Kanseri DNA’dan yapılma bilgisayar tespit edecek

Kanseri DNA’dan yapılma bilgisayar tespit edecek
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 29, 2004 00:00

AraÅŸtırmacılar, DNA’dan yapılmış ve günün birinde vücudun içine yerleÅŸtirilerek kanseri teÅŸhis ve tedavi edebilecek ‘moleküler ölçekte’ bir bilgisayar geliÅŸtirdi. Sentetik enzimler ve DNA’nın sıvı karışımından oluÅŸan cihaz, hastalığın kimyasal iÅŸaretlerinin ‘kokusunu alarak’ ilaç pompalayabilecek.Ä°srail’deki Weizmann Bilim Enstitüsü’den Ehud Åžapiro, bilgisayar uzmanları ve biyokimyagerlerle deney tüpünde yaptığı çalışmada, bu konuda ümit verici sonuçlara ulaÅŸtı. Åžapiro, yeni geliÅŸtirdiÄŸi bilgisayarın, laboratuvar deneylerinde prostat ve akciÄŸer kanserinin kimyasal iÅŸaretlerini bulmada baÅŸarılı olduÄŸunu söyledi.Bilgisayar, belli moleküllerin toplanmalarını izleyerek kanseri tespit etmek için tasarımlandı. Kanser tespit edilmesi halinde bilgisayar, kanser hücrelerinin faaliyetlerine müdahale etmek ve kanserli hücrelerin kendi kendilerini imhasını saÄŸlamak için, vücuda baÅŸka moleküller bırakacak. Åžapiro, Nature dergisinde yayınlanan araÅŸtırmasında, bir sonraki adımın bilgisayarı vücudun karmaşık kimyasal yapısı içinde çalışabilecek ÅŸekilde ‘paketlemek’ olduÄŸunu belirtti.Â