gecikmeli ulaşması durumunda DHL hiçbir kanuni sorumluluk taşımıyor. Bu sorumluluğu hiçbir uluslararası hızlı hava taşımacılık şirketi de üstlenmez.’’

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!