İzmir yollarına disiplin geliyor

Güncelleme Tarihi:

İzmir yollarına disiplin geliyor
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 01, 2000 00:00

Deniz SİPAHİESHOT Genel Müdürü İsmail Hakkı Acar'a yeni bir misyon yüklendi.Acar'a ESHOT'un dışında İZULAŞ ile Metro şirketleri de bağlandı ve İzmir Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinatörlüğü görevine getirildi.Acar, geçen gün konuğumuzdu.Vatandaşlarımızın bize aktardıkları sorunları ilettik.Şikayetler Gar ve Dudayev Bulvarı üzerinde yoğunlaşıyordu.‘‘Kavşakları daralttınız, neden?’’ diye sorduk.Acar, ‘‘İzmir, Türkiye'nin en fazla trafik ihlalinin yapıldığı kent, rakamlar bunu gösteriyor. Öncelikle bunu engellemeye çalışıyoruz’’ diye konuştu.Alsancak ve Dudayev Bulvarı kazanın sık yaşandığı yerler olduğu için o bölgelerde özel çalışmalar yapılmış.Kipa - Mavişehir arasında sürücülerin fazla sürat yaptıklarını söyleyen Acar, hızı ancak bu düzenlemeyle kesebildiklerini ifade ediyor.Yine Gar Meydanı'nındaki geçişleri daraltarak; Talatpaşa ve Şair Eşref'teki tıkanmalar azaltılmaya çalışılmış.Yani bu bölgeler kontrol muslukları olarak kullanılmış.İzmir yollarının tasarımında yapılan teknik hatalar trafikte yaşanan kaosun da bir başka nedeni.Acar, bunu şöyle açıklıyor:‘‘Dünya standartlarında bir şeridin genişliği üç metredir. Hatta bazı ülkelerde bu 2.75 olarak da kullanılır. Örneğin Gazi Bulvarı'nda genişlik 8.25'tir. Yani; ne iki şerit, ne de üç şerittir...’’Standartların dışına çıkıldığında emniyet ortadan kalkıyor; şerit ihlalleri, sıkıştırmalar kazaları artırıyor.Şehir merkezinde bir süredir hummalı bir çalışma yürütülüyor.Yan tedaviler, ek düzenlemeler yapılarak yollar disipline edilmeye çalışılıyor.Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörlüğü'nün önünde ve Talatpaşa'yı Lozan Meydanı'na bağlayan caddede bir düzenlemeye gidiliyor.Büyükşehir Belediyesi'nin yaptırdığı bir ankette sürücülerin Mürsel Paşa'yı en tehlikeli geçiş olarak gördükleri ortaya çıkmış.Acar, Mürsel Paşa'yı en kısa sürede tedavi edeceklerini söylüyor.Yine Gazi Bulvarı'nın, Şehitler Caddesi'nin, Fevzipaşa Caddesi'nin çift yönlü kullanılması için çalışmalar devam ediyor.*GELİYORUZ Kordon'a...Acar, 6.5 metrelik yol genişliğinin yeterli olduğunu savunuyor ve ekliyor:‘‘Kenti yaşanabilir hale getiriyoruz. İstanbul elden gitmiş, Ankara alt üst geçitlerle dengesini kaybetti. Bir tek İzmir için umudumuz var. Geç kalırsak, bu şansımızı da yitiririz...’’Kent merkezindeki trafik kaosunu yol genişletmekle, yol açmakla, yeni otobüs almakla ortadan kaldıramıyorsunuz.İlle de yol disiplini...Acar, konunun bir işletmecilik sorunu olduğunu, yeni görevinde de bu koordinasyonu sağlamaya çalışacağını ifade ediyor.*GEÇEN gün Altınyol'a alternatif çevre yolunun 2001'in ikinci yarısında hayata geçeceğini haber olarak vermiştik.Deniz ulaşımının daha fazla kullanılması, metroyla birlikte demiryolunun da işlevsel hale getirilmesiyle kent merkezinde trafik yoğunluğu bir ölçüde rahatlayacak.Ancak...Biz görevimiz gereği vatandaşlarımızın sıkıntılarını Acar'a iletmeye, gerekli uyarıları yapmaya ve doğruları yazmaya bu köşede yine devam edeceğiz.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!