İngilizlere hangi büro nasıl hizmet veriyor?

Güncelleme Tarihi:

İngilizlere hangi büro nasıl hizmet veriyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 05, 1998 00:00

Haberin Devamı

Avustralya

Avustralya'nın turizm ofisinin internette oldukça geniş bir web sitesi bulunuyor. Oldukça kolay kullanılabilen bu site aynı zamanda eğlenceli de... Avustralya'daki görmeye değer ve konaklama yerleriyle ilgili tatminkar bilgiler de içeriyor. Gönderilen e maillere diğer turizm ofislerine oranla en iyi ve en detaylı yanıt, bu bürodan verildi.

Ancak, ülke hakkında bilgi edinmek isteyenlerin büroyu bizzat ziyaret etmeleri teşvik edilmiyor. Büro, posta yoluyla talep edilen isteklere belirli bir standart düzeyinde cevaplandırıyor, paket halinde bilgi alınabiliyor.

AVUSTURYA

Avusturya'nın turizm ofisin de telefon ve posta servisine ağırlık veriyor. Bu servisler aracılığıyla çok kapsamlı bilgi akışı sağlanabiliyor. Bilgi verilenlerden zorunlu olmamasına rağmen 2 sterlin (yaklaşık 800 bin lira) bağış isteniyor. Soruların yanıtları e-posta aracılığıyla verilmek yerine, mektupla broşür gönderme yoluna gidiliyor. Bu yöntemde detay soruların yanıtsız kalmasına neden oluyor.

BELÇİKA

Ofise bizzat müracat edildiğinde, mükemmel şekilde yol gösteriliyor. O kadar iyi ki tatili büroda bile planlamak mümkün. Çok sayıda broşür veriliyor. İstenen broşür ve bilgilerin postayla gönderilme sistemi de çok iyi. Tüm bunlara rağmen, telefonla arandığında sorun yaşanabiliyor. Golf kurslarıyla ilgili istenen bilgilerde bu kursların listesi gönderiliyor ama fiyatları konusunda bilgi içermiyor.

KANADA

Çalışanlar oldukça insancıl ve yardımcı davranıyor. Ancak broşürlere bağlı kalmakta ısrar ediyorlar. Telefonla golf kurslarıyla ilgili yöneltilen sorulara sadece genel bir broşür gönderilebileceği yanıtı veriliyor. Detaylı broşür için 3 sterlin (yaklaşık 1 milyon 200 bin lira) ödenmesi gerekiyor.

GÜNEY KIBRIS

Araştırma sırasında bu ofis başarılı sonuçlar elde etti. Postayla gönderilen yanıtlardan gönderilen mektupların okunduğu sonucu çıkıyor. Her konu için yöneltilen sorulara ayrı ayrı yanıt veriliyor. Büroya gidildiğinde de çalışanların bilgilerinin oldukça iyi olduğu görülüyor. Ayrıca, bilmedikleri soruları da araştırıp, yanıtlama konusunda istekli görünüyorlar. Ne var ki, e-posta ve internet sayfaları yok.

MISIR

İnternetteki sayfası detaylı ve geniş. Ancak, 1997 Ağustos ayından bu yana güncelleştirilmemiş. Güvenlikle ilgili bilgi yok. Ofise gidildiğinde de çoğu soruya muğlak yanıtlar veriliyor. Çalışanlar genellikle broşürlerle sınırlı kalıyor.

FRANSA

Piccadilly'deki ofise bilgi almak için gitmeye değer, çalışanlar verdiği bilgiler tatminkar. Postayla gönderilen rehber kitapçık da çok etkileyici. Ancak, bütün sorulara cevap vermiyor. Golf imkanlarıyla ilgili olarak telefonda yeterli bilgi alınabiliyor. Ardından da broşür gönderiliyor. Ne var ki, internetteki sitelerinde eksikler var.

ALMANYA

Çocuk aktiviteleri ve yürüyüş konusunda içinde bilgi ve bazı iyi broşürlerin olduğu zarf ancak 16 günde ulaştırılabildi. E-posta hizmetleri ve internet veb siteleri iyi. Ofisten broşür ve zaman çizelgeleri alınabiliyor, ancak görevliler özel soruları yanıtlamaya pek yanaşmıyor.

YUNANİSTAN

Cevap almak için 105 kere arandı. Buna karşın, güvenlikle ilgili sorulara telefonda yeterli bilgi verildi. Ancak, posta yoluyla verilen yanıtlar, tüm bürolar arasında en kötüsü. Genel bilgiyle dolu, insanı etkilemeyen bir kitapçık...Yöneltilen soruların yanıtlarını içermiyor. Büro görevlileri de soruları yanıtlamak için çaba harcamıyor.

HİNDİSTAN

Ofis çalışanları sevimli ve bilgili, ancak fazla yazılı bilgiye sahip değiller. Gönderilen mektuplara yanıt alınamıyor.

