İstanbul'u Dinliyorum

Güncelleme Tarihi:

İstanbulu Dinliyorum
Oluşturulma Tarihi: Aralık 14, 2000 00:00

Dr.Nilgün GEDİKOĞLU
Haberin Devamı

YÖNETENLERİN DİKKATİNE

Mahalle davulcusu kaç tane?

SUADİYE

Suadiye'den arayan bir kadın okurumuz, gerçekten sinirliydi ve haklıydı da. Akşam üzeri arıyordu. O saate kadar dört kez kapısı çalınmış ve dört kez karşısında ‘‘Sizin davulcunuzum’’ diyen birileri çıkmış. Okurumuz‘‘Bu kadarı olmaz ki, üstelik aynı günde dört kişi, bir önlem alınamaz mı, muhtarlık bir kimlik, bir rozet veremez mi?’ diyordu. Okurumuz, haklı, muhtarlıklar tarafından verilecek bir rozet, belki de arada bahşiş koparmaya çalışan fırsatçıları engelleyebilir.

Kaçak inşaat yükseliyor

FERİKÖY

Daha önce de sütunlarımızda yer almıştı. Feriköy, Lala Şahin Sokak'ta, Mahmut Şevket Paşa İlköğretim Okulu'nun karşısında yol ortasında bir inşaata ilişkin şikayeti yayınlamıştık. Bizi arayan okurlarımız, şikayetin yayınlanmasından bu yana bir girişimde bulunulmadığını, ruhsatsız inşaatın yükselmekte olduğunu bildirerek yetkililerin önlem almasını bir kez daha istiyor.

Yönetenlerin dikkatine...

Harem-Kabataş hattı hakkında bir okur görüşü

Bir okurumuz, 5 Aralık 2000 tarihinde İstanbul Eki'nde yayınlanan ‘‘'Arabalı vapurlar % 50 kapasiteyle çalışıyor’’ başlıklı haberi üzüntüyle okuduğunu belirterek, yazdığı mektupta görüşlerini dile getirmiş. Aktarıyoruz:

‘‘Harem-Kabataş hattını her gün kullanan bir yolcu olarak cevaben alttaki görüşlerimi ifade etmek isterim:

1. Seferdeki gemilerin bir kısmı eski tip, ortadan bölmeli düşük araç kapasitelidir.

2. Harem-Kabataş seferleri 30 dakikada bir yapılmaktadır. Bu, sabah ve akşam trafiği için çok seyrektir. Ayrıca kuzey rotalı araç sahipleri için dezavantajlı durumdadır.

3. Sisli havalarda seferler aniden durdurulmaktadır.

4. Vapurlar pahalıdır. Tek yön olmak üzere araç (şoför dahil) 1.250.000 TL, araç içindeki beher yolcu ayrıca 500.000 Tl ödüyor.

Köprüde OGS'li geçiş, yolcu dolu araç için bile 900.000 TL'dir ve günde sadece bir defa ödenmektedir.

5. Medeni bir sıra imkanı ne Sirkeci'de, ne Kabataş'ta, ne de Harem'de mevcuttur. Durum kaytarmacılara ve torpillere açıktır. Harem'de Kabataş ve Sirkeci sıraları karmadır, hangi vapura binebileceğinizi kestirmek imkansızdır.

6. Özellikle Harem'de trafik polisleri, sıra girişini Ankara yönünden gelenlere kapatarak araçlara otogar turu attırarak adeta caydırma çalışması yapmaktadır. Ülkemizde kollektif çözümlerin üretimi maalesef mümkün görünmemektedir.’’

Okurumuz, Üsküdar'da iskele fikrine katılmadığını, orasının zaten sürekli kilitli olduğunu, Harem'deki trafik sorununun çözümüne ağırlık verilmesini daha uygun bulduğunu da sözlerine ekliyor.

Bu yollar ne zaman düzelecek?

TARABYA

Tarabyalı bir okurumuzdan aldığımz faks mesajında yolların durumundan söz ediliyor. Tarabya, Şalcı Kır Caddesi ve bu caddeye bağlı olarak Alparslan Okul Sokak'ın işlek yollar olduğu ve cadde üzerinde bir kolej ve bir ilköğretim okulu bulunduğu vurgulanıyor. Ne var ki çok uzun bir süredir yolların halinin içler acısı olduğu söyleniyor. Yollarda araba kullanmak bir yana çukurlardan ötürü yürümek bile mümkün değil diyor okurumuz. Yedi ay önce Sarıyer Belediyesi ve Fen İşleri Müdürlüğü'ne haber verilmiş, sıraya alındıkları söylenmiş. Semt sakinleri bir an önce asfalt bekliyor.

TEL: 0 800 219 60 48 FAKS: 0 212 677 03 98

E-MAİL: ngedik@hurriyet.com.tr

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!