İngiltere’de abur cubur reklama denetim

Güncelleme Tarihi:

İngiltere’de abur cubur reklama denetim
OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 08, 2003 00:00

Ä°ngiltere SaÄŸlık Bakanlığı gıda firmalarını bazı yiyecek reklamları yüzünden uyardı. SaÄŸlık bakanlığı özellikle çocuklar üzerinde etkili fazlasıyla tuz ve ÅŸeker içeren kalorili hazır yiyecek reklamlarının durdurulması gerektiÄŸini söyledi. Ä°ngiltere Gıda Standartları Kurumu FSA'nın yayınladığı son raporlardan sonra hükümet tarafından gıda üreten firmalara böyle bir uyarı yapıldı. Raporda, kalorili ve pek de saÄŸlıklı olmayan hazır yiyecek reklamlarının çocukların beslenme düzenini olumsuz yönde etkilediÄŸi, obeziteye yol açtığı, bu tür reklamların televizyondaki çocuk kuÅŸağı programlarında yer almasının çok sakıncalı olduÄŸu ve çocukların bu tür reklamlardan birebir etkilendiÄŸine dikkat çekiliyor. Raporda ayrıca son yıllardaki obezite oranının yüksekliÄŸine ise ayrıca dikkat çekiliyor. Avustralya, Yeni Zelanda ve Hollanda'da da çocuklara yönelik olarak hazırlanan bu tür reklamlar kamu otoriteleri tarafından sıkı bir denetimden geçiriliyor. Ä°sveç'te ise çocuk programları sırasında reklam gösterilmesi yasak. Tepkiler üzerine gıda devleri Nestle, Kraft ve Cadbury Schweppes gibi ÅŸirketler daha saÄŸlıklı yiyecekler üretmeye baÅŸladılar.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!