Ä°mam hatip endiÅŸemiz var

Güncelleme Tarihi:

Ä°mam hatip endiÅŸemiz var
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 14, 2003 00:00

Toplum içinde gerginlik yaratacak giriÅŸimlerin ülke çıkarlarına uygun olmadığı görüşündeyiz. TBMM’ye sunulan tasarının, anayasanın ilgili maddeleri ile uyumlu olduÄŸu konusunda ciddi endiÅŸelerimiz var.GENELKURMAY BaÅŸkanlığı, hükümetin TBMM'ye gönderdiÄŸi imam hatip liseleriyle ilgili yasa tasarısına sert tepki göstererek, ‘‘Toplum içinde gerginlik yaratacak giriÅŸimlerin ülke çıkarlarına uygun olmadığı görüşündeyiz’’ uyarısında bulundu. CHP ve TÃœSÄ°AD'ın sert tepkilerinin ardından Genelkurmay da Ä°kinci BaÅŸkan Orgeneral Ä°lker BaÅŸbuÄŸ'un aÄŸzından, imam hatiplerin önünü açan tasarı konusunda sert bir çıkış yaptı. Orgeneral BaÅŸbuÄŸ, Milli EÄŸitim Bakanı Hüseyin Çelik'in ‘‘Bu hafta Meclis'ten geçireceÄŸiz’’ dediÄŸi tasarı hakkındaki Genelkurmay görüşünü açıklarken, ‘‘TBMM'ye sunulan tasarının, anayasanın ilgili maddeleri ile uyumlu olduÄŸu konusunda ciddi endiÅŸelerimiz var’’ dedi. BaÅŸbuÄŸ, dün Irak brifingi sırasında bir gazetecinin yönelttiÄŸi imam hatiplerle ilgili soruya hazırlıklı, sayısal verilere dayalı, ayrıntılı biçimde yanıt verdi. BaÅŸbuÄŸ, ÅŸu deÄŸerlendirmeleri yaptı:CEVAP GEREKÄ°YOR Aslında genel prensip olarak brifinglerde ilgili konuya sadık kalmayı uygun görüyoruz. Ancak böyle bir soru gelebileceÄŸini önceden tahmin etmiÅŸtik. Bu soru Türkiye'de güncel bir konuyu içermektedir. Yanıtlamazsak yanlış yorumlara neden olabiliriz. Biz toplum içinde gerginlik yaratacak giriÅŸimlerin ülke çıkarlarına uygun olmadığı görüşündeyiz. Türkiye'deki eÄŸitim sistemi YÖK dahil olmak üzere iyileÅŸtirilmesi gerekmektedir. Bu tip çalışmaların ilgili kurum ve kuruluÅŸların görüşleri alınarak karşılıklı uzlaşı ile yapılmasının yararlı olacağına inanmaktayız. ÃœMÄ°DÄ°MÄ°Z AZALDI Ãœniversitelerarası kurul ile hükümet arasında geçtiÄŸimiz günlerde uzlaşı yolu açıldı diye ümitlenmiÅŸtik ancak ilgili kurumlardan görüş alınmadan yasa tasarısının TBMM'ye sunulması uzlaşı ümitlerinin azalmasına neden oldu.ENDÄ°ÅžELERÄ°MÄ°Z VAR TBMM'ye sunulan tasarının, anayasanın ilgili maddeleri ile uyumlu olduÄŸu konusunda ciddi endiÅŸelerimiz var. EÄŸitim sisteminin çok temel sorunları vardır. Beklentimiz bu temel sorunların bütün olarak ele alınarak çözümlenmesidir. Bunun yerine ‘Asıl amacının ne olduÄŸu topluma açıkça anlatılmayan’ konuların neden öne çıkarıldığını anlamakta güçlük çekiyoruz. BÄ°LEMEDÄ°N 10 BÄ°N Bu konuda bazı inceleme ve çalışmalarımız vardır. 2003 yılında normal liselerden mezun olan öğrencilerden üniversiteye girenlerin oranı yüzde 8.2'dir. Bu çok ciddi bir sorundur. Diyanet Ä°ÅŸleri BaÅŸkanlığı'nın dini hizmetleri için yıllık tahmini kadro ihtiyacı 5 bin 500 kiÅŸidir. Ä°lave olarak imam hatip liselerinden mezun olanların da yaklaşık 2 bini kendi alanlarındaki yüksek okullarda öğrenime devam etmektedir. Ä°kisini toplarsanız yıllık Ä°mam hatip lisesi mezununa olan ihtiyaç 7 bin 500, bilemediniz 10 bin kiÅŸidir. Bunlar ilgili kuruluÅŸlardan alınmış resmi bilgilerdir.Sayıyı neden artırıyorsunuzÄ°mam hatiplerden mezun olan öğrenci sayısı halen yılda 25 bin kiÅŸidir. 25 bin rakamının neden daha da artırılmak istendiÄŸini anlamakta güçlük çekiyoruz. Ä°mam hatip lisesi mezunlarının ne durumda olduklarını ve nasıl deÄŸerlendirildiklerini takdirlerinize sunuyorum. Normal liselere göre meslek lisesi mezunlarının devlete maliyeti 5-6 kat daha fazladır. Olaya bir de bu yönünden bakarsanız meslek liselerinden mezun olanların neden kendi alanları dışına yönlendirilmeye çalışıldığını da anlamıyoruz. EÄŸitimdeki sorunlara, Milli EÄŸitim Kanunu'nun 32. maddesi ile Tevhidi Tedrisat Kanunu'nun 4. maddesine uygun çözümler üretilmelidir. 32. maddenin gerekçesi imam hatip mezunlarının kendi alanlarındaki yüksek okullara devam edebilmelerinin saÄŸlanmasıdır. DileÄŸimiz bu konuda aklı selimin galip gelmesidir.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!