Gündem Haberleri

    İl il iftar saatleri... İstanbul, Ankara ve İzmir'de iftar saat kaçta açılacak? 2018 Ramazan imsakiyesi

    Hürriyet Haber
    21.05.2018 - 18:03 | Son Güncelleme:

    İl il iftar saatlerini oruç tutan milyonlarca vatandaş, ezan vaktini beklerken araştırmaya devam ediyor. Ramazan ayının ilk haftasında oruçlarını tutmaya devam eden vatandaşlar bir yandan da büyük bir sabırla iftar saatlerini bekliyor. İl il iftar saatleri bilgisi, Diyanet İşleri Başkanlığı'nın yayımladığı 2018 Ramazan imsakiyesiyle birlikte açıklandı. İşte, İstanbul, Ankara, İzmir ve tüm illerin iftar saatleri.

    Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından yayımlanan 2018 Ramazan imsakiyesiyle birlikte tüm illerin iftar ve sahur vakitleri belli oldu. Ramazan'ın altıncı gününde oruçlarını tutmaya devam eden milyonlarca vatandaş, yaşadıkları illerde ezanın saat kaçta okunacağını sorguluyor. İşte, İstanbul, Ankara, İzmir ve tüm illerin iftar saatleri.

    İFTAR SAATLERİ 2018

    İftara ne kadar kaldı sorusuna cevap arayan binlerce vatandaş, imsakiye bilgilerini sorgulamaya devam ediyor. İşte, Ramazan ayının 5. gününe özel iftar saatleri bilgisi (İlinizin iftar saatini görüntülemek için linke tıkladıktan sonra seçim yapmayı unutmayınız)

    TÜM İLLERİN İFTAR SAATLERİ İÇİN TIKLAYINIZ

    Gıda ve Beslenme Derneği Başkanı Prof. Dr. Funda Elmacıoğlu, ayranın yapısı gereği kişiyi tok tutma özelliğine sahip olduğunu belirterek, "Ayran bunu yaparken kişinin ihtiyacı olan vitamin, mineral, protein ve diğer besin ögelerinin de vücuda dengeli şekilde alınmasına olanak sağlar." dedi.
    Elmacıoğlu, AA muhabirine, ayranın sağlık açısından faydalarını anlattı.

    Özellikle yaz aylarında vücudun ter yoluyla kaybettiği suyun ve mineralin yerine konması açısından ayranın büyük önem taşıdığına işaret eden Elmacıoğlu, bu ürünün yapısı gereği kişiyi tok tutma özelliğine sahip olduğunu, bunu yaparken de kişinin ihtiyacı olan vitamin, mineral, protein ve diğer besin ögelerinin de vücuda dengeli şekilde alınmasına olanak sağladığını söyledi.

    Elmacıoğlu, suyun birincil içecek olduğunu ancak sürekli su içmenin bazen insana yavan gelebildiğini ifade ederek, insanın çay, kahve, meyveli ve aromalı içeceklerle susuzluğunu giderirken aynı zamanda lezzet duygusunu da tatmin etme eğiliminde olduğunu dile getirdi.

    Ayranın, besin değeri en zengin içecekler arasında yer aldığına dikkati çeken Elmacıoğlu, "Ayran, süte göre çok daha düşük laktoz miktarı içerdiği için hassas insanlarda şişkinlik sorununa yol açmaz. Bu nedenle özellikle gelişme çağındaki çocukların ve gençlerin susuzluklarını gidermeleri için gazlı ve kalorili içecekler yerine ayran tüketmeleri çok daha sağlıklı bir seçenek olacaktır." diye konuştu.

    Spor yapanların ayran içmesinin faydalı olduğunu vurgulayan Elmacıoğlu, beslenmesine dikkat eden, zayıflamak isteyen kişilerin de ayran tüketmesi gerektiğini bildirdi.

    "Vücudun elektrolit dengesini koruyor"

    Ambalajlı Süt ve Süt Ürünleri Sanayicileri Derneği (ASÜD) Genel Sekreteri Burhan Sakkaoğlu da ayran tüketiminin son yıllarda yükseldiğine dikkati çekerek, bunda en önemli faktörlerden birinin sağlıklı beslenme bilincinin artması olduğunu söyledi.
    Sakkaoğlu, yaz aylarında kışa göre yüzde 30 daha fazla olan ayran tüketiminin, özellikle ramazanda artış gösterdiğini anlattı.

    Topluca yenen iftar ve sahur yemeklerinin geleneksel içecek ayranı başköşeye taşıdığını ifade eden Sakkaoğlu, bu ürünün içerdiği besin ögeleriyle vücuda zindelik verirken tok kalmaya da yardımcı olduğunu vurguladı.

    Sakkaoğlu, yoğurt mayasındaki canlıların sütteki laktoz şekerini parçalayarak asit ve faydalı yan ürünler ürettiklerini belirterek, şunları kaydetti:

    "Bu şekilde ayran hem süte göre daha fazla faydalı bileşik içeren bir ürün haline gelir, hem de laktoza duyarlılığı olan kişilere sindirim güçlüğü çekmeden sütün faydalarından yararlanma olanağı sağlar. Bunun yanında ayran hazırlanırken içerisine ilave edilen tuz, sıcak aylarda terle kaybedilen tuzun yerine konmasını ve vücuttaki elektrolit dengesinin korunmasını sağlar. Ayran ayrıca isteğe göre çeşnilendirilebilir. Kimileri ayrana kekik ekleyerek, kimileri nane serperek içer ve yine ülkemizin bize sunduğu bu faydalı bitkilerin de tadına varmamızı sağlar. Sadece yazın değil, spor yaparak su ve sodyum kaybeden bünye de ayranla yeniden canlandırılır. Ayranın içerdiği protein ve kalsiyum, düzenli spor yapan kişilerin ihtiyaçlarına ciddi oranda karşılık verir. Yine ayrandaki süt yağı, ciddi bir enerji kaynağı olabilir."

    Son Dakika Haberler
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı