Ä°sveçli ÅŸövalye ölümle oynadığı satranç oyununu kaybetti

Güncelleme Tarihi:

İsveçli şövalye ölümle oynadığı satranç oyununu kaybetti
OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 31, 2007 15:53

Haberin Devamı

Ünlü İsveçli Film yönetmeni İngmar Bergman vefat etti .

Yedinci Mühür,Yaban Çilekleri ve Sihirli Flüt' gibi eserleri  sinema dünyasına kazandıran Ingmar Bergman, 89 yaşında yaşadığı Gotland adasındaki evinde yaşamını yitirdi. Ünlü yönetmen, 2005’te Time dergisi tarafından, dünyanın yaşayan en büyük yönetmeni olarak nitelendirilmişti.

Sanatçının ünlü eseri ‘Yedinci Mühür’ 10 yıl süren Haçlı Seferinden ülkesine dönen bir şövalyenin öyküsüdür.Yolda vebanın her yeri sardığını gören şövalyenin yolu azrail  tarafından kesilir . Şövalye azrail ‘i bir satranç oyununa davet eder.Kazanırsa yoluna devam edebilecektir .

Ä°ÅŸte azrail, yıllar sonra bu ünlü sanatçıyı da  satranç oyununda maÄŸlup etti.Â

1918 yılında Uppsala'da doğan Bergman, 1940'larda tiyatroyla başladığı meslek yaşamı boyunca, aralarında başta "Yedinci Mühür" olmak üzere "Yaban Çilekleri", "Çığlıklar ve Fısıltılar", "Persona", "Evlilik Yaşamından Sahneler", "Sonbahar Sonatı" ve "Fanny ve Alexandre" gibi baş yapıtlarının da bulunduğu 54 filme, ayrıca 126 tiyatro eserine  ve 39 radyo oyunu,kitapları ve yazıları olan üretken bir sanatçı.

Haberin Devamı

1955'de "Bir Yaz Gecesi Gülümsemeleri" adlı filmiyle uluslararası çapta ilk başarısını yakalayan ve bazı eleştirmenlere göre kadınların yönetmeni olarak nitelenen sanatçı, filmlerinde, Britt Nilsson, Harriett Andersson, Eva Dahlbeck, Ulla Jacobsson ve Liv Ullmann gibi dünyaca ünlü İsveçli aktrisleri tercih etti.

İsveçli şövalye ölümle oynadığı satranç oyununu kaybetti


Bergman sinemaya büyük yenilikler getirmiş bir isim. Sinema ve  psikolojinin ilişkisini en iyi izleyebileceğimiz yönetmenlerden biri olarak kabul edilebilir . Filmlerinde psikolojik ve sosyal bozuklukları,  olan insanları özellikle de kadınları derinlemesine inceleyen  ilk film ve tiyatro yönetmenlerden biri.

Yaptığı filmlerin  ilk bakışta anlaşılmayacak psikanalitik öğeler taşıyor olması da onu özgün kılıyor . İnsan ruhunun derinlerine kadar girip orada karanlıklar ve gizemler arasında dolaşmayı göze alan Bergman'ın  sineması izleyiciden çok şey bekliyor . Onun sinema  anlayışı günümüz populist sinema anlayışından çok farklı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!