İRLANDA

Telefonla arandığında iyi bilgi ve servisle karşılaşılıyor. Mektuplara gönderilen yanıtlar bilgi özürlüler için konaklama ve imkanlar konusunda iyiydi, ancak bazı sorular gözardı edilebiliyor.

İTALYA

Ofise gidildiğinde tatil için çok iyi ve gerekli bilgiler alınabiliyor. Postayla ise geç bilgi gönderiliyor. Soru hattını aramak yorucu. Hat ya devamlı meşgul ya da dakikalarca cevap yok. Cevap alındığında karşınıza çıkan mesaj hiç yardımcı değil.

KENYA

Ofise yapılan ziyarette biraz muğlak verilen yanıtları otobüs ve trenlerle ilgili verilen yeterli yanıtlar kurtardı. Dışişleri Bakanlığı'ndan alınan bilgilerle silahlı saldırı ve araba kaçırmaları konusunda uyarıldık. Ancak, bir kadının kendi başına araba kullanmasının güvenli olup olmayacağı sorusuna yuvarlak yanıt verildi. Postayla gönderilen bilgiler de yetersiz.

MALTA

Genel olarak çok iyi bir servis. Postayla gönderilen bilgi herşeyi kapsıyor, ofisteki görevliler yanıltılamıyor, zorlamadan ekstra önerilerde bulunmaya hazırlar. Telefondaki hizmet ise oldukça iyi.

HOLLANDA

Açık oldukları saatler kısıtlı olduğu için (13-15 arası) ofise gitmek kolay değil. Ofisteki görevliler çok rahat davranıyorlar, soruları cevaplarken oldukça vakit harcıyorlar. İnternet ağı mükemmel. Telefon servisi ümitsiz.

YENİ ZELANDA

Bu ofis bir görevlinin sahip olduğu bilgiyi kontrol etmek için telefon ettiği tek ofis. Görevliler ayrı tatil önerilerinde de bulunarak bunları broşürlerle destekliyor. Telefon servisi tatminkar değil.

PORTEKİZ

Postayla büyük bir zarf içinde, özürlü turistler ve belirli bölgelerle ilgili bilgiler geliyor. Telefonda yapılan sorulara ise çok iyi cevap verilmiyor, daha sonra bazı broşürler gönderiliyor.

İSPANYA

Ofiste, bölge bölge görülecek yerler, otellerle ilgili kaliteli broşürler var. Telefonla verilen bilgiler yararlı. Dışişleri Bakanlığı'nın Madrit'te kişisel güvenlik ile ilgili özel öğütü var. Ancak, telefona cevap veren görevli bundan haberdar değil. Kitle ulaşım araçlarıyla ilgili sorular ise çok detaylı bir şekilde cevaplandırılıyor.

İSVİÇRE

Bu ofis ziyaret edilenler arasında en iyilerinden biri. Görevli çok yardımcı oluyor, bir tatil planlamak için detaylı bilgi vererek yardım ediliyor. Telefon servisi daha az ikna edici. Ofisteki görevliler golf kurslarıyla ilgili olarak yerel turist bürosunun aranması öneriliyor.

TUNUS

Ofisteki görevliler, bölgelerin gizemleri hakkında heyecanlı ve konuya hakim konuşuyor. Ofiste verilenler kıyaslandığında, postayla gönderilen broşürler hayal kırıcı.

TÜRKİYE

Türkiye'nin turizm ofisi, golf ile ilgili ekstra istenen bilgileri fakslanmasını talep eden İngiltere'de tek büro. Telefonla alınan bilgiler, Dışişleri Bakanlığı tarafından da sağlanıyor. Postayla gönderilen broşürler ise Türkiye'deki turistik bölgeler ve cazip alanlar hakkında çok genel bilgileri içeriyor. Ofis görevlileri, Antalya'daki yürüyüş alanlarıyla ilgili soruları, otele yerleşildiğinde otel görevlileri tarafından yanıtlanacağını söylüyor.

ABD, CALİFORNİA

İnternette oluşturdukları web sitesi, mükemmel. Ofis kişisel olarak gelenlerle meşgul olmuyor, gidildiğinde ancak genel broşür alınabiliyor. Mektupla istenilen broşürler, 2 sterline (yaklaşık 800 bin lira) mal oluyor. Ayrıca, ulaşması uzun süre alıyor ve her sorunun yanıtını içermiyor.

ABD, FLORİDA

Mektuplar ücretsiz ve oldukça kapsamlı bilgi içeriyor. Gönderilen bilgiler arasında özürlü turistler için de bir kitapçık yer alıyor. Ayrıca, ofise gidildiğinde de bilgi alınabiliyor. Fiyatlarla ilgili bilgi için 2 sterlin isteniyor. Güvenlikle ilgili mesajlar Florida'da araba kullanmanın tehlikelerini içermiyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!