İzmir gerçeğinden çarpıcı örnekler

Güncelleme Tarihi:

İzmir gerçeğinden çarpıcı örnekler
Oluşturulma Tarihi: Mart 23, 2000 00:00

Deniz SİPAHİANAP Genel Başkan Yardımcısı ve İzmir Millletvekili Işın Çelebi'nin hazırladığı ve İzmir'in büyüteç altına alındığı rapordan çarpıcı örnekler vermiştim.Bugün de bu rakamsal açılımlara devam edeceğim.Bir kentin gelişimindeki en önemli kriterlerden birisi hiç kuşkusuz üniversitelerdir.İzmir'de üç üniversitemiz bulunmasına rağmen yenilerine ihtiyacımız hergün artıyor.Fakülte, yüksekokul ve enstitü sayısı 65'e ulaştı.Öğretim üyesi sayısı 5 bin 230, öğrenci sayısı da 60 bin civarında.Ege ve Dokuz Eylül üniversitesi ile Yüksek Teknoloji Enstitüsü'nün devam eden projelerinin tamamlanabilmesi için 45.1 trilyon ödenek ihtiyacı varken; yönetimlere 2000 yılında ulaşacak rakam 19.4 trilyon düzeyinde kalacak.Ankara'da bugün 4 özel, 4 resmi olmak üzere 8 üniversite; İstanbul'da ise 13 özel, 7 resmi olmak üzere toplam 20 üniversite bulunuyor.Bildiğiniz gibi geçmiş yıllarda özel üniversitelerle ilgili birçok çalışma başlatılmış; sonuçta hazırlanan fizibilite raporları da rafa kaldırılmıştı.Bu kentte başlatılan birçok proje maalesef tamamlanamıyor.Üstüne üstelik projeye emek ve para harcayan birçok girişimci de küstürülüyor.Üniversitelerin gelişimiyle sanayinin büyümesi arasında önemli bir paralellik bulunuyor.Bütün dünyada sanayinin ihtiyaç duyduğu ve teşvik ettiği bölgelerde üniversitelerin sayısı artarken; İzmir'de üç tanesini bile taşımakta zaman zaman zorluk çekiyoruz.Yüksek Teknoloji Enstitüsü, ödenek yetersizliğinden bugün istenilen noktanın çok ötesinde gözüküyor.Dokuz Eylül Üniversitesi'nin verilenden tam 22.5 trilyona daha ihtiyacı bulunuyor.Bina yapmakla bilim üretilmiyor.Üniversite kadrolarının vizyonlarını genişletecek, dünyadaki mesleki gelişimleri rahatlıkla izleyebilecek bir programı da beraberinde getirmek gerekiyor.*BİR başka konu otoyollar ve karayolları...İstanbul - İzmir, Aliağa - Ayvalık proje çalışmaları devam ediyor.Menemen - Manisa yapım çalışmaları sürüyor.İzmir - Manisa yolunun tamamlanabilmesi için 6.4 trilyon, Menderes - Ahmetbeyli için 1.6 trilyon, Bergama - Soma - Akhisar için 5.8 trilyon gerekiyor.2001'de bitirilmesi planlanan Bornova - Turgutlu - Salihli yolu için bugüne kadar 10 trilyon harcanırken; en az 26 trilyonun daha gönderilmesi isteniyor.Bu liste içinde çevre yolları, tüneller ve şehir bağlantıları bulunmuyor.Bunlar da eklendiğinde yarım kalan projelerin sayısı daha da artıyor.Şehir planlamasında iki yarım bir etmiyor.Tamamlanamayan projelerin birim maliyetleri de hergün yükseliyor.Örnekler çoğaltılabilir, proje konuları genişletilebilir.Sözün özü; bu hesapta kaybedenin yine İzmirliler'in olduğudur.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!