İsrailli turistlerin Türkiye ilgisi artıyor

Güncelleme Tarihi:

İsrailli turistlerin Türkiye ilgisi artıyor
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 31, 2009 20:24

İsrail ordusunun yıl başında Gazze Şeridi'nde 1400 dolayında Filistinli'nin ölümüyle sonuçlanan askeri operasyonundan sonraki gelişmeler nedeniyle yavaşlayan İsrailli turistlerin Türkiye'ye seyahati, yeniden canlandı.

Edinilen bilgiye göre, İsrail'in uluslararası havalimanı Ben Gurion'dan Antalya'ya dün gün içinde 26 uçak havalandı. Haaretz gazetesinin İbranice yayımlanan ekonomi eki "The Marker", "Hava treni, İsraillilerin Antalya'ya döndüklerine kuşku bırakmıyor" diye yazdı.

Türkiye'ye geçen Mayıs ve Haziran aylarında giden İsrailli turistlerin sayısında, bir yıl öncesinin aynı doönemine göre yüzde 56-58 civarında bir gerileme söz konusu oldu.

"Holiday Lines" tur şirketi Genel Müdürü Arnon Englander, "Temmuz ayı başında kaydedilen yüzde 25-30 oranındaki düşüşten sonra, son iki haftada rezervasyonlarda artışlar gözleniyor" dedi.

Türkiye'ye geçen hafta içinde de 2 bin 500 İsrailli turistin gittiği belirtiliyor.

"Aviation Links Genel Müdürü Yoram Mutai de "Sendikalar da tatilleri için tekrar Antalya'ya dönme yollarını arıyor ve bayramlar döneminden sonra düzenlenecek paket turlar konusunda anlaşmalar yapmak istiyorlar" diye konştu.

"Walla Tours" Genel Müdürü Ariel Atias ise yaz sezonu boyunca gidenlerin sayısının artış göstermesine rağmen, yine de toplam rakamlarda yüzde 15 dolayında bir düşüş olacağı tahmininde bulundu.

Yaptıkları bağlantılarla, çalışanlarını toplu olarak tatile yönlendiren sendikaların yeniden Türkiye'ye eğilmesinin çok önemli olduğu vurgulanıyor.

Tel Aviv'deki Kültür ve Turizm Müşaviri İnanç Özçakmak, Türk turizm sektörü temsilcilerinin yüksek bir katılım sağladıkları, Mayıs ayında Tel Aviv'de yapılan toplantıdan sonra önemli sendika liderlerinin, görüşmeleri oldukça olumlu değerlendirdiklerini belirtti. Özçakmak, "Ancak Eylüle kadar sendikaların ve tur şirketlerinin tatil katalogları yayınlanmıştı. Bu nedenle bu dönemde söz konusu kitapçıklarda Türkiye yer almadı. Ancak, Eylül sonrası ve özellikle 2010 yılı tatil planlarında Türkiye elbette yer alacaktır. Çünkü, Antalya'nın İsrailliler için alternatifi yok" diye konuştu.

Temmuz ayındaki gelişmelerin aynı şekilde Ağustos ve Eylülde de artarak devam etmesini beklediklerini ifade eden Özçakmak, İsrail'de Eylül başındaki yeni yıl tatilinin (Roş Haşana) hafta sonuna denk gelmesinin tatil planlarına engel olabileceğini öngöründe bulunuyor. Geçen yıl, yeni yıl nedeniyle 10 günlük bir tatil vardı.
İnanç Özçakmak'ın verdiği bilgiye göre, bakanlığın İsrail çapında 2009 yılına ilişkin hem reklam, hem halkla ilişkiler faaliyetleri etkin bir şekilde sürüyor ve 2010 yılı planları da hazır durumda.

Sendika başkanları adına konuşan Yakov Aluş, üyeleri arasında yaptıkları ilk ankette Türkiye'nin tatil destinasyonundan çıkmış olmasına rağmen, ikinci ankette Türkiye'nin yeniden listelere girdiğini ifade etti.

"The Marker"ın 400 kişi arasında düzenlediği bir ankete cevap verenlerin yüzde 66'sının politik gerekçeler, yüzde 13'ünün de güvenlik nedenleri veya ekonomik gerekçelerle Türkiye'ye gitmediklerini ortaya koydu. Ancak, diğer turizm destinasyonları arasında gösterilen Yunanistan, Bulgaristan ve Kıbrıs'a, Ocak-Mayıs döneminde gidenlerin sayısında da sadece binde 1 ile yüzde 9 arasında değişen oranlarda artışlar kaydedildiği belirtildi.

The Marker, Mayıs ayında Türkiye'den gelen turizm işletmeleri sahiplerinin İsrailli turisti tekrar kazanmayı amaçladığını hatırlatarak, turizmcilerin ciddi fiyat indirimleri sağladıklarını söyledi. "Flying Carpet" tur şirketi Genel Müdürü Eyal Kaşdan, "Türk turizm sektörü, ilişkilerin düzelmesi amacıyla elinden geleni yapmaktadır" diye konuştu.

"Holiday Lines" Tur şirketi Genel Müdürü Arnon Englander, İsrailli turistin yeniden Türkiye'ye yönelmesinde en önemli nedenlerden biri olarak "fiyata her şeyin dahil olması ve gün boyunca sunulan bol ve lezzetli yemekleri" gösterdi, ayrıca fiyatların Yunanistan veya Bulgaristan;a göre, yüzde 35 daha ucuz olduğunu hatırlattı.

"Eşet Tours" Pazarlama Müdürü Galin Zakav ise "Sonuç olarak, diğer destinasyonlarla karşılaştırıldığında şüphesiz Türkiye kazanmaktadır. Boykotun fazla sürmeyeceği belliydi" ifadelerini kullandı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!