GeriGündem Karadeniz'in intikamı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    25
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Karadeniz'in intikamı

Karadeniz'in intikamı
refid:4032823 ilişkili resim dosyası

Karadeniz, kendisinden zorla alınana el koydu. Trabzon'da dalgalar sahil yoluna taşınca trafik uzun süre aksadı.

Karayolları 103. Şube Şefi Mehmet Yağcı, aşırı dalgaların yola taş taşıması sonucu Karadeniz Sahil Yolu'nun deniz tarafındaki şeridinin 4 Mart'ta iki noktada ulaşıma kapandığını, ekiplerin aynı gün açtığı yolda herhangi bir tahribat olmadığını bildirdi.

Yağcı, açıklamada, 4 Mart Cumartesi günü İyidere-Rize-Ardeşen Devlet Yolu'nun 25 ve 45. kilometreleri arasında deniz tarafındaki şeridin aşırı dalgaların yola taş taşıması nedeniyle saat 13.00'da ulaşıma kapandığını, Karayolları ekiplerinin çalışması sonucu yolun saat 18.00'da ulaşıma açıldığını belirtti.

Aynı gün saat 14.00'da Ardeşen-Fındıklı-Arhavi devlet yolunun 15- 16. kilometreleri arasında deniz tarafındaki şeridin aynı nedenle ulaşıma kapandığını ifade eden Yağcı, buradaki çalışmaların da saat 17.00'da tamamlanarak yolun ulaşıma açıldığını söyledi.

Dalgalar nedeniyle yolda herhangi bir tahribat olmadığını vurgulayan Yağcı, söz konusu kesimlerde ulaşımın sorunsuz olarak sağlandığını kaydetti.

5-6 METRELİK DALGALAR SAHİL YOLUNA ZARAR VERİR

Karadenizin intikamı

Sinop'un Ayancık ilçesinin simgelerinden biri olan ağaç takalardan esinlenerek yapılan bu beton taka ilginç bir görüntü oluşturuyor. Yıllar önce Karadeniz'de taşımacılık yapılan ve Ayancık ilçesinin de simgelerinden biri olan ağaç takaların kullanılamaz hale gelmesi nedeniyle bir kaç yıl önce yapılan ve belediyeye ait turistik tesisin sahil tarafına konulan bu taka ilçeyi ziyaret ederlerin ilgisini çekiyor.



Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Mühendislik-Mimarlık Fakültesi İnşaat Mühendisliği Ulaştırma Anabilim Dalı Başkanlığı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Fazıl Çelik, Karadeniz'de fırtınanın 80-100 kilometreye ulaşması halinde oluşacak 5-6 metrelik dalgaların, sahil yolundaki tahkimatlar ve mahmuzların yıkılmasına neden olacağını savundu.

Prof. Dr. Çelik, Karadeniz Sahil Yolu konusundaki endişelerini çok uzun yıllardır dile getirdiklerini ifade ederek, “Bu yolun, Karadeniz'in dalgalarına dayanamayacağı ortadadır” dedi.

Karadeniz'de 20 Şubat 1999'daki fırtınada, yolun hem eski hem de yeni yapılan bölümlerinde çok büyük tahribatın meydana geldiğini hatırlatan Prof. Dr. Çelik, “Karadeniz'de fırtınanın 80-100 kilometreye ulaşması halinde oluşacak 5-6 metrelik dalgalarla yoldaki tahkimatlar ve mahmuzlar yıkılır. Bundan yüzde yüz eminiz” diye konuştu.
  
“ÇİN SEDDİ GİBİ YOL”
  
Karadeniz Sahil Yolu'nun “yapımı bitmeyen bir yol” olacağını ileri süren Prof. Dr. Çelik, şunları söyledi: "Yola harcanan para, Türkiye'deki diğer yollara yapılan harcamaların ortalamasının üstündedir. Kilometre maliyeti çok fazladır. Ayrıca bakımı, ayakta tutulması, yapımından çok daha pahalı olacaktır. Mevcut durumu düzeltmek söz konusu olamaz. Dünyanın hiçbir yerinde yüzlerce kilometrelik tahkimat, mahmuz yoktur. Yolun yeterli drenajı bulunmamaktadır. Denizden yüksektir. Arkasından seller oluşacak, bunu tahliye etmek mümkün olmayacaktır. Önümüzde bir Çin Seddi yapmışız, bu Çin Seddi'nin suyu geçirmesi yeterli değildir. İyi bir yağışta, iyi bir selde yollar su altında kalacaktır. Bunu yaşadık, yaşayacağız.”
  
“7-8 METRELİK DALGALAR DİKKATE ALINARAK YOL YAPILDI”

  
KTÜ Mühendislik-Mimarlık Fakültesi İnşaat Mühendisliği Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hızır Önsoy ise hiçbir mühendislik yapısının yüzde yüz güvenli olamayacağını bildirdi.

Prof. Dr. Önsoy, projeye tam uyulduğu takdirde zararların kabul edilebilir sınırlar içinde olacağını belirterek, şunları kaydetti: "Karadeniz Sahil Yolu, 7-8 metrelik dalgalar dikkate alınarak yapıldı. Yol emniyetlidir, hiç kimsenin endişe etmesine gerek yok. Uygulamada teoriye uymayan yanlışlıklar varsa hasarlar olabilir. Karadeniz sahil yolu dünya standartlarına göre yapılmıştır. Bütün mühendislik yapılarında sıfır zarar diye bir şey söz konusu olamaz.”
  

Yorumları Göster
Yorumları Gizle