İstanbul'u Dinliyorum

Güncelleme Tarihi:

İstanbulu Dinliyorum
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 23, 2000 00:00

Nilgün GEDİKOĞLU
Haberin Devamı

YÖNETENLERİN DİKKATİNE

Kaldırım yok

İÇERENKÖY

Bostancılı bir okurumuz, gönderdiği e-mail'inde semtlerinde her yıl iki kez kaldırımlar yenilenirken, çalıştığı semt olan İçerenköy'de yol kenarında yayaların yürüyebileceği bir kaldırımın olmadığnı belirtiyor. İçereköy'de sürücülerin birçoğunun trafik kurallarını çiğnemeyi alışkanlık haline getirdiğini söyleyen okurumuz, kaldırımın olmayışının yayalar için büyük tehlike oluşturduğunu söylüyor.

Okurumuz İçerenköy'deki gözlemlerinden dolayı hayli üzgün. Semt sakinlerinin genelde çevre konusunda duyarlı olmadıklarını belirtiyor. Öte yandan sürücülerin ani frenler, patinajlar ve sürat yaparak herkesin hayatını tehlikeye attığını belirten okurumuz bir taksi sürücüsünün, önüne çıkan bir kediyi fren bile yapmaksızın ezip geçtiğini söyleyerek insanların yaşadığı bölgeye daha duyarlı yaklaşmalarını dilediğini belirtiyor.

Elektrik kesintileri bezdirdi

ŞİŞLİ

İki yıldır 19 Mayıs Mahallesi, Çoruh Caddesi'nde oturduğunu belirten bir okurumuzdan faks aldık. Yaklaşık 10 gündür elektriklerin kesilmesinden şikayetçi. Belli aralıklarla sabahları 1-2 saat, öğleden sonra yine 1-2 saat, akşamları ise saat 23.00'den sabaha kadar kesilen elektriklerin günlük yaşamı altüst ettiğini belirten okurumuz, elektrikli aletlerin zarar gördüğünü, ilgilileri aradığında ise hep ertesi gün düzeleceğine dair cevaplar aldığını ifade ediyor.

Üç katta var beş katta yok

Okurumuzun dediğine göre oturdukları apartmanın üç katında elektrik varken diğer beş katında yokmuş. Çevredeki apartmanlarda da durumun böyle olduğunu söyleyen okurumuz, kentin ortasında köy hayatı yaşamaya başladıklarını belirterek bir an önce arızanın giderilmesini istiyor.

Acaba bu inşaat yasal mı?

KASIMPAŞA

Kasımpaşalı bir okurumuz, gönderdiği faksında bir konuyu merak ettiğini yazıyor. Çivicileriçi Sokak, 20 no.'da (Ada 888, Parsel 20) geçtiğimiz hafta büyük bir inşaatın temeli atılmış. İnşaatın görkemli bir temel atma töreniyle başladığını belirten okurumuz iki noktaya dikkat çekerek inşaatın yasal olup olmadığını soruyor: Birincisi, inşaatın SİT alanında olması; ikincisi, inşaat mahalline İmar Müdürlüğü'nce asılan tabeleda verilen ruhsata ilişkin ayrıntılı bilgi verilmemesi ve 1. No.'lu Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu'nun kararına dair bir ibarenin olmaması. Bu gözlemlerinden yola çıkan okurumuz inşaatın kaçak olabileceği kuşkusunu taşıyor, üstelik İmar Müdürlüğü'nde yaptığı araştırmalarda sözkonusu yerin dosyasını bulamadığını söylüyor ve soruyor: İnşaat yasal mı? Tabela sahte olmasın?

Geceleri huzur kalmadı

ZEYTİNBURNU

Zeytinburnu, Çırpıcı Mahallesi, 3. Taş Ocağı'nda oturduğunu belirten bir okurumuz, gönderdiği faksında geceleri kendilerini rahatsız eden bir durumu anlatıyor.

Demirciler Sitesi, Pamukbank karşısındaki büyük bir binanın altındaki Tekel bayiinde geceleri saat 03.30'a kadar bira satışı yapılması, okurumuzun dediğine göre her gece 50-60 kişi sözkonusu noktada toplanıp içki içmelerine ve gürültüye neden oluyormuş. Yollara şişe atıldığını ve çevrenin de kirlendiğini belirten okurumuz, huzursuz olduklarını ve balkona bile çıkıp oturamadıklarını belirterek gerekenin yapılmasını istiyor.

YÖNETİLENLERİN DİKKATİNE

Karayolları Genel Müdürlüğü'nden açıklama

7 HPaziran 2000 tarihinde sütunlarımızda bir okurumuzun yol şikayetine yer vermiştik. konuyla ilgili olarak Bayındırlık ve İskan Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü'nden gelen açıklamayı aktarıyoruz:

‘‘7 Haziran 2000 tarihli Hürriyet Gazetesi İstanbul ekinde köşenizde yer alan ‘‘Kazadan önce önlem alınsın’’ başlıklı yazıda D 100 Devlet Yolu'nun 4 şeritli olduğu belirtilerek, sağda bulunan 4. şeridin dar olduğundan söz edilmektedir.

Karayolları İstanbul 1. Bölge Müdürlüğümüz sorumluluğundaki Haydarpaşa-Gebze Ekspres Yolu (D 100) 2x2 şeritli olup, sağda 3 metre genişliğinde acil park şeridi (banket) bulunmaktadır. Mevcuk oyuln ihalesi kapsamında, Haydarpaşa ile Kozyatağı Köprülü Kavşağı arası orta refüje iki taraflı birer trafik şeridi eklenerek yol 2x3 şeritli hale getirilmiştir. Buna göre, bir yöndeki platform, soldan itibaren 1 metre emniyet şeridi, 3.5 metre genişliğinde 3 adet trafik şeridi ile sağda yer alan 3 metre genişliğindeki acil park şeridinden oluşmaktadır.

anck, özellikle trafiğin yoğun ve hızın düşük olduğu zamanlarda, bazı sürücüler tarafından alışkanlık olarak banketlerin kullanılması sonucunda, banketler dar yapılmış yol şeridi olarak algılanmaktadır. Bu da, yazınızda sözü edilen aksaklıklara yol açmaktadır.’’

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!